קנאה בין אחים- מה עושים עם זה? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

קנאה בין אחים- מה עושים עם זה?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.03.2012

ילד יחיד רגיל לקבל את כל תשומת הלב של ההורים. אך ברגע שנולד אח חדש במשפחה, הסיפור משתנה. פתאום צריך ללמוד להתחלק - לא רק בצעצועים אלא גם בזמן, בהערכה ותשומת הלב של ההורים.



קנאה בין אחים- מה עושים עם זה?

ילד יחיד רגיל לקבל את כל תשומת הלב של ההורים. אך ברגע שנולד אח חדש במשפחה, הסיפור משתנה. פתאום צריך ללמוד להתחלק - לא רק בצעצועים אלא גם בזמן, בהערכה ותשומת הלב של ההורים. קנאה בין אחים זאת תופעה נפוצה ונורמלית. קנאה יכולה  להתעורר כאשר נולד תינוק חדש במשפחה, או כאשר ילד מרגיש "מקופח" ונראה שיש אח "מועדף במשפחה". כהורים, חשוב לזכור שיש לנו השפעה על היחסים בין הילדים. אז כיצד אפשר לעודד יחסי אהבה ושיתוף פעולה בין האחים, כיצד להתמודד עם קנאה כשהיא מופיעה ומתי צריך להתחיל "לדאוג"?

 

קנאה - האם זה הכרחי?

אומרים שקנאה הוא רגש טבעי ואנושי. גם בחיים הרומנטיים שלנו, הורגלנו לחשוב שקנאה ואהבה הולכים יחד. כאשר אנחנו חיים מתוך הנחת יסוד זו, אין פלא שגם ילדינו יקנאו אחד בשני. ההנחה היא שכאשר אוהבים מישהו, אנחנו "רוצים שהוא יהיה רק שלנו". הנחה מוטעית היא שהאחים צריכים להתחלק ביניהם באהבת ההורים. אהבה אינה משאב מוגבל, כמו עוגה שחותכים אותה לפרוסות שונות. היכולת לאהוב היא אינסופית, ובלב של אימא ואבא יש מקום לאהוב את כל הילדים. זמן, לעומת זאת, הוא כן משאב מוגבל. לכן, האחים כן צריכים להתחלק בזמן ובתשומת הלב של ההורים. תפקיד ההורים ללמוד לעשות זאת בצורה שלא תעודד קנאה. אך אם לילד יש את הביטחון הבסיסי בכך שהוא אהוב כמו שהוא, ללא תנאים, הוא לא בהכרח זקוק לתשומת לב בכל רגע ורגע.

תחושת הקנאה נובעת מטעות נוספת בצורת החשיבה שלנו:  ילדים ומבוגרים חושבים שעליהם לקבל תמיד כל מה שהם רוצים, אחרת "זה לא הוגן". למעשה, בחיים אנחנו לא בהכרח מקבלים מה שאנחנו רוצים, אלא מה שאנחנו צריכים. האם החשמלאי צריך לקנא בתנור הגדול של אופה הלחם? האם האריה צריך לקנא בנוצות היפות של הטווס? לכל אחד מאתנו יעוד משלו, והכישורים שלנו הם הכלים העומדים לרשותנו להגשים יעוד זה. כאשר אנחנו מבינים זאת, אנחנו מפסיקים להשוות את עצמינו לאחרים והקנאה הופכת למיותרת. כך גם לילדים שונים יש צרכים שונים. כאשר האח הקטן מקנא באח הגדול כי מרשים לו להישאר ער עד מאוחר, או כאשר האח הגדול מקנא באח הקטן שזוכה ביותר תשומת לב מהאימא - הזכירו להם שכל אחד מקבל את מה שהוא זקוק לו. כך ילד אחד מקבל שיעורי גיטרה וילד אחר זוכה באופניים.

 

מתי קנאה צריכה "להדליק נורה אדומה”?

אמנם אפשר גם בלי קנאה, אך כאשר היא מתעוררת - אל תנסו להדחיק אותה או לגרום לילד לחוש רגשי אשמה בשל כך. כאשר הקנאה אינה מוגזמת, אפשר לקבל אותה כחלק מהחיים. מתי בכל זאת חשוב לעשות משהו בעניין?

הנה כמה סימנים אליהם כדאי לשים לב: כאשר תחושות הקנאה מגיעות תמיד מאותו ילד, ונראה שהוא לוקח על עצמו את תפקיד "הילד המקופח".

במקרה כזה, הקנאה מהבית יכולה להשפיע על היחסים שלו עם ילדים ומבוגרים אחרים; כאשר הקנאה והכעס מובילים לתוקפנות אשר עלולה להוביל לפגיעה עצמית או פגיעה באחרים.

 

כללי "עשה ו"אל תעשה"

ההתנהגות שלנו כהורים, היא בעלת השפעה על היחסים בין האחים. אם כן, כיצד עלינו לנהוג, על מנת שלא לעודד תחושות קנאה בין הילדים?

הימנעו מהשוואות בין האחים, כגון “למה אתה לא יכול להתנהג יפה כמו אח שלך?”. היזהרו מלהדביק תוויות לילדים , בין אם שליליות או חיוביות. "הילד הטוב" או "התלמיד המצטיין" ישלם מחיר על התואר הזה- הוא כבר לא חופשי להיות הוא עצמו אלא צריך לעמוד בציפיות ובנוסף עליו להתמודד עם קנאה מצד הילדים האחרים. סרבו לענות על שאלות כגון "את מי אתה אוהב יותר?”.

 

 

נסו להימנע מהתערבות יתר במריבות בין האחים. אל תיקחו צד ואל תהיו שופטים שמנסים לגלות מי אשם ומי התחיל. אפשר להסתפק בהפרדת כוחות או לעודד אותם להסתדר בעצמם.

 

שימו לב, שוויון מלאכותי בעצם יוצר קיפוח. לילדים בגילאים שונים זכויות וצרכים שונים. ילד בגיל 10 יכול ללכת לישון מאוחר יותר מאחיו בן ה-4, לקבל דמי כיס או ללכת לבקר חבר לבד. אין טעם לנסות למנוע ממנו דברים אלו על מנת ליצור שוויון מדומה. הסבירו לילד הקטן שגם הוא יקבל זאת כשיגדל, ולא מדובר בהעדפת האח הגדול על פניו.

 

כאשר אח גדול מקנא באח הקטן הזוכה באופן טבעי ליותר תשומת לב, תוכלו לתת לאח הגדול תפקיד, לעזור במשימות מוגדרות. אך אל תתנו לו את התפקיד של ה"הורה" שצריך להשגיח שהאח הקטן ישמור על הכללים.

 

 

אפשר להחליט על צעצועים מסוימים בשייכים לילד ספציפי, ועל אחרים כמשותפים. אפשר לעודד את הילד לחלוק את הצעצועים שלו , ויחד עם זאת לזכור שמותר לו גם להחליט אחרת. זכותו לומר "זה שלי".

 

העבירו לילדים את המסר שהם אהובים, שיש מספיק אהבה לכולם, שאתם מקבלים אותם כפי שהם וללא תנאים. שדרו שאתם שם בשבילם, וכאשר הם זקוקים לכם עליהם לבקש. כך הם לא ירגישו צורך ליצור מריבות על מנת לקבל תשומת לב. אם אתם יוצאים לנופש בפסח או לחופשה בארץ או בחו"ל נסו לבלות זמן איכות עם כל ילד בנפרד.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו