חזרה לשגרה אחרי הלידה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חזרה לשגרה אחרי הלידה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.02.2022

נשים אשר היו עוסקות בפעילות ספורטיבית במהלך ההיריון, נאלצו לקחת הפסקה לאחר הלידה. הטיפול בתינוק החדש, יחד עם מחסור בשעות שינה ובשילוב עם טראומת הלידה שהגוף חווה, מצריכים לעצור, לנוח לאגור כוחות ואולי אף לבצע חישוב מסלול מחדש. 



חזרה לשגרה אחרי הלידה
הכי חשוב להקשיב לגוף אין חוקיות, אין כללים ברורים ואין הנחיות קבועות. הגוף שלך הוא הקובע, והקצב המתאים עבורו הוא הנכון ביותר עבורך. כדי לבדוק ולוודא שהגוף התאושש ומוכן לחזור לפעילות, תני את דעתך לכמה נקודות עיקריות:
  • אם הגוף התאושש, את ערנית, ממוקדת, מצליחה להתרכז במטלות הפשוטות ואינך מותשת בסיומן.
  • האם כאבי הלידה חלפו, האם הקרעים שהיו התאחו לחלוטין, האם מצבך הכללי טוב?
  • לבסוף, ודאי עם רופא הנשים שלך אם את מוכנה לאימונים. 

להתחיל לאט ולהגביר את הקצב

כמובן שההתחלה תהיה מתונה ואיטית ולא תהיה דומה לשגרת האימונים שלך לפני הלידה. 
כדאי להתחיל עם הליכות מתונות, תוכלי אפילו לצאת עם העגלה והתינוק ולהשוויץ בפני שאר האימהות בשכונה. ההליכות ימריצו את מחזור הדם, יגרמו לפעילות אירובית קלה עד מתונה וניתן לעשותן בקצב רגוע ולפרקי זמנים קצרים יחסית. המלצה קטנה, כדאי ללבוש תחתונים סופגים אחרי לידה כיוון שרצפת האגן עדיין חלשה ולא תרצי להגיע למצב של אי נעימות עקב בריחת שתן בזמן שאת מחוץ לבית.
תרגילים נוספים שאותם תוכלי לבצע בתחילת הדרך הם תרגילי חיזוק הליבה, חיזוק רצפת האגן ותרגילים לחיזוק הגב. גם תרגילים אלו חשוב לבצע במתינות, לבחור תרגילים בדרגת קושי נמוכה בהרבה מזו שאת רגילה אליה, ולהקפיד לעצור אם הגוף מאותת לך. 
ככל שיעבור הזמן, תתחזקי ותוכלי להעלות את דרגות הקושי ואת האינטנסיביות.
 

מדריך מקצועי – למה כדאי לך?

ישנן סיבות שונות לפנייה למדריך כושר מקצועי, רובן ככולן נעוצות במקצועיות ובמיומנות שלו.
מאמן או מדריך כושר, גם אם תפני אליו באופן חד פעמי או לעיתים רחוקות, יוכל להעריך את מצבך הגופני ולהתאים לך תרגילים מדויקים ליכולותיך ומצבך הגופני והאישי. הוא ידע לבנות יחד איתך סדרת תרגילים בדרגות קושי הולכות וגדלות בהתאם לצרכים שלך. 
בנוסף, ליווי של מדריך באופן קבוע יאפשר לך לוודא כי את מבצעת את התרגילים בצורה הנכונה, כי אינך עושה פעילות שהיא מעבר ליכולותיך ואף יוכל להנחות אותך לפעילות ולתרגילים שאותם תוכלי להמשיך לבצע בבית.
 
 
נשים אשר מקפידות על שגרת אימונים, תרגילי כוח, פעילות ספורט קבועה ועוד, ללא ספק תצאנה נשכרות מכמה חודשים ראשונים של ליווי שכזה. 
יחד עם זאת, לא כל הנשים מעוניינות, יכולות ורוצות ליווי של מדריך כושר, ויש מי שאוהבות דווקא את השקט והריכוז. אם את אוהבת להתאמן לבד, מומלץ לפנות לרופא הנשים שלך, שיבדוק אותך וייתן לך אינדיקציה רפואית לגבי הפעילות המומלצת עבורך וממה כדאי להימנע בשלב זה. 
 

אפשר גם עם התינוק?!

אחד האתגרים הגדולים באימהות הוא לשלב את התינוק החדש, כמו גם את אחיו הגדולים, בפעילות הספורט שלך. אומנם אתגר אך לא בלתי אפשרי, ויחד עם זאת לא מתאים לכולן.
אם את מעוניינת לבצע תרגילים עם התינוק, תוכלי לצאת עם העגלה להליכות, תוכלי לבצע תרגילים לחיזוק הגב למשל תוך שאת נושאת את התינוק עם מנשא קדמי, או סתם להניח אותו לידך כאשר הוא רגוע בזמן שאת מאמנת את רצפת האגן לצידו.
אם אינך מעוניינת בתינוק לצידך, תוכלי לקבוע זמנים קבועים לאימון ולהזמין בייביסיטר, תוכלי לבחור זמנים שבהם התינוק ישן כדי שתחושי רוגע בזמן האימון וכמובן שתוכלי לשלב את בן הזוג או הילדים הגדולים בטיפול בתינוק בזמן שאת יוצאת לסיבוב קצר בשכונה. 
הכי חשוב שתמצאי את האיזון והשגרה המתאימה לך ולמשפחתך.  
 
בין אם את רוצה לחזור להתאמן כדי לחזור לגזרה ובין אם האימון גורם לך לשקט פנימי ולאושר כללי, לא משנה מה הסיבה, פעילות גופנית היא רצויה ומועילה לגוף. נשים רבות עשויות לחוות דכדוך אחרי לידה, תחושת בלבול וחוסר שליטה, קושי בקבלת האימהות החדשה או המחודשת (עם ילד שני או שלישי), ופעילות גופנית תורמת גם בתחומים אלו. היא משחררת אנדורפינים אשר גורמים לתחושה טובה והיציאה מהבית משפרת את מצב הרוח הכללי. אם את אוהבת ונהנית מפעילות ספורטיבית, אין סיבה שתוותרי עליה, רק בצעי אותה בקצב הנכון והמתאים עבורך. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו