עשה ואל תעשה בביקור יולדת - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עשה ואל תעשה בביקור יולדת

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.06.2010

חיכית שנים רבות וסוף סוף חברתך הטובה ילדה תינוקת בריאה ושלמה. רגע לפני שאת נוסעת לבקר אותה בספונטניות ובקלילות, כדאי שתיזכרי שמדובר בביקור אצל אישה שחוותה חוויה משמעותית וחזקה, שגבתה ממנה אנרגיה וכוחות והיא חשופה למצב חדש בחייה, אליו היא נדרשת להתחייב ללא יכולת לעצור ולנוח אחרי הלידה. מהם העקרונות שיהפכו את הביקור אצל היולדת לחוויה תומכת ומצמיחה עבורה וימנעו ממנה וממך עומס וחוסר נעימות?



מאת: דנה גזית
עשה ואל תעשה בביקור יולדת

תזמון הביקור

מכיוון שמדובר באישה שחוותה תהליך פיסי מתיש וכואב, שלעתים מלווה במשככי כאבים שהגוף מגיב אליהם בצורות שונות, תמיד כדאי להודיע על ההגעה ולשאול באילו שעות הכי נוח שתבואי. בשונה מטיפולי שיניים בהרדמה, בהם אחרי שעות מספר אנחנו פנויים לעיסוקנו, אחרי הלידה אנו מקבלות לידנו את הדבר היקר לנו ביותר מבלי יכולת לעצור ולהתמודד עם תהליך הלידה שחווינו. בבתי היולדות השונים שעות הביקור הן שונות והן נבחרו כדי לאפשר מנוחה ליולדות וליילודים. כדי לקבל תמונת מצב אובייקטיבית לגבי התאמת הביקור למצב היולדת, אפשר לשאול גורם המקורב ליולדת, שייתן תשובה אמיתית לגבי המצב.

על מה לדבר?

על הביקור להיות קצר ביותר, לא יותר מ-20 דקות, עדיף לבוא ביחד על פני ביקורים יחידים רבים, כדי למנוע עומס על היולדת. בזמן הביקור כדאי לתת ליולדת להוביל את נושאי השיחה, כדי להימנע משיחה על נושאים שהם רגישים כרגע עבור היולדת. נשים לפני לידה ובסמוך אחריה חוות עומס הורמונאלי והתמודדות עם שינוי של גופן ותפקידן. נושאים כמו הנקה, משקל, השמנה, שמות של תינוקות ועוד נושאים שהאישה רגישה אליהם באופן אישי עלולים לגרום לה למצב רוח לא טוב, ולכן אפשר תמיד למצוא על מה להחמיא לה ולדרך ההתמודדות שלה, אם אנחנו ממש מוכרחים למצוא מה להגיד. יתכן כי עד לפני הלידה הייתן מעבירות ערבים שלמים בשיחות על אופנה, ניתוחים פלסטיים או שיפורים אסתטיים שאתם חושבות לערוך – אולם עתה סביר להניח כי זה הדבר האחרון שמעסיק אותה. היו רגישות לכך ונסו להתמקד בה. בחוויה בעברה ובמה שמעסיק אותה.

מה להביא?

רצוי להתעניין במאכלים בריאים שהיולדת אוהבת במיוחד, ולפנק אותה במאכל שכזה. לנסות לעורר בה שוב את התיאבון לחזור לשגרת תזונה בריאה ומזינה. תמיד כדאי להתעניין מי מהילדים הגדולים שלה (אם יש לה) או בעלה יהיו איתה ולהביא משהו אכיל או סמלי גם עבורם. כדאי לצאת מנקודת הנחה שהחוש האופנתי של היולדת כרגע לא בדיוק מכוון ולהימנע מלהביא בגדים, שאולי לא יעלו עליה בזמן הקרוב ובמקומם אפשר להביא תלושים או כרטיס מתנה לחנות בגדים שבה תוכל לרכוש לעצמה בעתיד.

ביקור בית

אם נגיע לבקר את היולדת בבית, נזכור תמיד כי היא זקוקה לזמן ולמרחב לעצמה, לבן הזוג שלה ולתינוק שלה. יחד ולחוד הם יסתגלו אל המצב החדש, הלא מוכר תוך התמודדות עם הסיטואציות החדשות שנגלות בפניהם. לא נלחיץ אותם בטלפונים או בבקשות חוזרות ונשנות לביקור. נכבד את הצורך שלהם במרחב ונסתפק בפנייה אחת שלנו ובאורך רוח עד לקבלת הזמנה לביקור. כדאי לשאול את ההורים הטריים לפני שיוזמים כל מגע שהוא עם התינוק. לעיתים הורים טריים מגיבים בצורות שונות לרצון להרים את תינוקם הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה היגיינית. כדי לתהות על היחס שלהם לבקשה שכזו – עדיף לשאול.

כבדו את המקום ואת המצב החדש בו הם נמצאים, היו שם בשבילם באוזן קשבת ואפילו רק במבט, כבדו את הדרך שלהם לנהוג בימיהם הראשונים כהורים.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו