לראשונה, תמיכה מקיפה להורים שעברו לידה שקטה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לראשונה, תמיכה מקיפה להורים שעברו לידה שקטה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.01.2019
משרד הבריאות פרסם נהלים מקיפים להענקת ליווי רגשי להורים שחוו אובדן הריון, והסדרת הליך קבורת התינוקות שנפטרו. כעת, לראשונה תספק המדינה רשת תמיכה להורים המתמודדים עם מותו בטרם עת של ילדיהם.
 


לראשונה, תמיכה מקיפה להורים שעברו לידה שקטה
(בעקבות פרסום הנהלים המתוקנים לטיפול בלידות שקטות וקבורת תינוקות רכים)
 
עם הפתיחות ההולכת וגוברת לקיום שיח ציבורי סביב לידות שקטות, התגלו גם ליקויים רבים בכל הנוגע להתנהלות הרשויות השונות האמונות על התחום, שהפכו את החוויה לטראומה מתמשכת. לאחר מאבק עיקש של חברות כנסת יחד עם ארגונים חברתיים, פרסם משרד הבריאות נהלים מקיפים להענקת ליווי רגשי להורים שחוו אובדן הריון, והסדרת הליך קבורת התינוקות שנפטרו. כעת, לראשונה תספק המדינה רשת תמיכה להורים המתמודדים עם מותו בטרם עת של ילדיהם.
 
מהיום, בעקבות ההנחיות החדשות שהוציאו, יסופק ליווי רגשי בקהילה, מגורמי רווחה ועובדים סוציאליים, בתקופה שלאחר האובדן. גם בתחום הקבורה ערך משרד הבריאות סדר, ומעתה יוגבל זמן ההמתנה מזמן סיום הנתיחה שלאחר המוות של התינוק ועד לזמן הקבורה בעד 10 ימים. גם ירשם תיעוד בתיק היולדת לגבי מידע על העברת התינוק לקבורה: איזו חברה קדישא מטפלת בקבורה, מיקום הקבורה, וטלפון ליצירת קשר – כך שגם הורים שירצו לפקוד את קבר ילדיהם שנים לאחר האובדן, יוכלו לעשות זאת בקלות.
 
יו"ר ארגון 'עתים', המסייע ומלווה הורים בהליך קבורת תינוקות רכים ובאיתור הקברים, הרב שאול פרבר: "לאחר מאבק בבירוקרטיה הקשה, אנו מברכים על התיקון בנהלים. במהלך השנים הגיעו אלינו אלפי פניות של הורים במצוקה, לאחר שחוו אובדן ואינם מבינים מה עליהם לעשות, או הורים שרצו לעלות לקברי ילדיהם, אך מכיוון שלא היה תיעוד היה הליך חיפוש המידע אודות מקום קבורתם מתיש ומסורבל. מעתה המערכת מבינה יותר את המצב השברירי בו ההורים מוצבים, ומותאמת להקל עליהם ולאפשר להם להתאבל מבלי להידרש להאבק בכדי להשיג את הזכויות הבסיסיות שלהם".
 
לדברי אסנת יערי, מיילדת ומלווה נשים בהפסקות היריון ולידות שקטות "נשים וגברים כאחד חווים טראומה קשה בכל הקשור לתהליכי אובדן סביב היריון ולידה. ההתמודדות הולכת ומתעצמת מול קבלת הבשורה על ממצאים לא תקינים בהיריון ועד לוועדות להפסקת היריון כולל הפרידה הכל כך לא פשוטה מעובר כל כך רצוי.
 
מעבר להתמודדות הרגשית הלא פשוטה, ההתמודדות קשה שבעתיים אל מול הממסד שמצד אחד מבקש לוודא שאכן מדובר בממצאים שמצריכים הפסקת היריון ומצד שני אינו מסוגל לספק למשפחות רשת תמיכה שתתפנה להקשיב לכוון להסביר וללוות אותם בתהליך. הכל קם ונופל על משאבים והקצאות של משרד הבריאות ובתי החולים- הן בעניין הכשרת צוותים מתאימים והן במספר חדרי ניתוח וחדרי לידה. כל מי שמכיר את התהליך מקרוב יודע לומר שהעלאת המודעות בקרב הציבור אכן הובילה לשינוי בחוק המתייחס ללידות שקטות.
 
משנת 2014, משפחות יכולות להיות שותפות לתהליך קבורת העובר ונשים זכאיות ל״חופשת לידה״ החל משבוע 22 להיריון.
הנוהל הנוכחי של משרד הבריאות שהתפרסם בתאריך 21.1.19 מרחיב את רשת התמיכה למטופלת ומשפחתה. הנוהל מגדיר ליווי מקצועי - רגשי, החל משלב קבלת הבשורה בקהילה המשך ביצירת קשר אל מול הגורמים שאמורים לספק את המשך הטיפול בבתי החולים ועד חזרת האישה לקהילה כולל מתן ייעוץ והכוונה בתהליך הקבורה. 
 
לפי הנוהל ימונו ״מתאמות״ (אחות מוסמכת או עובדת סוציאלית) אשר ירכזו את נושא אובדן הריון ואת התיאום בין הגורמים הרפואיים והפסיכו-סוציאליים השונים בבית החולים ובקהילה. כמו כן נקבעה בחוק חובת קיצור תורים לסיום ההיריון.
 
הרעיון של דמויות מקצועיות שילוו את המשפחות ויחברו אותן בין הקהילה לבתי החולים הוא נפלא. רעיון קיצור התורים הוא מבורך אך כאן דעתי אינה חד משמעית, לפעמים החיפזון לסיים (כדי לא לעבור על החוק), עלול לעלות ביוקר מבחינת ההשלכה הבריאותית.
 
אין ספק שהפצת הנוהל מראה על המשך תהליך הדרגתי בדרך לשינוי ושיפור הטיפול במשפחות ונשים שנאלצות להתמודד עם תהליכי אובדן בהיריון ולידה.
יחד עם זאת הדרך עוד ארוכה וצריך ללמוד ליישם אותה בדרך הטובה והבטוחה.
הרבה בריאות ובשורות טובות לכולם!!
 
 
 
 
לנהלים המלאים לחצו כאן
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו