הרזיה לאחר לידה לפי שיטת סוג הדם - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הרזיה לאחר לידה לפי שיטת סוג הדם

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.12.2009

שיטת סוג הדם איננה שיטת הרזיה אלא שיטה שנועדה, מלכתחילה, לאזן ולשפר את הבריאות. המערכות הראשונות שמתחזקות הן מערכת העיכול ומערכת החיסון. כשהגוף מאוזן מבחינה בריאותית הוא יכול להתפנות להרזיה. זה לא אומר, שקודם משפרים את הבריאות ואחר כך מרזים, אלא שני הדברים קורים בו זמנית.



מאת: שרה בר אשר- תזונאית טבעית, המתמחה בתזונה לפי סוג הדם, למבוגרים ולילדים


הרזיה לאחר לידה לפי שיטת סוג הדם

מה הקשר בין סוג הדם לבין הרזיה??

ידוע לכל כי סוג הדם שייך לתרומות דם! בעלי סוג דם o יכולים לתרום דם לכולם, אך יכולים לקבל תרומה רק מבעלי סוג דם  o.לעומתם, בעלי סוג דם ab מקבלים תרומות מכולם, אך תורמים רק לעצמם. סוג דם b שכיח, יחסית, בקרב היהודים. עלסוג דם a אפשר רק לומר, שהוא קצת פחות שכיח מסוג דם o .

אז איך הרזיה מתקשרת עם הנושא הזה? האמת היא, שגם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת, בשנת 1998, כשראיתי בפעם הראשונה, את הספר הראשון, שתורגם לעברית ועוסק בשיטה. הספר נקרא 'אכול נכון לפי סוג הדם שלך'. (מאז תורגמו עוד שני ספרים - 'בשלו נכון לפי סוג הדם שלכם' ו'לחיות נכון לפי סוג הדם שלך'). חשבתי לעצמי שמדובר בעוד שיטת הרזיה שמישהו המציא ושבקרוב מאוד כולם יישכחו ממנה. לכן המשכתי במסגרת עבודתי כתזונאית טבעית , להמליץ לאנשים על תזונה טבעית.

עד שפגשתי את דפנה (שם בדוי), דפנה היא תזונאית וככזאת היא אוכלת  מזונות בריאים ומזינים אך למרות זאת, דפנה סבלה באותה תקופה,  מעודף משקל. כשפגשתי אותה, גיליתי להפתעתי שדפנה רזתה . כששאלתי אותה איזו דיאטה היא עשתה? תשובתה הייתה- "לא עשיתי דיאטה, פשוט התחלתי לאכול לפי סוג הדם שלי". לאחר השיחה עם דפנה התחלתי להתעניין בשיטה וגיליתי שהיא מבוססת על 1,500 מחקרים קונבנציונליים שנעשו באוניברסיטאות ובבתי חולים. (ניתן לקרוא את המחקרים באתר האינטרנט- www.dadamo.com).הדבר שכנע אותי מאוד ומאז התחלתי לאכול, לחיות ולטפל לפי השיטה. היום כשאני כותבת תפריט והמלצות לטיפול, אני מצליחה להגיע לרמת דיוק גבוהה הרבה יותר מבעבר. לכן התוצאות הטובות מגיעות מהר, יחסית לקודם.

עשר דברים  שיש לדעת לפני שמתחילים עם השיטה:

  1. קיימים כאמור, ארבע סוגי דם: o -  הכי נפוץ, למרות שרבים טועים וחושבים שהוא הכי נדיר. הטעות נובעת מכיוון שהוא הכי מבוקש בתרומות הדם. a -קצת פחות נפוץ. b -  עוד פחות נפוץ. ab - רק כ- 4% מהאוכלוסייה הם בעלי סוג הדם הזה.
  2. כיוון שאתן אחרי לידה, בדקו בכרטיס מעקב ההיריון, מהו סוג הדם שלכן. רשמו אותו במקום שיישאר לכן לאורך שנים. משום מה, רוב הרופאים לא מאשרים בדיקת סוג דם לנשים שאינן הרות. (למרות שהם יאשרו לכן, בקלות, בדיקות דם אחרות(.
  3. אין משמעות, מבחינת השיטה, ל- rh . זאת אומרת שזה לא משנה אם את, למשל, בעלת סוג דם o+ , או o-. כמובן שזה מאוד חשוב לעניין תרומת דם ולעניין ההיריון.
  4. התפריט המומלץ לכל אישה מתחשב גם בסוג הדם שלה, אך לא רק בו. ממש כפי שתפריט רגיל, אינו אחיד לכולם. לכן כשבונים תפריט יש להתחשב קודם כל באישה עצמה, בבדיקות הדם שלה, באורח חייה, הרגלי האכילה שלה, הטעמים שלה ועוד. סוג הדם מהווה בסיס מצוין לתפריט אך שתי נשיםבעלות אותו סוג דם יקבלו תפריט שונה.
  5. שיטת סוג הדם איננה שיטת הרזיה אלא שיטה שנועדה, מלכתחילה, לאזן ולשפר את הבריאות. המערכות הראשונות שמתחזקות הן מערכת העיכול ומערכת החיסון. כשהגוף מאוזן מבחינה בריאותית הוא יכול להתפנות להרזיה. זה לא אומר, שקודם משפרים את הבריאות ואחר כך מרזים, אלא שני הדברים קורים בו זמנית. במילים אחרות 'באתי בגלל ההרזיה, נשארתי בגלל הבריאות'...
  6. אם אתן בעלות סוג דם אחד ואילו תינוקכן בעל סוג דם אחר, אתן אוכלות לפי סוג הדם שלכן. גם אם אתן מיניקות. זאת, בנוסף לעובדה, שברוב המקרים אתן לא יודעות מה סוג דמו של התינוק. (אלא אם כן בדקו זאת בבית החולים, או שאת ואבי התינוק, בעלי אותו סוג דם). בזמן ההנקהיחד עם החלב מופרשים גם הרעלים של האם. אם תאכלי לפי הגנטיקה שלך, זאת אומרת לפי סוג הדם שלך. תייצרי פחות רעלים ותחסכי אותם מתינוקך.
  7. נשים רבות שואלות אותי, מאיזה גיל כדאי להתחיל לאכול לפי סוג הדם? האם גם ילדים יכולים לאכול לפי השיטה? תשובתי היא, מומלץ להתחיל בשיטה עוד בשלב העוברי. (קיימים תפריטים מיוחדים לנשים בהיריון, לכל אחד מסוגי הדם. התפריטים קצת שונים מהתפריטים הרגילים). אז אם אכלתן במהלך ההיריון לפי השיטה, תינוקכן זכה. וכנראה שכעת לא תצטרכו להתלבט באיזו דרך לרזות . פשוט כי שמרתן על משקלכן במהלך ההיריון.
  8. כשהאם אוכלת לפי סוג הדם, תינוקה היונק בדר"כ סובל פחות מגזים, אם בכלל. כיוון שהאם מפרישה בהנקה מזון שעוכל על ידי מערכת העיכול שלה, בצורה אופטימלית.
  9. בשיטת סוג הדם אוכלים מכל קבוצות המזון. כך שאם מבצעים נכון את השיטה לא יכולים להווצר חסרים תזונתיים. עם זאת, ישנם מזונות בתוך כל קבוצת מזון שמזיקים לבעלי סוג דם מסוים. כך למשל, אין מצב שאסור לאכול קטניות, אלא קטניות מסוימות משמשות בגוף כמו 'רעל' לאותו סוג דם.
  10. מומלץ ליטול תוספי תזונה, כמו מולטי ויטמין לנשים הרות ומיניקות, לפי סוג הדם שלכן. לצערי, כעת ניתן להשיג תוספים אלו רק במרכז סוג הדם בארה"ב.

ילדת? אך מה עושים עכשיו עם כל העודפים?

זכרי במשך ששת החודשים הראשונים שלאחר הלידה, גופך צריך להחזיר לעצמו את החסרים שצבר במהלך ההיריון. בנוסף הוא אמור לכלכל תינוק בעל משקל וצרכים גדולים יותר, מצרכים של עובר. אך זהו גם פחות או יותר הזמן בו אמהות מגלות את המציאות הגדולה הנשקפת מן המראה ומחליטות - לצמצם היקפים! ויפה שעה אחת קודם!!

כאן המקום להבהיר, כשעושים דיאטת 'כאסח', השומנים שהם גם המחסן של הרעלים מתפרקים בבת אחת אל זרם הדם ומציפים, בין היתר, את חלב האם שלך. את בוודאי לא רוצה שתינוקך יקבל את כל זה בהנקה. את הרי מניקה כי את מאמינה שזה הדבר הכי בריא עבורו.

מנגד, מדובר כאן בחלון הזדמנויות מצוין. כיוון שיש לך שותף לצלחת. זאת למרות שאת לא אוכלת בשביל שניים, הרי מדובר בתינוק קטן ולא בעוד אם רעבה עם הורמונים משתוללים, שעדיין 'לא שבו אל מקומם בשלום...

לכן, עלייך ללמוד להקשיב לגופך. תצטרכי להשיב לעצמך את מנגנון הרעב והשובע הטבעי שלך. המנגנון הזה כנראה נפגע במהלך השנים ואולי גם במהלך הדיאטות שעשית וכנראה גם בזמן ההיריון.

התחילי לאכול רק כשאת מרגישה רעב . לא רעבמוטרף שבו אינך זוכרת מי את, אלא רעב קל. סיימי את הארוחה כשתרגישי שובע נעים ולא כשתרגישי שאת מתפוצצת. רק כך תוכלי להשיב לעצמך את תחושת הרעב והשובע.

כעת, את מוזמנת לקרוא אודות הגורמים העיקריים לירידה במשקל, אצל כל אחד מסוגי הדם. המידע לקוח מתוך הספר 'אכול נכון לפי סוג הדם שלך' מאת הנטורופת ד"ר פיטר ד'אדאמו, כשהוא מלווה בהערות שלי:

הגורמים לירידה במשקל אצל בעלי סוג דם o:

בדיאטה לבעלי סוג דם o יורדים במשקל כבר בהתחלה, אם נמנעים מצריכת דגנים וקטניות. הגורם המכריע בעליה במשקל אצל בעלי סוג דם o הוא הגלוטן המצוי בנבט החיטה ובמוצרי חיטה מלאה. אתן יכולות לאכול גלוטן, אך עליכן להימנע מן הגלוטן המצוי בחיטה, כיוון שהוא מפריע לחילוף החומרים. במקום להשאיר אתכן במצב רזה ונמרץ, מפריע גם, גלוטן החיטה לפעילות האינסולין ומשבש את השימוש היעיל בקלוריות ליצירת אנרגיה. לכן המירו את הלחם מחיטה ללחם מכוסמין, או לחם משיפון.

-          במידה פחות קיצונית, גם לתירס ישנה השפעה דומה, בהאצת העלייה במשקל של בעלי סוג דם o.

-          עדשים מכל הצבעים ושעועית אדומה הופכים את השרירים לפחות יעילים בזמן פעילות גופנית. (אני חוסכת מכם את ההסבר, מדוע תופעה כזאת קוראת, אך תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בספר ובאתר האינטרנט המוזכר לעיל).

-          לבעלי סוג דם o ישנה נטייה לרמות נמוכות של הורמון בלוטת התריס. בלוטת התריס אחראית בין היתר, לחילוף חומרים תקין ולכן היא קשורה להרזיה. בדקו מה מצב ה- tsh שלכן בבדיקות הדם.

 

הגורמים לירידה במשקל אצל בעלי סוג דם a:

-          באופן טבעי תרזי כאשר תאמצי את הדיאטה לבעלי סוג דם a . אם את רגילה לאכול בשר בקר, תהיה הירידה הראשונית במשקל די מהירה, לאחר שתוציאי את המזונות הרעילים מתפריטך. רשימת המזונות כתובה בספר – 'לחיות נכון לפי סוג הדם שלך' , או באתר האינטרנט. ייתכן ששמת לב לעובדהשכשאת אוכלת בשר בקר את עייפה וחסרת מרץ לעומת הפעמים שאת אוכלת חלבונים מהצומח. חלק מבעלי סוג דםa   סובלים מהצטברות נוזלים, שכן מערכת העיכול שלהם מעבדת לאט את המזונות הקשים לעיכול. בעלי סוג דם a . אוגרים את הבשר בסופו של דבר כשומן. אחת הסיבות היא - לבעלי סוגדם a ישנה חומציות קיבה נמוכה, יחסית. עיכול תקין של בשר בקר דורש חומצת קיבה רבה.

-          מוצרי חלב מתעכלים אצלכם בקושי. הם מעוררים תגובות אינסולין, זהו גורם נוסף בהאטת חילוף החומרים. בנוסף, הם עשירים בשמנים רוויים המסכנים את הלב ומעודדים השמנה וסכרת.

 

 

הגורמים לירידה במשקל אצל בעלי סוג דם b:

-          המאכלים הבאים: תירס, כוסמת, עדשים, בוטנים ושומשום. כל אחד מהם מכיל חלבונים שונים, הפוגעים ביעילותו של תהליך חילוף החומרים. הדבר מתבטא בעייפות, בהצטברות נוזלים ובהיפוגליקמיה (=נפילת סוכר).

-          בעלי סוג דםb   דומים לבעלי סוג דם o בתגובתם לגלוטן המצוי בנבט החיטה ובמוצרי חיטה מלאה. כך שאם עד כה התייחסתם לנבט החיטה כמזון בריא. מעתה אתן יודעות כי הוא אחד הגורמים להשמנה עבורכן ועבור בעלי סוג דם o כמו גם הלחם מחיטה מלאה.

 

הגורמים לירידה במשקל אצל בעלי סוג דם ab:

-          לבעלי סוג דם ab ישנה המורשת של הגנים מסוג a ו- b מכאן שיש לכן כמות קטנה של חומצת קיבה, בדומה לבעלי סוג דםa.לכן בשר בקר לא טוב עבורכן. הוא נוטה להיאגר אצלכן כשומן.

-           אך בדומה לבעלי סוג דם b מומלץ לכן להימנע משעועית שלימה, תירס, כוסמת ושומשום. כדי לא לגרום לירידה ברמת הסוכר בדמכם אחרי הארוחות. דבר הפוגע ביעילות חילוף החומרים. (כאן המקום ל'צפירת הרגעה': בעלי סוג דם ab נהנים גם מהיתרונות של בעלי סוג דם a ו b).

 

  

שיהיה לשובע ולרזון.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו