פיג'מה מעוצבת לכל יולדת? לייף סטייל במחלקת יולדות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פיג'מה מעוצבת לכל יולדת? לייף סטייל במחלקת יולדות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.11.2011

עומדת ללדת? – אל תשכחי את הפיג'מה. הלייף סטייל אמנם לא מגיע לחדרי הלידה – אבל תוכלי להביא אותו לשם בעצמך, אם תוסיפי פיג'מה מעוצבת לתיק שאותו את לוקחת איתך לבית החולים לקראת הלידה.



מאת: יעל סנדלר

 


פיג'מה מעוצבת לכל יולדת? לייף סטייל במחלקת יולדות

גלית בראון, מנהלת התקשורת השיווקית ומתאמת האופנה של "דלתא", מסבירה מה כדאי לדעת אם את קונה פיג'מה לקראת הלידה. איך לכבס אותה למפגש הראשון עם התינוק, ובאיזו מידה כדאי לקנות אותה, כדי שיהיה לך בה נוח באמת.

 

קשה להבין איך בעידן שלנו נשים לא מוחות לצדק נשי. אם בית החולים מקבל עלינו כל כך הרבה כסף כאשר אנחנו יולדות בין כתליו, האם לא הגיע הזמן שהוא יספק לנו פיג'מות נורמאליות ללידה? הרי אף אישה לא תסכים לקרב לתינוק שלה, בגד שעבר עשרות אנשים שהיא לא מכירה, שהיה מוכתם בדם עשרות פעמים, ועבר כביסה במכונות כביסה ציבוריות. אז מדוע דווקא את הרגע שכל אחת מאיתנו כל כך רוצה להנציח, את הרגע בו התינוק שלנו מונח לראשונה בידיים שלנו, אנחנו מוכנות לעשות עם הפיג'מות הישנות והדהויות של בית החולים?

 

את מתכוננת להנציח את הרגעים הכי חשובים בחייך – הרגע הראשון עם התינוק שלך אחרי הלידה? כדאי שחוץ ממצלמה וצלם, ומצלמת וידיאו אל תשכחי להביא גם  פיג'מה  מהבית. מגיע לך להנציח את הרגעים הראשונים עם הילד שלך כשאת לבושה בפיג'מה חדשה, ולפי טעמך, ולא בפיג'מה דהויה ושחוקה של בית החולים. 

 

התמונה הראשונה שלי עם התינוקת שזה עתה נולדה

אחרי הלידה קיבלתי פיג'מה שממש התביישתי בה. פיג'מה שלא הייתי לובשת אותה לעולם בכל נסיבות אחרות. פיג'מה בלי צורה, מין כותונת ארוכה, פתוחה כלפי מטה. הרגשתי איתה מאוד לא נעים, בעיקר כאשר ישבתי עם יועצת הנקה וכאשר באו חברים לבקר אותי. כשאני מביטה היום בצילומים הראשונים שלי עם ביתי הקטנה שרק נולדה, אני מסתכלת על הפיג'מה הקרועה והבלויה של בית החולים, פיג'מה שגם אני לובשת וגם ביתי הקטנטונת לבשה בצילום, וקשה לי להבין איך בבתי חולים בישראל, כשהשינויים העיצובים של בית החולים ושל חדרי היולדות כל כך מורגשים בשנים האחרונות, איך עדיין אף אחד לא טיפל בנושא הפיג'מות.

 

פיג'מות מעוצבות

הפיג'מות של היום, מעוצבות, ושייכות לליף סטייל. אם בעבר הן נראו כמו סמרטוט, היום בתרבות הפנאי גם הלבוש הביתי מאוד התפתח. כיום הפיג'מות כבר אינן רק פיג'מות אלא לבוש להסתובב איתו בבית, כי גם בבית לנשים יש מודעות למראה וללבוש.

גלית בראון, מחברת דלתא, אומרת שכאשר את מרגישה טוב מבפנים את נראית טוב מבחוץ. ודווקא בזמן בו אישה יולדת ומרגישה פחות טוב עם עצמה, זה הזמן לפנק את עצמה. המראה של פיג'מה יפה נותן לנשים הרגשה טובה, שהן לא לבושות בסמרטוטים, מול הבעל, השכנות שקופצות לבקר, וההורים משני הצדדים. אם לפני שנים היה מקובל שנשים חוזרות הביתה זורקות על עצמן חלוק ומסתובבות בו עד סוף חופשת הלידה, היום זה שונה.

 

לא עוד מספר

לנשים רבות בזמן הלידה יש הרגשה שהן עוד מספר בין הנשים שיולדות באותו יום, אומרת בראון, להרגשה זו תורם המראה האחיד של כל היולדות. בגד שונה אחרי הלידה יכול לעשות את ההבדל, ולתת לנשים הרגשה של זהות אישית.

 

ההבדל בין נשים היולדות בלידה רגילה לניתוח קיסרי

יש הבדל בין נשים שנשארות ללילה בבית החולים, לבין נשים שיולדות בניתוח ונשארות כמה לילות בבית החולים. נשים ששוהות בבית החולים זמן רב יותר, וגם נשים בשמירת הריון, בגדי בית שלהן בבית החולים, יכולים לתת להן הרגשה טובה ונוחה, וזהות אישית.

 

איזו פיג'מה מומלצת למתנה לאישה יולדת ולאחר לידה?

גלית בראון ממליצה שאת הפיג'מה, תמדדי לפני הלידה. יש כיום גזרות שונות של פיג'מות, וכל  פיג'מה היא בעיצוב שונה. יש פיג'מות בצורות שונות וגדלים שונים, ולכן כדאי למדוד ולהתאים אותן על פי טעמה האישי של האישה.

מומלץ לקנות פיג'מות שאינן צמודות לגוף, יהיה לנשים נוח יותר עם פיג'מה שאינה דבוקה לגוף. אומרת גלית בראון.

 

 

מאילו חומרים עשויים הפיג'מות?

יש כיום פיג'מות העשויות מכותנה, ויש פיג'מות עשויות כותנה ופוליאסטר. הפוליאסטר באחוזים לא גבוהים, עד 40% בבגד משפר את יציבות הבד והופך אותו לעמיד ויציב יותר.

יש הרבה פיג'מות העשויות בבדים חדשים, כותנה, מודל, ויסקוזה, וכותנה עם פוליאסטר. יש פטנטים חדשים בגימור פיג'מות העשויות מכותנה, למשל בדי כותנה שעוברים שיוף חיצוני והמגע של הבדים האלה רך ונעים למגע כמו בגד ז'מש קטיפתי.

 

איך להכין את הפיג'מה לאחר הלידה?

לא מרתיחים פיג'מות. מומלץ לכבס את הפיג'מות לפני שימוש ראשון באבקת כביסה לתינוקות או נוזל כביסה שמיועד לתינוקות, כדי שלפיג'מות לא יהיה ריח בושם חריף, או חומר מגרה. מומלץ על כביסה בחומרי כביסה המיועדים לתינוקות בחודשים הראשונים לאחר הלידה.

ההמלצה לכבס את הבגדים החדשים היא בגלל שהבגדים שהו בנקודות המכירה ובמפעלים.

ההמלצה היא לא לייבש את הפיג'מות במכונת ייבוש, כיוון ששימוש במכונת ייבוש שוחקת את סיבי הבגד, והבלאי גבוה.

 

מתי הזמן לקנות פיג'מות?

סוף עונה, זה זמן נהדר להצטייד בפיג'מות. בשווקים החלו מכירות סוף העונה של פיג'מות. הכלל הוא: ככל שהמחירים עדיין גבוהים יחסית וההנחות קטנות יש היצע גדול. ככל שהמחירים יירדו וההנחות יגדלו, ההיצע קטן, וקשה יותר להשיג מידות מבוקשות. לכן, אם מצאת פיג'מה שמוצאת חן בעיניך, ונוחה לך במידה ובגזרה, כדאי שתתבייתי עליה.

 

ומה האיכות של הפיג'מות באמת?

לקחתי פיג'מה של חברת דלתא, פיג'מת דיסני, עם הדפס מיקי מאוס. הפיג'מה עשויה כותנה מעורבת עם פוליאסטר, בצבע לבן  ובורדו עמוק.כיבסתי אותה שוב ושוב עם כביסה צבעונית. התוצאה הייתה, צבע יציב, והפיג'מה שמרה על המידות שלה ועל הצורה שלה.

 

גם ליולדות מגיע ליף סטייל

הגיעה הזמן למחאה נשית – שינויי בעיצוב הפיג'מות בחדרי לידה. קשה לי להבין איך נשים שותקות בנושא כל כך אינטימי ואינן עומדות על זכותן לשינויי. נשים שילדו לפני יותר מעשור אמרו לי שהן הופתעו שדבר לא השתנה. פורטל mamy קורא לכן, מגיע לכן יותר. הגיע הזמן לבגדי יולדת חדשים בחדרי הלידה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו