טיפים להקלה על כאבים בהריון ואחרי לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • מפגשי בוקר
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

טיפים להקלה על כאבים בהריון ואחרי לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.03.2016

ראשית ברצוני לציין כי כאבי גב וכאבי רגליים הם דבר שכיח במהלך ההריון אז הרגעי הכל בסדר אצלך..תחושות אלה נובעות מכך שכאשר חודשי ההריון הולכים ומתווספים נוצרים בגוף האישה שינויים אשר יוצרים את האי נוחות שתחלוף לאחר הלידה. קראו מה ניתן לעשות בנידון...



מאת: ליבנת פרלמוטר, מטפלת ברפואה משלימה, המתמחה בנשים בהריון ולאחר לידה


טיפים להקלה על כאבים בהריון ואחרי לידה
בהריון הגוף שלנו עובר שינויים רבים. חלקם גורמים לכאבים באזורים שונים בגוף. גם אחרי הלידה הגוף שלנו נמצא בתנוחות ועומסים אליהם לא היה רגיל קודם וגם אז המיחושים במקומות שונים צצים. אז מה ניתן לעשות?
 

כאב בגב תחתון:

בטח שמת לב כי קשת הגב הולכת ומעמיקה היות והבטן גדלה ומרכז הכובד משתנה.. מאזור עמוד השדרה אל הבטן וחשוב לשמור על יציבות ותמיכה.
הפתרון: בעת שכיבה על הגב הקשתית מוגבהת ונוצר רווח גדול בינה לבין המזרן. לכן,  שימי כרית מתחת לברכיים וכך עזרי למותנית להתרווח להתיישר. כמו כן כאשר את משנה תנוחה ונשכבת על הצד העבירי את הכרית בין שתי הרגליים דבר אשר יוצר תמיכה באגן ומונע התעקמות ובכך מוביל לשינה נעימה ורגועה
 

כאבי רגליים:

ראשית הימנעי מהליכה עם נעלי עקב גבוהים אשר משנים שוב את מרכז הכובד ויוצרים לחץ על אצבעות הרגליים וגב תחתון היות והגוף מנסה תמיד לשמור על יציבות. 
הפתרון: מומלץ לנעל נעלים שטוחות שתומכות במרכז הרגל ומקנות יציבות וחלוקה שווה של לחצים על כף הרגל היות וגם משקלך הולך וגדל חשוב שהנעל תהיה נוחה תומכת גם בקרסול ובעלת כושר ספיגה של זעזועים.
 

בצקות (בהריון בריא):

במהלך  ההיריון ייתכן ותחושי כי רגלייך מלאות בנוזלים או בצקות וזה בעקבות מספר גורמים כגון:
א. אגירת הנוזלים וכשל בפינוי הפסולת
ב. השינויים ההורמונאליים שגורמים לרפיון כלי הדם
ג. לחץ של הרחם על הוורידים.
הפתרון: בעת שכיבה הרימי את כפות רגלייך בעזרת כריות ובכך את מסייעת לדם לזרום גם לכיון מעלה בקלות. הוסיפי לשגרה השבועית טיפול בעיסוי או טיפול רפלקסולוגי שמטרתו לשפר את זרימת הדם ופיזור הנוזלים שמצטברים ברגליים ובקרסוליים ובכך תחושי בהקלה.
 
עיסוי בהריון

יילדת.. בשעה טובה...

לאחר הלידה נשים רבות מניקות את התינוק וחוות כאבים באזור שונה מהכאבים שהכירה במהלך ההריון.
אזור השכמות, העורף והאגן.
עומס באזור השכמות הוא שכיח מכיוון שהנשים נוטות להחזיק את התינוק לרוב בצד אחד ולהאכיל אותו או פשוט אוחזות בו למשך זמן ממושך בצד אחד. 
כאשר השכמות מתחילות להתכווץ הן יוצרות מתח והתכווצות בשרירים נוספים כגון שרירי העורף  וכאן מתחילה כמעין תגובות שרשרת שבסופה מתחילם כאבי גב עליון, שכמות ועורף. 
נסי לאחוז ולהאכיל את התינוק כל פעם בצד אחד על מנת ליצור איזון בין שתי השכמות ובכך תמנעי עומס על צד אחד.
כמו כן נסי להאכיל בישיבה כאשר יש לך תמיכה בגב וביד האוחזת.
אי טיפול בהתכווצות של השכמות יכול להוביל לאי איזון וכאבים ואף קיבעון של השכמה דבר שיוצר כאב רב אשר יכולים להשפיע אפילו על השינה בלילה.
 
כשאר התינוק גדל ובמקום לאחוזו על הידיים ישנה נטיה לאחוזו בעזרת האגן.
כאשר את משעינה את התינוק על האגן את יוצרת פעולה של חוסר איזון היות ואת מטה את האגן ויוצרת בליטה בצד אחד של הגוף ואז מניחה לתינוק "לשבת שם".. אין זה מצב בריא לגופך.
צד אחד מתכווץ ולעומתו הצד השני נמתח וכאשר מצב זה נמשך לתקופה ארוכה וגם משקל הילד עולה את יוצרת מעמסה על האגן שמובילה לחוסר איזון וכאבים באגן בגב תחתון שיכולים אף להקרין על הרגל.
לכן המנעי מתנועת אגן זאת והשתדלי לאחוזו במרכז גופך בלבד.
 

לסיכום:

אם ביצעת פעילות ספורטיבית לפני ההריון שימרי  על השגרה  אך הקפידי לעשותה במתינות.
בהריון תקין ממולץ לבצע פעילות ספורטיבית מתונה וזה על מנת לחזק את השרירים התומכים בשלד המשתנים באופן תמידי וזאת בעקבות השינויים שהגוף חווה .. תוספת המשקל ושינוי מרכז הכובד מעמוד השדרה אל הבטן והשינויים ההורמונאליים אשר מכינים את הגוף ללידה.
 
ממולץ ביותר להכניס את העיסוי לשגרת חייך (החל מחודש רביעי בלבד) גם במהלך ההריון וגם לאחריו על מנת להחזיר לגוף את האיזון , לשחרר את השרירים שהתכווצו ועבדו קשה על מנת לתמוך בהריון ובלידה ובהנקה.
שעת הטיפול היא למענך, זמן אישי שלך, תמצאי בה נחמה ומרגוע גם פיזיים וגם נפשיים..  
אם זה בעיסוי שבדי או טיפול באבנים חמות  או רפלקסולוגיה כל אשה והעדפות שלה. המטרה היא להעניק לגוף את השקט והתשומת לב שהוא צריך.
כאשר אני מטפלת בנשים הרות או מניקות בעיסוי או רפלקסולוגיה אני משתמשת בשמן בסיס בלבד.  שמן שקדים בכבישה קרה ללא תוספת של שמנים אתריים נקרא שמן בסיס. לשמנים האתריים יש איכויות מועילות אך מכיון שאת נמצאת במצב רגיש של הריון או הנקה יכולות להיווצר ריאקציות מחוסר התאמה ועל מנת לא לקחת סיכון מיותר עדיף לוותר עליהם בשלב הזה.
כמו כן וודאי כי המטפלת הינה מוסמכת ומנוסה לטפל בנשים הרות!!
לכן בחרי לך את סוג הטיפול המועדף ושיהיה לך בריאות שלמה
 
 
לאתר של ליבנת לחצי כאן
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו