איך לטפל באופן טבעי ויעיל בנזקי הקיץ? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לטפל באופן טבעי ויעיל בנזקי הקיץ?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.07.2015

הקיץ כבר כאן, ואנחנו חשופים לדברים הנהדרים שמביאה איתה העונה החמה– ים, חופש, בילויים וכו', אבל גם לנזקים שעלולים להיגרם בתקופה הלוהטת של השנה. חשיפה לשמש, עקיצות של מדוזות 



מאת: רחל שבי, הומאופתית קלאסית, החברה בוועד האגודה הישראלית להומאופתיה


איך לטפל באופן טבעי ויעיל בנזקי הקיץ?
 
 

חשיפה לשמש - שאלה של מידה

סביר להניח שבבדיקות הדם שלכם בשנים האחרונות התברר שערכי ויטמין ה-D שלכם נמוכים מהרף המינימלי. בכך אתם מצטרפים ל -80% מהציבור. ויטמין D הוא חיוני בשמירה על הבריאות מפני סכנה של סרטן, סוכרת נעורים, אוסתאופורוזיס ומחלות אוטואימוניות. יצירת הויטמין בגוף תלויה בחשיפה לשמש, וכאן אולי שורש הבעיה: חשיפה מוגזמת לשמש הישראלית עלולה להזיק, אך כך גם העדרה. אפילו מקדם הגנה בדרגת SPF 15 פוגע ביכולת הגוף לייצר את הויטמין החשוב הזה. לכן, בשורה התחתונה, חשיפה לשמש היא חיונית, כל עוד היא נעשית בפרופורציה: במידה, תוך כדי שתייה מספקת ובשעות שאינן מסוכנות לעור (כלומר מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות). 
 
רחל שבי, הומאופתית קלאסית, החברה בוועד האגודה הישראלית להומאופתיה, תורמת לנו מידע חשוב ביחס לטיפול הטבעי בנזקי השמש. 
 

איך להתמודד עם עודף חשיפה לשמש?

כמובן שיש לטפל אם קיימת סכנת התייבשות, לוודא שאין פגיעה באיברים חיוניים ובמקרה הצורך לגשת לבירור רפואי. 
 
מה יש לרפואה הטבעית להציע? כל עוד זה ניתן וכל עוד זה זמין, בואו  נתחיל בצמחי המרפא. כדאי מאד שתהיה לכם בהישג יד אלו-ורה (אפשר להשתמש בתכשיר קנוי, אך מוטב שיהיה לכם טבעי, אפילו בעציץ, ובשעת הצורך למצות עלה לאחר שגורד מקליפתו). 
ג'ל של צמח הקלנדולה הוא קו ההגנה הבא- צמח מרפא שיש להניח שרובנו מכירים מתכשירי החתלה למיניהם. כשהוא נמרח על העור כג'ל, הוא נספג במהירות יתרה. 
 
בהומאופתיה קיימים למעלה מחמישים טיפולים שונים הידועים לטיפול במכת שמש בדרגות שונות. הומאופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית, המתייחסת למכלול קשייו של האדם, ומתאימה טיפול לפי מגוון סימפטומים. לא נוכל להקיף כאן את כל אפשרויות הטיפול במצב, ובכל מקרה חשוב לפנות להומאופת/ית מקצועי. נזכיר כאן רק את הבולטות שמבין הטיפולים הידועים במצב של חשיפה מוגזמת לשמש: 
אקוניטון, או aconite בשמו הלועזי, הוא צמח שבמינון הומאופתי יכול לסייע במצבים דרמטיים אפילו כמכת שמש. לדוגמא, מישהו שנרדם בשמש, ומתעורר פתאום לתוך מצב סוער המתאפיין בעוצמה ובסערה, עם כאבי ראש ורתיעה מאור. הפנים של האדם (או הילד) הם "גדושים" והאישונים מכווצים. 
 
לחלופין, יש לשקול את הטיפול ההומאופתי הקרוי Apis המתאים לכוויות המאופייניות בכאב רב, אודם ונפיחות, כאשר האדם ממש זקוק בתחושתו לרטיות קרות כקרח. 
 
תמצית ההומאופתית נוספת היא זו המופקת מצמח ה-Belladonna. התמצית עשויה להתאים כאשר יש כאב ראש הולם, וכאשר רק הפנים מאד אדומות וסמוקות (אך לא שאר הגוף). בנוסף, נראה שבמצב המתאים לטיפול הזה והילד/אדם נרעש מכל תזוזה קלה. 
 
איך לקחת? את הטיפול ההומאופתי כדאי להשיג במינון הקרוי 30c, ולקחת 3 כדורונים על הלשון מדי שעה. יש להרחיק את התכשירים ההומאופתיים ממקורות קרינה וחום, ולהמנע משתיית משקאות המכילים קפאין סמוך לנטילתם. במידה ואין שיפור אחרי שלוש מנות, חשוב לפנות לגורם מקצועי מוסמך שיבדוק את מכלול המאפיינים. כאמור, ישנן עשרות רבות של אפשרויות, ויכולנו לציין רק את המיידיות שבהן.  
 

יתושים ועקיצות 

ראשית כדאי לחשוב על מניעה. לבוש ארוך ו"נושם", רשתות על החלונות או כילות, וגם כמה טיפות של שמן ציטרונלה במבער או בנר, יעזרו בהרחקת היתושות. אך אם כבר נעקצתם, ישנם כמה פתרונות הומאופתיים. 
 
 
הטיפולים המפורטים להלן מסוגלים להקל על הכאב, לסייע בהחשת ריפוי ולמנוע סיבוכים כגון זיהום, דלקות והצטלקויות. 
אותה Apis  הזכורה לטוב בנושא הכוויות, יכולה לסייע בצורה מרחיקת לכת. כאשר מקום העקיצה חם, אדום ונפוח, ויש צורך בקומפרס קר – זו אחת ההכנות ההומאופתיות שמעניקות הקלה מיידית. 
 
אפשרות נוספת היא ההכנה המופקת מצמח הLedum palustre. באופן מעניין, אנשים הנעזרים בה ירצו גם הם קומפרס קר, אך ידווחו דווקא על תחושה של קור במקום העקיצה, שאכן עשוי להראות כחלחל. 
 
גם כאן, האפשרויות הן רבות והצגנו רק את שני הפתרונות ההומאופתיים השכיחים ביותר. במידה והמצב עונה על הקריטריונים, אפשר לתת את הטיפול באותו אופן, מנה של 3 כדורונים במינון 30, אחת לשעה, לפי מידת החומרה.  
 
כמובן שבכל הקשור למצבים נוספים הנכללים תחת נושא של כוויות (לדוגמא, כוויות כתוצאה מהקרנות, או נזקים יותר מערכתיים וכרוניים של כוויות) או רגישות מערכתית לעקיצות וחלבונים זרים נוספים, חשוב לפנות לייעוץ מלא אצל הומאופת/ית החבר/ה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית כדי לבצע אבחון מקיף ולקבל טיפול שיסייע בשיפור רמת הבריאות.
 
 
 

צריבת מדוזות

נחילי מדוזות עושים דרכם לחופי ישראל מדי שנה, סימן היכר ידוע ומטריד של הקיץ. איך להיערך ולהקדים תרופה לעקיצה? 
צריבת המדוזה נגרמת בעקבות מגע של זרועותיה עם העור. אלו מכילות עשרות אלפי תאי ארס דוקרניים. ראוי לציין שהמדוזה צורבת גם לאחר שנפלטה לחוף.
 
איך מטפלים?
הטיפול המיידי הוא להרחיק מהעור את כל שיירי המדוזה בעזרת מקלון או חתיכת פלסטיק. אל תשפשפו את אזור הצריבה כדי לא להחמיר את חדירת הארס.
"שטפו מיד את מקום הצריבה, אך לא במים, אלא דווקא במי ים או בחומץ או מיץ לימון. שטיפה במים עלולה להרחיב את שטח המגע בין תאי הרעל של המדוזה והעור. החומצה החלשה שבחומץ או בלימון מסייעת לנטרל ולפרק את ארס המדוזה" מבהירה שבי.
"כאשר העור נקי אך עדיין מעט אדמומי, אפשר למרוח תכשירי הרגעה המכילים אלו-ורה או קלנדולה. צמחי המרפא הללו, אם נרכשו כג'ל, מאפשרים ספיגה מהירה ויעילה ומכאן גם הקלה וזירוז של ההחלמה" .
 
מה לעשות במידה והמצב חמור מעט יותר? 
"כאשר העור נראה ומרגיש לאחר כוויה, ואם האזור הפגוע אדום ובצקתי, אפשר להיעזר בתכשיר הומאופתי הקרוי apis 30c שניתן לרכוש בבתי מרקחת המספקים גם רמדי'ס הומאופתי" מסבירה שבי.  "אפשר לקחת 3 כדורונים מתחת ללשון אחת לחצי שעה, עד להקלה מלאה". אם אין שיפור לאחר שלוש מנות, כדאי להתייעץ עם הומאופת מהאגודה הישראלית להומאופתיה . ניתן לאתר הומאופת באזור מגוריכם באתר האינטרנט של האגודה http://homeopathy-israel.co.il/
 
תכשיר נוסף, במידה והאדמומית פחות ניכרת אך תחושות הצריבה והכוויה הן עזות – urtica urens 30c , באותה מתכונת של תדירות. 
מצבים שבהם אין שינוי בעקבות שני טיפולים אלה יכולים להשתפר גם באמצעות medus 30c באותה מתכונת. כמובן שיתכנו אפשרויות נוספות. על כן, ובפרט אם יש מצבים של זיהום משני כתוצאה משפשוף, כדאי במקביל ליעוץ ההומאופתי לפנות גם לגורם רפואי.
 
 

חיות מחמד ופרעושים 

התרסיסים, האבקות והקולרים האמורים לדחות פרעושים וקרציות מכילים חומרים רעילים. זה רעיל להולכים על ארבע, ושלא במפתיע גם להולכים על שתיים. מאד נפוץ לראות שחיות מחמד מפתחות תופעות לוואי בעקבות השימוש בהם. לדוגמא, אפתיה. ובנוסף, אף על פי שזו תופעה פחות ניתנת לקישור מיידי, ניתן לזהות את החרדתיות או לחלופין התקרחויות, שתי תופעות ידועות בעקבות חשיפה לא מבוקרת לזרחן. הזרחן הוא חומר מרכזי בחומרי הדברה המצויים בתמיסות, באמפולות ובקולרים. הדילמה המתסכלת היא, שמצד שני, אין באמת שפע של מוצרים טבעיים שמעניקים כיסוי דומה.
 
מ ה   ל ע  ש ו ת ?
 
כשמדובר בפרעושים חשוב לסרק. לתת טיפול מונע לסביבה. לתת טיפול הומאופתי לחיית המחמד. ממש כפי שלא מסתפקים בשמפו על בסיס רוזמרין לילד/ה שחוזר/ת בכל פעם עם כינים מהגן/בית הספר, אלא רוצים להעניק חיזוק מערכתי פנימי.
ומה עוד אפשר לעשות?
 
שמן אשכולית. שמן אתרי, שאפשר לזרות ממנו טיפות על גבי משטחים. לדוגמא: כורסה שהפרעושים הלאימו, שטיח, מקום המרבץ של חית המחמד וכו'.  שימו לב לא לזרות מהשמן על חיית המחמד עצמה, אלא רק על גבי המשטחים שמסביב. כמה טיפות והפרעושים קופצים באמוק ומנופפים בדגלים לבנים. 
ו ל מ ה   ז ה   מ ע נ י ן   ב מ י ו ח ד ? כי האלמנט ההדרי מככב בעוד ענייני בריאות קרובים.  משפחת ההדרים כוללת את הפיגם ("רודה"), הנחשב למרחיק אנרגיות שליליות ובהומאופתיה הוא אחד הפתרונות נגד פרזיטים וגידולים. 
 
רק כדי לסבר את האוזן, מבחינה הומאופתית, האשכולית ששמה הלטיני הוא Citrus Decumana , ידועה גם ביכולתה לעזור במצבים של טינטון וכאבי ראש באיזור הרקות. במינונים הומאופתיים מסוימים יש לה גם זיקה לבעיות לב. יש טיפולים הומאופתיים רבים לנושא, ויש לבחור את הטיפול המתאים בקפידה בהתבסס על נתונים נוספים. באופן כללי, כל המשפחה הבוטנית Rutaceae , כלומר ההדרים כולם, קשורים מבחינה הומאופתית לאנשים החווים עומס בעבודה, והחשים שהקריירה גובה מהם מחיר גבוה מדי, שהם מחמיצים את חייהם.
 
הומאופתים החברים באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ניתן למצוא באתר האינטרנט של האגודה http://homeopathy-israel.co.il/  
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו