מחקר : לא אוכלים ארוחת ערב משפחתית? הילד שלך יהיה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מחקר: אין ארוחת ערב משפחתית? הילד שלך יהיה שמן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.11.2015

מחקר רב היקף שנערך ע"י המכון לחקר השמנה בדרום קוריאה, מצא קשר בין אי אכילת ארוחת ערב משפחתית ושתיית משקאות מוגזים ממותקים על ידי האמא, להשמנת יתר של ילדים. 



מחקר: אין ארוחת ערב משפחתית? הילד שלך יהיה שמן
ההשערה: מעבר לכך שילדים מחליפים את ארוחת הערב במזון מהיר עתיר קלוריות, עיקר הבעיה מצוייה בכך שהם מחקים את הרגלי התזונה של ההורים מאמצים את הרגלי התזונה הלקויים שלהם. 
 
מה הקשר בין אכילת ארוחת ערב לבין השמנה? כנראה שלא מעט, לפחות על פי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי המכון לחקר השמנה של קוריאה (KSSO).
במחקר נבדקו 3,281 ילדים בין הגילאים 6 עד 11 והוא כלל את הנתונים לגבי תזונתם של הילדים לאורך 4 שנים (2009 עד 2013). 
החוקרים מצאו כי במשפחות שבהם האם ששתה יותר ממשקה מוגז אחד בשבוע, הסיכון להשמנת יתר של ילדים היתה פי 1.6. משפחות שאכלו בחוץ 5.5 פעמים בשבוע, צרכו 204 קלוריות יותר ביום בהשוואה למשפחות שאכלו בבית.
 
נציין כי 200  קלוריות מהוות כ-10% מתצרוכת הקלוריות היומית המומלצת למבוגר. והן שוות לכמעט חצי ליטר קולה, שלוש ביצים או 66 גרם נקניקיות.
החוקרים משערים שהסיבה העיקרית להשמנת היתר במשפחות אלה, הינה הדוגמה השלילית שהילדים מקבלים מהוריהם. "ההורים מהווים מודל לחיקוי עבור הילדים והילדים נוטים לאמץ את ההתנהגויות שלהם כולל את הרגלי האכילה שלהם" קובעים החוקרים. 
 

הילדים רואים את המסעדה כבילוי ואת הארוחה המשפחתית כמשעממת

ומה קורה אצלנו? בועז בנימיני מנכ"ל חברת  'לגדול בריא' המפעילה תוכנית להקניית הרגלים לאורח חיים בריא, אומר כי הנתונים אינם מפתיעים אותו כלל וכלל. "ילדים תופסים את האכילה בחוץ, במסעדה, כבילוי וכיף גדול.
זאת לעומת הארוחות המשפחתיות שאינן נתפסות ככאלה" הוא מסביר.
"לכן אחת הדרכים בהם נוכל לפעול כהורים, הינה להפוך את הארוחה המשפחתית לחוויה. כך שהילד ישמח לאכול ארוחה משפחתית בבית. זה טוב לבריאות וטוב גם לכיס. בתוכנית שאנו מעבירים במאות גני ילדים וצהרונים בכל הארץ, אנו מלמדים בין היתר שיעוור של אכילת ארוחה מסודרת".
"ישנם ילדים שאינם מסכימים לשבת ולאכול בצורה מסודרת, עם צלחת סכין ומזלג. אנו  הופכים את הארוחה המשותפת והמסודרת, עם החברים לגן או לצהרון, לחגיגה של כיף והנאה. אנו מעודדים את ההורים להמשיך את הפעילות גם בבית ובמידת הצורך ממליצים, להיעזר במומחי החברה לקבלת וליווי בבית".
 

אין תחליף לדוגמה אישית של ההורים

בנימיני, שהיה בעבר מנכ"ל של חברת היי-טק, באחת מקבוצות המחשוב המובילות במשק ועשה שינוי אישי ומשפחתי באורח החיים, רואה בחינוך לאורח בריא משימה לאומית וצו השעה: "אנחנו חיים בחברה 'חולה', ואם לא נתעורר זו תהיה בכיה לדורות" הוא מזהיר.
בנימיני מדגיש את החשיבות של מתן דוגמה אישית על ידי ההורים: "ילדים רבים גדלים היום על 'מאמא עוף' ו'אבא בורגר'.  על ההורים  לתת דוגמה לאכילה מסודרת. בתוכנית שאנו מפעילים במאות בגנים וצהרונים, הילדים מתנסים במגוון של טעימות והכנות של, למשל, עוגיות בריאות וחומוס אמיתי. ילד שטועם סלק, כרוב סגור, חרובים , פירות וירקות עם קליפה, יביא הרגלי אכילה אלה גם הביתה. אולם חשוב שההורים ימשיכו את החינוך לאורח חיים בריא גם בבית".



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו