בחופשת לידה? אל תתנתקי ממקום העבודה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בחופשת לידה? אל תתנתקי ממקום העבודה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.04.2012

הריון זה מאורע מאד משמח לנו ולקרובים לנו ובדרך כלל פחות מרגש את המנהלים מעלינו...איך מומלץ להתנהל לפני הלידה ואחריה מול מקום העבודה....



מאת: הילה


בחופשת לידה? אל תתנתקי ממקום העבודה

מרגע התוצאה החיובית בבדיקה ועד לגילוי לחברים ולבוס התמלאתי בהתרגשות מהולה בלחץ, שחס וחלילה לא יגלו בעבודה לפני שארגיש מוכנה לספר. מהרגע שסיפרתי, כבר הרגשתי במרכז העולם: מבדיקה לסקירה וסרטי תלת מימד מרהיבים לא באמת הבנתי למה כל שאר חבריי לעבודה ממשיכים לעבוד כאילו לא קרה הרגע הדבר הכי מדהים בעולם. אז ברור שהחיים מסביבנו ממשיכים כסידרם גם בזמן הצירים והלידה וללא ספק, למזלנו, מקום העבודה ממשיך לתפקד ולהצליח גם בהעדרנו. בזמן שאנחנו חגגנו את הבשורה החיובית ועד החזרה מחופשת הלידה, המעסיק מצידו, צריך להיערך להעדרות המתוכננת במינימום פגיעה להתנהלות היום יומית של החברה ובמקסימום זהירות על שמירת מקומה של העובדת וחזרתה לארגון בבוא העת.

אז נכון שנראה לנו שיש עוד המון זמן עד לחזרה לעבודה ועד אז יזרמו הרבה מים בירדן...אבל מניסיון, חופשת הלידה עוברת ממש מהר ולפני ששמים לב חוזרים בחזרה לעבודה והכל חוזר אלינו מחדש..ממש כמו רכיבה על אופניים...

 

איך להתנהל מול מקום העבודה אחרי הלידה או האם את הטיפוס הוורקוהולי או הטיפוס המתנתק?

 

בשעה טובה ילדת ואת שקועה עד צוואר בחיתולים, האכלה, שינה וחוזר חלילה. מי שהיתה רגילה להשתתפות פעילה בדיונים אסטרטגיים על עתידה של החברה פתאום מוצאת עצמה בשיחות נפש עמוקות על גרפסים אחרי האוכל ואיזה חיתול סופג יותר.

רק יצאת לחופשת לידה והחזרה לעבודה נראית עוד רחוקה. איך את ביחס למקום העבודה? את מציצה במחשב וקוראת מיילים? מתעדכנת ומגיבה לפעילות הנמשכת במשרד? או אומרת לעצמך שיסתדרו בלעדייך עד שתחזרי? לאיזה טיפוס את יותר דומה?

 

הכירי את האמא הוורקוהלית - את מי שמהרגע שיצאה מחדר הלידה כבר תהיה בטלפון ותמשיך לנהל את הפרוייקט בשיחת ועידה, תענה על מיילים מהסמארטפון ותחזור לעבודה מיד בתום חופשת הלידה המוגדרת על פי החוק כשבפועל תעבוד כל העת מהבית. אני מכירה באופן אישי וקרוב נשים שבחרו בכך: חלקן בגלל שפחדו על מקום עבודתן- הן עמלו קשה להשיג את תחומי האחריות, הקשרים והפרוייקטים ולא רצו שמישהו אחר ינצל את העדרותן. חלקן בחרו בכך בגלל שאמרו מאד בכנות, שהן לא נהנות בחופשת הלידה. שהן מרגישות בדיכאון בלי האדרנלין בעבודה.

כמובן, שבקטגוריה הזאת נופלות גם האימהות שמנהלות עסקים עצמאיים ולא יכולות להרשות לעצמן להתנתק או לנוח כי העסק חייב להמשיך להתנהל.

 

הכירו את האמא המתמסרת – האמא שמתמסרת לחופשת הלידה. מרגע הלידה מתנתקת מהמיילים, הטלפונים וכל מה שמזכיר ולו ברמז ענייני עבודה. הבוס והלקוחות יסתדרו בלעדיה כרגע היא בחופשת לידה על פי חוק ובבקשה לא להפריע לה. בתום שלושת החודשים תקיים שיחה עם הבוס על מועד החזרה לעבודה, לפעמים תבקש להאריך את החופשה בעוד כמה חודשים. כשהמועד יגיע, תתייצב בעבודה רק כדי לגלות שהמחליפה הצעירה שלה הספיקה לשנות תהליכי עבודה, להתחבב במיוחד על ההנהלה ולהיות זמינה לכל ישיבה שנקבעת אחרי השעה 19:00 בערב בחברה.

היא עצמה תפיל את העט בשלוש בצהריים בדיוק (אולי כמה דקות קודם) ותתנתק מכל מה שקשור לעבודה עד למחרת בבוקר.

 

טוב נכון, רוב האימהות הן איפשהו באמצע. מתעדכנות ברכילות המשרדית, עונות מדי פעם לשאלות המחליפה (נחמדות ואדיבות אבל שומרות כמה קלפים צמוד לחזה. למה לעשות למחליפה את החיים קלים? גם להן לא היה קל בהתחלה...וחוץ מזה, שהבוס ילמד להעריך את הידע והניסיון שצברו)

מצד שני, מעדיפות לא לקרוא מיילים או לעקוב מקרוב אחרי פרוייקט שהתחילו טרם הלידה.

חשוב גם להדגיש, שאין לי טיפת ביקורת כלפי אף אחד מהטיפוסים. אני מכירה אימהות וורקוהוליות, שאוהבות את ילדיהן ומעניקות להן זמן איכות ותחושת הצלחה וביטחון יותר מאשר אימהות שבחרו להישאר בבית והן מלוות יום יום בתחושת תסכול והחמצה.

בצד השני של הסקאלה, אני מכירה אימהות שבחרו להתנתק מכיווון שמקום עבודתן אינו מצריך שמירה על קשר או מעקב מהבית והן יכולות לחזור בתום חופשת הלידה ולהמשיך מאותה נקודה בה הפסיקו.

 

אז מה נכון ומומלץ לעשות?

הנה כמה טיפים והמלצות להתנהלות נכונה מול מקום העבודה:

  • תיאום ציפיות עם המעסיק – שיחת תאום ציפיות עם המעסיק עוד בזמן ההריון היא אחת ההמלצות החשובות. בשיחה עדכנו את התאריך המשוער ללידה, עברו על תוכנית העבודה המתוכננת לחודשים הקרובים וקיבעו איך ומתי תערך החפיפה למחליף/ה. במידת הצורך ובהתאם לתפקיד ולסוג העבודה, הקפידו לעדכן מסמכים שימושיים חשובים, רשימות אנשי קשר, דפי סיסמאות וכד'.
  • לאחר הלידה – עדכנו את המנהל הישיר בחברה שילדתן כמובן. אם אתן עובדות מול לקוחות או אנשי קשר אחרים בחברה עדכנו אותם גם והפנו אותם ליצור קשר עם מי שמטפל בנושאים במקומכן בתקופה זו.
  • אם הייתן בעיצומו של פרוייקט חשוב או אם אתן לקראת תקופה עמוסה ולחוצה במיוחד – מומלץ לעבור על המיילים מהבית אחת לשבוע לפחות. להתעדכן כיצד מתנהל הפרוייקט ואם יש התפתחויות מעניינות חדשות שחשוב שתדעו עליהן. כאן חשוב לנהוג ברגישות רבה גם כלפי המחליף/ה שמקבל אף הוא את המיילים ועונה להם באופן מיידי. לא ליצור סתירה בין התגובות, לא ליצור כפילות. אם יש משהו בהתנהלות שלא מוצא חן בעיניכם אימרו זאת בצורה מכובדת ועניינית. הרעיון שעומד מאחורי עצה זו הוא שהרבה יותר קשה לחזור אחרי כמה חודשים ולשנות דברים שכבר החלו להתגלגל. עדיף להביע את עמדתכן בשלב ההתחלתי. חשוב להדגיש, שההמלצה היא לא לעבוד בחופשת הלידה. רק להתעדכן מדי פעם במידה וחשוב לכן להישאר בעניינים.
  • כל אחת מרגישה אחרת אחרי הלידה. יש מי שלא מבינה איך אפשר לחזור לעבודה אחרי שלושה חודשים ויש את מי שסופרת את הדקות כדי לחזור למשרד. בשני המקרים, כדאי לעשות שיחה עם הבוס ולקבוע מתי את מתכננת לחזור לעבודה ולעדכן אם יש שינוי בשעות העבודה מבחינתך. אם את מתכננת להאריך את חופשת הלידה, מומלץ לא להודיע יום לפני תאריך החזרה המתוכנן אלא מספיק זמן מראש כדי שהבוס יוכל להיערך לכך בזמן. אם שעות העבודה השתנו ואת צריכה לצאת מוקדם יותר- נסי לברר את האפשרות להשלמת העבודה מהבית על מנת לא להקטין את היקף המשרה ולפגוע בשכר.
  • חזרת לעבודה? – אחרי המפגש המרגש המחודש עם שאר העובדים שלא ראית זמן רב הגיע הזמן לחזור לעבודה. לא קל אחרי תקופה ארוכה של סדר יום שונה לחלוטין. אם שמרת על קשר ועקבת מדי פעם אחרי הנעשה במשרד תרגישי קצת יותר בעניינים והמעבר יהיה יחסית קל יותר.  גם אם לא, כמה שיחות עדכון עם אנשי המפתח שיודעים ה-כל במשרד יעשו את העבודה.

החדשות הטובות הן שתוך יום יומיים תצללי לשיגרה כאילו כלום לא השתנה. ....

הדבר הכי חשוב וההמלצה הכי חמה שאפשר לתת- תנהגי לפי מה שעושה לך טוב. אמא מאושרת תתרום לילדיה הרבה יותר מאמא ממורמרת. אם את אשת קריירה או שבחרת בילדייך כתפקיד חייך, כל התשובות נכונות ובלבד שאת שלמה איתן. ההמלצות שניתנו בכתבה מתייחסות למגוון של עבודות אך אינן מתאימות בכל המקרים ולכל מקומות העבודה. 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו