הקשר בין זעפרן לטיפול בדיכאון אחרי לידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין זעפרן לטיפול בדיכאון אחרי לידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.01.2018

את אחרי לידה וחשה דכדוך או דיכאון? מחקר חדש מוכיח את אפקטיביות השימוש בזעפרן במקרים של דיכאון מתון עד בינוני. 



הקשר בין זעפרן לטיפול בדיכאון אחרי לידה
ביו 10% - 15% מהיולדות סובלות מדיכאון אחרי לידה ברמות שונות החל מדכדוך וכלה בדיכאון. נשים רבות נמנעות מלקחת תרופות פסיכיאטריות נוגדות דיכאון בתקופת ההנקה בשל תופעות הלוואי שלהן. 
 
נשים אלו מעדיפות לצרוך תרופות צמחיות מאשר תרופות כימיות והעדפה זו היוותה את הבסיס למחקר חדש שהתפרסם החודש  (כנסו למחקר). המחקר בדק את השפעת הזעפרן על אמהות חדשות הסובלות מדיכאון לאחר לידה ברמה של מתון עד בינוני. 
 

המחקר

המחקר נערך על 60 אמהות חדשות שקיבלו ציון מרבי של 29 על-פי מדד הדיכאון של בק. הנשים חולקו באופן רנדומלי לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה פלסבו וקבוצה שניה קיבלה 15 מ"ג זעפרן. 
 
לאחר 8 שבועות נראה כי לקבוצת הזעפרן יש שינוי משמעותי יותר במדד הדיכאון של בק. הציון הממוצע ירד מ -20.3 ± 5.7 ל-8.4 ± 3.7 בקבוצה שנטלה את הזעפרן לעומת ומ- 19.8 ± 3.2 ל- 15.1 ± 5.4 בקבוצת הפלסבו. 
 
הערכה הסופית מהמחקר היא ש96% מקבוצת הזעפרן היו במצב של רמיסיה לעומת  43% מקבוצת הפלסבו.
 

לסיכום

כאשר יש לטפל בדיכאון אחרי לידה  אצל אמהות מניקות, זעפרן היה בעל השפעה משמעותית יותר על הדיכאון  בהשוואה לפלסבו.
עד כה, קבוצת התרופות המקובלת ביותר לטיפול בדיכאון מכונה SSRI  (חסמי ספיגה מחדש של סרוטונין), ומשפיעה באמצעות העלאת רמת הסרוטונין במוח. בקבוצה זו תרופות כמו פרוזאק, ציפרלקס או סרוקסט. הן גורמות להעלאת ריכוז הסרוטונין בסינפסות ולהגברת השפעתו במסלולים העצביים במוח. 
הפרוזאק, שסימן את המהפכה בטיפול במצבי לחץ ודיכאון כונה עם השקתו "גלולת האושר". אולם, בחלוף השנים הסתבר שכמעט  50%  לא משיגים הפוגה מליאה ועדיין סובלים מלפחות חלק מתסמיני הדיכאון . בנוסף, תופעות הלוואי אינן פשוטות ומתחילות מיד בתחילת השימוש וגורמות לנשירה של 7-15% מהמשתמשים.
 
תופעות הלוואי הקשות של תרופות מקבוצת ה- SSRI, מטרידות וביניהן שכיחות יתר של מקרי התאבדות ומחשבות אובדניות בקרב ילדים ומתבגרים הנוטלים אותן (נדיר) , הפרעות במערכת העיכול -  בחילות, עוויתות, ושלשולים. בנוסף, תרופות אלו פוגעות משמעותית בתשוקה המינית וגורמות לחוסר יכולת להגיע לאורגזמה (אנאורגזמיה) ואו לירידה בעוצמת האורגזמה ( אם היא מתרחשת).  
 
הזעפרן ידוע ברפואה העתיקה כתבלין בעל השפעה מרגיעה ומשפרת מצב רוח. בשנים האחרונות,  ניתן לזה ביסוס מדעי בעשרות מחקרים. פרסומים במרכזים רפואיים במקומות שונים בעולם הצביעו על יעילות התבלין בטיפול בדיכאון בקבוצות ניסוי.
בתחילה נוסו תכשירי זעפרן אל מול פלסבו (תרופת דמה). בהמשך בהשוואות לתרופות נוגדות דיכאון נפוצות-  לפרוזאק (FLUOXETIN ) ול- IMIPRAMINE  (TOFRANIL,PRIMONIL). תוצאות המחקרים הראו יעילות זהה של הזעפרן לתרופות וסימנו את הכיוון למהפכה הבאה בטיפול בדיכאון. בשלב הבא נקבע המינון ואף נמצא שיעילות התבלין עולה כאשר מוסיפים לנוסחה רכיבים של כורכום שגם לגביו נמצא שמגביר את האפקטיביות של האנטידפרסנטים. ומתאים לשימוש בדיכאון, דיכאון לאחר לידה (כתכשיר טבעי, מותר בהנקה), חרדה, אי שקט, רוגז ותופעות פסיכוסומטיות כמו גם למצויים בתהליכי גמילה מסמים או אלכוהול. SAFFROX אינו פוגע בזיכרון, איכות השינה, ריכוז או במערכת הקרדיו-ווסקולרית, אינו גורם להתמכרות וללא תופעות לוואי.
בבניית הנוסחה של  SAFFROX  השתמשו מדעני נוה פארמה בידע שהתקבל ממחקרים פורצי דרך המתייחסים גם לשימוש בנגזרת ויטמין 9B - L-Methylfolate , נגזרת של החומצה הפולית. 

 

הדיכאון לא חולף ?

יתכן והתשובה היא חסר ב- ויטמין 9B 
החומצה הפולית חיונית ליצירת המתווכים הנוירונאליים סרוטונין, נוראדרנאלין ודופאמין, חסר של חומצה פולית עלול להוביל לדכאון. מתברר מנסויים כי לעד 60% מהאוכלוסיה בארה"ב  אינם מסוגלים להשתמש החומצה הפולית המתקבלת מהמזון עקב פעילות חסר של האנזים שמחזר את החומצה הפולית והופך אותה לזמינה למערכת העצבים. השילוב הפטנטי של חומצה פולית בצורתה המחוזרת (L-Methylfolate) מאפשרת להתגבר על פגם זה ולטפל ספציפית בתסמיני הדיכאון. מחקרים מראית שתוספת הנוסחא הייחודית גורמת להקלה בתסמיני הדיכאון גם לדיכאון עמיד כתוספת . תוספת ה- 9B לזופרן גורמת להעצמת הפעילות כנוגד דיכאון.
בנוסף, בנוה פארמה הוסיפו גם את ה"מגנוקס" רכיב המגנזיום הפטנטי שמטרתו לשפר את היכולת האנרגטית וויטמיני 6B ו - 12B, להם השפעה מרגיעה מוכחת במצבי סטרס.
"בנינו את נוסחת ה- SAFFROX  כך שיפעל בכמה מנגנוני פעולה בצורה סינרגית. שילוב כל המרכיבים הללו במינונים שהוכחו כיעילים יוצר על פניו נוגד דיכאון 100% טבעי, בו השלם גדול מסך חלקיו"  אומר הרוקח ניצן פרימור ראש צוות הפיתוח של ה SAFFROX  ומוסיף "לפני שמתחילים להשתמש בתרופות המרשם נגד דיכאון שהן יעילות אך מובילות לעיתים לתופעות לואי מגבילות, כדאי להתחיל ב- SAFFROX" מדובר במינון של כמוסה אחת ביום. ההשפעה ניכרת תוך כשבועיים".
 
הזעפרן מכיל את החומרים הפעילים קרוסין, וספראנאל. למרכיבים  אלה מיוחסת תרומה לאיזון רמות הנוירוטרנסמיטורים במוח שמשפיעים על מצב הרוח -  דופמין, נוראפינפרין וסרוטונין. במחקרים שבחנו את פעילות הזעפרן בהשוואה לתרופות נוגדות דיכאון נמצא שהשפעתו זהה לשלהן, ללא תופעות לוואי או חשש להתמכרות.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו