כיצד להיכנס עם הילדים בחיוך למרפאת השיניים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד להיכנס עם הילדים בחיוך למרפאת השיניים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 04.03.2008

בקרב ילדים קיימת חשיבות רבה להיגיינת הפה והשיניים , למעקב ולטיפולי שיניים שימנעו מהם נזק בעתיד. טיפול שיניים מחויך בתקופת הילדות, ימנע חרדה דנטאלית גם בבגרות.



2P סטודיו

כיצד להיכנס עם הילדים בחיוך למרפאת השיניים

מי מפחד מרופא השיניים? לפי הערכה, כמיליון וחצי ישראלים סובלים מחרדה דנטאלית ובשל כך אינם פוקדים את מרפאת השיניים ומסתכנים בהזנחת שיניהם ובפגיעה משמעותית בבריאותם: שכן, מחלות חניכיים מכפילות הסיכון ללקות בהתקפי לב ואף למוות, מחישות הפלות, סוכרת ושבץ מוחי וכמובן – אובדן שיניים.

פוחדים ללכת לרופא השיניים? יכול להיות שאתםסובל מחרדה דנטאלית. 30% מהחולים הזקוקים לטיפולי שיניים, סובליםמהחרדה ולכן -  דוחים את המפגש עם הרופא עד שמצבם כבר מוגדר חמור. מי מפחד מרופאהשיניים?

בקרב ילדים קיימת חשיבות רבה להיגיינת הפה והשיניים , למעקב ולטיפולי שיניים שימנעו מהם נזק בעתיד. טיפול שיניים מחויך בתקופת הילדות, ימנע חרדה דנטאלית גם בבגרות.

ד"ר ורד רייך, ד"ר לתקשורת בין אישית ומומחית לחרדה דנטאלית מהמרכז הרפואי "שן עולם" מספרת,  שכאשר מדובר בילדים, חשיבותו של טיפול תומך בחרדה לצד הטיפול הדנטאלי גדלה פי כמה ומעבר לנוכחות של מומחה לחרדות דנטאליות, גם להורים יש חלק חשוב.  חפשו אחר רופא סבלני ונינוח שתחושו נוח ובטוח לשטוח בפניו את אשר מטריד אתכם. לעיתים, הילד יחשוש לשאול, אבל אם אתם תעלו את השאלות בשמו, תשובותיו של רופא מקצועי ירגיעו אותן. המומחה לחרדה דנטאלית  גם יכול וצריך להנחות את ההורים ולכוון את שאלותיהם או את שאלות הילד.

בין הסיבות השכיחות לחרדה דנטאלית היא חוויה טראומטית בעת ביקור קודם אצל רופא שיניים, היחשפות לסיפורים מהורים או ילדים אחרים אודות טיפולי שיניים הכרוכים בכאב, או שהתלוו לטיפול שיניים של ההורים וראו את סבלם. לכן, יש חשיבות שמומחה לחרדה דנטאלית ידריך גם את ההורים שלהם חלק חשוב מהלך הטיפול:

  1. יש לקחת את הילד למפגש היכרות עם המרפאה והצוות.
  2. על ההורים להימנע מהתערבות במהלך הטיפול.
  3. על ההורים לא לשאול את הילד אחרי הטיפול אם הוא סבל מכאב
  4. על הרופא להימנע משימוש במילים מפחידות כמו מזרק אלא להיעזר בביטויים כגון: אנחנו נרדים את השן.
  5. על ההורים לומר לילד שהוא הולך למרפאת שיניים ולא ל"הרגיע" אותו בביטויים שעשויים לעורר חרדה, כגון: זה לא יכאב, אין לך מה לפחד וכד'.

דר' רייך מטעימה , כי חרדה דנטאלית עלולה להוביל לבריאות פה ירודה, להתרחקות מאנשים מתוך מבוכה, להערכה עצמית נמוכה ולתחושת אשמה.

ד"ר רייך מסבירה עוד, כי בחלק גדול מהמקרים , אותה חרדה דנטאלית - ממנה סובלים אנשים מבוגרים - התפתחה בגיל צעיר בגלל התייחסות לא מקצועית למצוקותיהם כילדים.  "אנשים רבים יסבלו מכאבי שיניים נוראיים, ייקחו תרופות שונות לשיכוך כאבים ויקוו שהבעיה תיפתר מעצמה ושלא יאלצו לשבת על כיסאו של רופא שיניים.  טיפולי שיניים אינם נעימים לאיש, אך ישנו אחוז לא קטן באוכלוסיה שממש סובל מחרדה דנטאלית וללא טיפול נכון בבעיה, נוטה להזניח את בריאות שיניו בצורה מסוכנת. " הפה הוא אזור רגיש גם פיזית (עצבית) וגם פסיכולוגית. ה"חדירה" של אדם זר לאזור אינטימי, הפה, בשילוב תחושת חוסר האונים, כל אלה מרחיקים אנשים מטיפול שיניים ומביאים להזנחה בריאותית", מבהירה המומחית.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו