מחשבים לילדים - מה לקנות ומתי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחשבים לילדים - מה לקנות ומתי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.05.2013

הורים רבים שואלים את עצמם - מתי כדאי לקנות מחשב לילדים שלהם? מאיזה גיל ילד צריך מחשב, ואם כבר קונים מחשב לילד - איזה מחשב כדאי לקנות? התשובות לשאלות הללו, משתנות בהתאם לילד ולמידת הבגרות שלו וכמובן גם בהתאם לצורת החינוך בה מאמינים ההורים. על כך בכתבה הבאה.



מאת: רוסנה ברגהוף


מחשבים לילדים - מה לקנות ומתי?

הורים רבים שואלים את עצמם - מתי כדאי לקנות מחשב לילדים שלהם? מאיזה גיל ילד צריך מחשב, ואם כבר קונים מחשב לילד - איזה מחשב כדאי לקנות? התשובות לשאלות הללו, משתנות בהתאם לילד ולמידת הבגרות שלו וכמובן גם בהתאם לצורת החינוך בה מאמינים ההורים. בעידן בו אנו חיים, הגיל הממוצע בו ילדים משתמשים במחשבים הולך ויורד וחשוב לקחת זאת בחשבון, אך עדיין, ישנם גילאים שעדיין אין לילדים צורך במכשיר החשוב הזה. אז מתי כדאי לקנות לילדים מחשבים? על כך בכתבה הבאה.

 

מתי ילדים צריכים מחשבים? 

השאלה הזו משתנה בהתאם לאג'נדה החינוכית של ההורים ומידת הבגרות של הילד. יש הורים שחושבים שילדים צריכים לשחק עם חברים, להיות בחצר או לקרוא עד גילאי 9-10 לפחות, ויש הורים הבטוחים שבעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, ילדים צריכים להכיר את עולם המחשבים כבר בגיל 5 או 6. הכל תלוי כמובן ברצונות של ההורים ובאופי של הילדים, ולכן אין תשובה ברורה לשאלה הזו. אין ספק שבגילאי הגן המוקדמים, אין לילדים יותר מדי צורך במחשבים. בגילאי 5 מתחילים חלק מהילדים לשחק במחשב במשחקים מקוונים שונים, אבל לרוב המוחלט של הילדים עד כיתה א' אין מחשב משלהם. כאשר נכנסים לבית הספר, למחשב יש תפקיד חשוב. לא מעט משימות בבית הספר ניתנות היום באמצעות אתרי אינטרנט שונים, וילדים יכולים להפיק לא מעט משימוש במחשב. כיתות א' ו- ב' הן אמנם גבוליות וסביר להניח שרוב זמן השימוש במחשב עדיין יהיה במשחק אך מכיתות ג', ד' וכיתות גבוהות יותר, חשוב לערוך לילדים היכרות עם שימוש בסיסי במחשב. בעשור השני של המאה ה-21, המחשב הוא כלי לימודים וחברתי מרכזי: עבודות הכיתה מוגשות מודפסות, יש שעורי בית באתרים יעודיים ומעבר לשעות בית הספר, הילדים נחשפים למדיות החברתיות השונות וזירת ההתרחשות החברתית שלהם עוברת לפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. כמובן שבאמצעות המחשב ניתן ללמוד אין ספור תחומים, לצפות בסרטים, להקשיב למוזיקה וכמובן גם לגלוש באינטרנט ולגלות בלוגים ואתרים חדשים. לכן, אם הילד מגלה עניין, אין כל סיבה למנוע זאת ממנו, במיוחד בתקופה בה מחירי המחשבים הם כה נמוכים. אם אתם רואים שהילד או הילדה שלכם מתחילים להתעניין במה שאתם כהורים עושים על המחשב, הגיע הזמן לשקול לרכוש מחשב אישי גם לילדכם. הגיל המתאים ביותר הוא כמובן לשיקול דעת ההורים.

 

אילו שיקולים יש לקחת בחשבון?

אם כבר החלטתם לקנות מחשב לילד, נשאלת השאלה - איזה מחשב כדאי לקנות? מחשב נייח כמו שהיה לרובינו לפני כעשור, או אולי מחשב נייד קטן, אשר נחשב היום לפופולארי ונוח יותר. הכל תלוי כמובן בתקציב שלכם ולכן, לפני הכל, יש לקבוע את התקציב של המחשב לילד.  ניתן לרכוש מחשב נייח סביר לגמרי במחיר של עד 2000 שקלים, וניתן גם להשקיע יותר ולרכוש מחשב נייד בטווח מחירים רחב יותר. שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר קונים מחשב לילדים הם: עוצמת המעבד של המחשב (בהתאם לצרכי הילד: האם הוא משחק במשחקים עתירי גרפיקה מיוחדים או זקוק לתוכנות ייעודיות –אז נדרש מחשב חזק יותר ), גודל הדיסק הקשיח והזיכרון שיש במחשב, גודל המסך והמשקל של המחשב (זהו פרמטר חשוב מאוד במיוחד אם רוכשים מחשב נייד שהילד אמור לסחוב בעצמו לבית הספר או למקום אחר), סוגי כרטיסי המסך ועוד. בין אם רוכשים מחשב לילדים או למבוגרים, הקריטריונים הם דומים למדי, אך במקרה של ילדים יש לשים לב במיוחד למשקל של המחשב הנייד (רצוי לרכוש מחשב כמה שיותר קל) וכמובן גם להתאמה מלאה של המחשב לצרכים של הילד. באופן כללי, ילדים לא צריכים תוכנות כבדות שחלק מהמבוגרים צריכים, אלא בעיקר גישה לאינטרנט, תוכנות אופיס (לכתיבה ולימודים) ואפשרות לשמוע מוזיקה, לראות סרטים ולשחק במחשב.

 

לסיכום, כל הורה שבוחר לקנות מחשב לילד שלו צריך להחליט מהו הגיל המתאים ביותר לילד להתחיל לעבוד עם מחשב, מהו התקציב של המחשב ומהם הצרכים של הילד. בהתאם לכך יש לבחור את המחשב המתאים ביותר, וכמובן - לא לשכוח להסביר לילדים על אודות הסכנות הרבות שיש באינטרנט ולבדוק את התוכנות הקיימות בשוק לבקרת הורים על הגלישה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו