על תזונה נכונה בקרב ילדי בית הספר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על תזונה נכונה בקרב ילדי בית הספר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.08.2014
מדוע הקניית הרגלי תזונה נכונה לילדים חשובה כל כך? כיצד תזונה נכונה תתרום להתפתחותם הפיזית, השכלית והחברתית של ילדינו? מסתבר שלנו כהורים היכולת להשפיע על כך.  
 

 



מאת: רונית דוייב, המנהלת המדעית של אבוט, יצרנית סימילאק ופדיאשור קומפליט
 

על תזונה נכונה בקרב ילדי בית הספר
ילדינו זקוקים למזון, המהווה מרכיב חיוני לגדילתם ולהתפתחותם. תזונה נכונה במינונים הנכונים תומכת בשינויים שעוברים על הילד ובתהליך הפיכתו מפעוט לילד צעיר. קיים קשר בין תזונת ילדים לבין רמת וטיב התפקוד שלהם בגן ובבית הספר, ויכולת הריכוז והקשב שלהם. רבות נכתב, למשל, על השפעתה של ארוחת הבוקר על התפקוד של ילדים לאורך היום כולו. אין ספק שהרכיבים המזינים שבמזון פועלים בדרכים שונות ומגוונות, לכן רצוי להקפיד כבר עתה בתקופת החופש הגדול ועם תחילת שנת הלימודים על מספר דברים:
 

תזונה מגוונת: 

סידן וחלבון מסייעים לבניית העצמות והשרירים
 
פחמימות ושומנים מספקים אנרגיה ועוזרים לשמירה על בריאות העור, הגנה על איברי הגוף מפני זעזועים ותפקוד בריא של התאים.
 
צריכת ירקות ופירות עתירי סיבים תזונתיים  -  מסייעת לבריאות מערכת העיכול ומחזקת את מערכת החיסון לאורך זמן
 
דגנים מלאים -  מספקים אנרגיה זמינה 
 
מזונות המעושרים בויטמין C, ברזל וחומצת פולית – רכיבים החיוניים להתפתחותו ולגדילתו של הילד
 

הציעו שלוש ארוחות מסודרות ביום

בזמנים קבועים - חשוב שכל ארוחה תהיה מאוזנת, ותכיל מגוון רכיבים תזונתיים להם הוא זקוק בכדי לקבל אנרגיה ולשמור על התפתחות תקינה או חשוב שמכלול הארוחות לאורך היום יספקו תזונה מאוזנת ותכיל את כל הרכיבים התזונתיים להם הוא זקוק בכדי לקבל אנרגיה ולשמור על התפתחות תקינה
 

תפריט בריא ומגוון

וודאו שהתפריט בביתכם יהיה בריא ומגוון ושהמקרר יכלול ביו השאר מזונות בריאים שהילד שלכם אוהב: הירק החביב עליו, הפרי שהוא אוהב, סוג הגבינה שטעימה לו
 

שלחו לילד ארוחת עשר מזינה לבית הספר

הקפידו על ממרחים מזינים בכריך כגון גבינה, טחינה (אפילו גולמית אם הילד אוהב), חביתה וכד'. העדיפו לחם/לחמניה מקמח מלא ובתוספת דגנים, שלחו פרי וירקות חתוכים בכלי באופן שהילד יהנה לנשנש במהלך ההפסקות ואף לחלוק עם חבריו. השתדלו לתאם הנ"ל עם האמהות של חבריו הקרובים של הילד – אם לכל הילדים תחכה בתיק ארוחה מזינה במקום מעדני חלב עתירי סוכר וחטיפים, כך תגדל הנטייה של הילדים לאמץ את התפריט הבריא והמאוזן יותר ששלחתם.
  
 
הגבילו את כמות הסוכרים המזיקים - ועל ידי כך תסייעו במניעת השמנת יתר המסוכנת לבריאותם והפחתת הסיכון  לבעיות כמו סוכרת וכולסטרול גבוה, שמופיעות כיום גם בגילאים צעירים 
 
 

תנו דוגמה אישית

מכיוון שילדינו מושפעים מאיתנו ונוהגים לחקות אותנו בכל תחומי החיים, הם מתבוננים בנו ושמים לב היטב למה שאנחנו אוכלים, וגם למה שאיננו אוכלים. כדאי לזכור שגם ברגעי הפנאי קיימות אינספור הזדמנויות להנחיל הרגלי תזונה לילדים: אנחנו מהווים עבורם מודל לחיקוי גם כשאנחנו בוחרים לאכול תפוח במקום שוקולד, מחליפים את המשקאות הממותקים במים ונמנעים מנשנושים של חטיפי צ'יפס למיניהם...
 

תזונה נכונה תעזור לילדך לפתח כישורים חברתיים

במהלך הארוחה מפתחים ילדינו מיומנויות חברתיות חשובות. ארוחות יומיות מלמדות אותם נימוסים, וטכניקות תקשורת חיוניות. הזמינו את חבריו של הילד שבאים לשחק עימו אחר הצהריים להשאר גם לארוחת הערב. 
 
תלו על המקרר בבית תמונה של פירמידת המזונות או צלחת התזונה הבריאה לילדים: הציור הצבעוני יעורר את סקרנותם של ילדיכם ויסייע לכם ליזום שיחה בריאה (תרתי משמע...) על חשיבות הרגלי האכילה הנכונים לכל בני המשפחה.
זכרו: כשילדינו מסרבים לאכול סוג מסוים של מזונות לאורך תקופה, עלולים להתפתח חוסרים ברכיבים החיוניים לגופם. מחסור בוויטמין D או בסידן, למשל, עלול לפגוע ברקמת העצם ובמקרים קיצוניים לגרום לרככת, במהלכה מתרככות העצמות ואף עלולות להתעקם.  
 

היו במעקב

ודבר אחרון, היו במעקב מול המורה בבית הספר, המורה בצהרון וגם ישרות מול הילד שלכם. אל תהיו הורה מנדנד, אך כן כדאי תשאלו מדי פעם את המורה איך הילד אוכל, האם הוא מסיים את ארוחת עשר, אוכל את הארוחה בצהרון – זה חשוב לא פחות מלברר איך הילד בחשבון או בכתיבה. שימו לב אם תיק האוכל חוזר ריק – אם הילד משאיר את האוכל כמו שהוא יום אחרי יום, או אוכל רק 2 ביסים מהכריך, אז מומלץ לבדוק איתו מה ירצה לשנות/להחליף. מצד שני, ודאו שתיק האוכל לא חזר ריק כי מה שהכנתם הושלך ישירות לפח. ילד שלאורך זמו לא יאכל את ארוחת עשר וארוחת הצהריים המוגשת בצהרון יסבול מחסכים תזונתיים שיובילו לקושי בהתמודות עם המטלות היומיות.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו