5 סיבות לשתות יותר תה ופחות קפה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

5 סיבות לשתות יותר תה ופחות קפה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.04.2020

קפה או תה? לעתים אנו מגיעים בחיים לשלב בו עלינו לקבל החלטה. אז לפני שתיגשו להכין לעצמכם איזו כוס קפה טוב, עצרו וחשבו שוב, יכול להיות שתעדיפו להכין תה במקום. הבאנו לכם 5 יתרונות של התה אל מול הקפה:



5 סיבות לשתות יותר תה ופחות קפה

תה – מה זה בכלל?

מחקרים רבים הוכיחו כי תה הוא מעולה לבריאות האדם. אך לפני שתיגשו לצרוך אותו בכמויות גדולות, חשוב שתדעו כי אתם אכן שותים תה ולא משהו שנראה או נשמע ככה. תה מקורי ואמיתי מופק מצמח הנקרא קמליה סינית. ישנם ארבעה סוגים של תה: ירוק, שור, לבן ואולונג. כל סוג אחר של חליטה, כמו "תה" צמחים לדוגמה, הם חליטות של צמחים אחרים ולכן לא נחשבים תה.
 

הורדת לחץ דם והפחתת הסיכון להתקפי לב

מחקרים רבים מוכיחים כי לצריכת תה ישנם יתרונות רבים לתקינות המערכת הקרדיווסקולארית (הלב והדם). זאת, משום שצריכת פלבנואידים  (קבוצת תרכובות המצויות בכמויות גדולות בתה) מביאה לירידה משמעותית בלחץ הדם ולשיפור פעילות מערכת הדם והלב ובכך, ככל הנראה, להפחתת הסיכוי להתקף לב. לצד זאת, ישנן עדויות על עלייה בלחץ הדם לאחר צריכת קפה (החוזר לאיזון לאחר מספר שעות), המתרחשת בעקבות הקפאין המצוי ברמות גבוהות בקפה, וברמות נמוכות יותר בתה. חשוב לציין שסוגייה זו עדיין נמצאת במחקר של מומחים.
 

ייתכן ויכול לסייע בהורדה במשקל

אם צורכים תה מועשר בקטכין (נוגד חמצון המצוי בעיקר בתה ירוק) למשך תקופה ארוכה ייתכן כי הדבר יסייע בהורדה במשקל, בעיקר בשל השפעתו על הפחתת שומן סביב המותניים.
לדוגמה, אסיאתיים הצורכים תה ירוק מועשר בקטכין באופן קבוע נרשמו עם רמת שומן נמוכה באזור המותניים. כמו כן, ישנם מספר מחקרים המעידים על תוצאות אפקטיביות מאוד לירידה במשקל אם משלבים צריכת תה עם פעילות גופנית. 
 

מכיל פחות קפאין מקפה 

רמת הקפאין בתה משתנה לפי סוגו של התה, מקום גידולו הגיאוגרפי, גיל העלים, תהליך ייצורו ומשך הזמן בו הוא נחלט. ישנה סברה נפוצה אך מוטעית ולפיה בתה יש יותר קפאין מאשר בקפה. למעשה, כוס תה רגילה מכילה בממוצע אך ורק כחצי עד 1/5 מרמת הקפאין שיש בקפה. 
 

תה יכול לסייע בעיכול

אחד הפתרונות בהקלה על בעיות עיכול הינו צריכת צמחי מרפא. לחליטות ולתערובות צמחים רפואיים ישנן מספר יתרונות כאשר מדובר בבעיות במערכת העיכול: ספיחת גזים, הפחתת ללחץ נפשי, סיוע בהזרמת הדם למערכת העיכול וחיסול של גורמים מזהמים שונים. צריכת חליטות תה שונות עשויה לסייע מאוד בחזרה לפעילות תקינה של מערכת העיכול. מומלץ לשלב לרוב מליסה, נענע, רוזמרין, קמומיל, מנטה ונענע בחליטה אחת.
 

לסיכום

למרות שאין הוכחות מדעיות המעידות כי קפה מזיק לבריאות באופן ישיר, אנחנו חושבים שאם אתם מעוניינים להיטיב עם הגוף שלכם, לחזק אותו וגם ליהנות מכוס משקה חם ונעים – בחרו בתה ולא בקפה.
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו