זיהוי מצבים שעלולים להביא לניתוח קיסרי לא מתוכנן - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

זיהוי מצבים שעלולים להביא לניתוח קיסרי לא מתוכנן

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.09.2011

פרופ' מני אריאל, מומחה למיילדות ומנהל את חדרי הלידה בבית החולים ליס, במרכז הרפואי בתל אביב, מסביר מה לעשות אם תזדקקי לניתוח קיסרי לא מתוכנן. איך להתכונן לניתוח כזה, ומה חשוב לדעת לפני ניתוח קיסרי לא מתוכנן.



מאת: יעל סנדלר


זיהוי מצבים שעלולים להביא לניתוח קיסרי לא מתוכנן

לניתוח קיסרי לא מתוכנן, אי אפשר בדרך כלל להתכונן... אחרת זה לא היה ניתוח קיסרי לא מתוכנן... אבל בכל זאת יש כמה דברים שחשוב שתדעי ומצבים שחשוב שתכירי.

פרופ' מני: "הרופאים מעדיפים לערוך ניתוח קיסרי מתוכנן. בספרות הרפואית ידוע ששיעור הסיבוכים בניתוח קיסרי באופן כללי נמוך מאוד, אך בניתוח לא מתוכנן, שיעור הסיבוכים יותר גבוה. למרות שהעדפה היא לניתוח מתוכנן, לפעמים, יש מצבים בהם יש צורך בניתוח קיסרי דחוף." 

"למרות שקיים כיום טרנד של לידות טבעיות, ויש הסבורים שאישה "מזמינה" את מצב הלידה שלה, בדרך כלל מצבים בהם האישה ההרה נזקקת לניתוח קיסרי, אינם בשליטתה. "זה דרכו של העולם", אומר פרופסור מני, "ואישה לא יכולה למנוע זאת. הצוות הרפואי מסביר לאישה שעומדת בפני ניתוח קיסרי במה מדובר, ואם לאישה יש משבר ציפיות, כי היא חיכתה ללידה טבעית, או קיוותה ללידה אחרת, היא צריכה להתמודד עם המשבר ולהבין שהניתוח הוא הטוב ביותר מבחינה בריאותית לה ולילד שלה, כי בטווח הארוך חשובה הבריאות של שניהם."

 

מה ההבדל בין ניתוח קיסרי בהול לבין ניתוח קיסרי דחוף?

כאשר מדובר בניתוח קיסרי בהול כל שנייה חשובה, וההכנה לניתוח, וגם ההכנה המנטאלית מתקצרת, ולכן ההכנה לניתוח כזה היא קשה יותר.

ניתוח קיסרי דחוף ולא בהול, הוא ניתוח בו יש לאישה זמן באופן יחסי להתכונן נפשית לניתוח.

כדאי לאישה להכין רשימת ציוד לתיק לידה ליד דלת הכניסה בבית, במקרה שהיא תזדקק להגעה דחופה לבית החולים, כדאי שתהייה לה רשימה מסודרת של הדברים להם היא עשויה להזדקק בעת שהייה בבית החולים, כמו מברשת שיניים, מברשת שיער וכ"ו.

לניתוח דחוף, ממליץ פרופסור מאני להתכונן: מהרגע שבו יש אפשרות לניתוח קיסרי, גם אם האישה נמצאת בבית, ובדרכה לבית החולים, מומלץ להימנע מאכילה ושתייה ומעישון. ההמלצה היא על צום של 6 שעות לפני ניתוח קיסרי, אך לעיתים מסתפקים בפחות.

האישה תקבל הסבר על הניתוח הקיסרי שהיא עתידה לעבור, ותחתום על הסכמה לניתוח.

כדאי לאישה בשלב הזה לעדכן את המרדים, בהרדמות קודמות שהיא עברה בעבר, אם היו בהם דברים מיוחדים שלדעתה חשוב שהמרדים ידע.

במקרים בהם ישנה אפשרות, בן הזוג יכול להיכנס עם האישה לניתוח. נוכחות בן הזוג מאפשרת הורדת חרדות, אך לא בכל המצבים ניתן לאפשר את כניסת בן הזוג.

כדאי לדעת, שלאחר ניתוח קיסרי, יש זמן התאוששות בחדר התאוששות, כשעתיים, בהם האישה לא יכולה לראות את התינוק. שעתיים של התאוששות הם זמן ארוך לאישה שזה עתה ילדה, ולא פעם שמעתי על נשים שהתלוננו על הזמן הזה, בו הן הרגישו קרועות, שאינן יכולות להיות ליד התינוק להן, או לראות אותו. הסיבה לכך, אומר פרופסור מני, היא שבחדר ניתוח עוברים ניתוחים גניקולוגים שונים, ולא רק ניתוחים קיסריים, וחלק מהניתוחים מזוהמים, וזאת אינה סביבה רצוייה לתינוקות שזה עתה נולדו.

לכן, יש הפרדה מוחלטת בין חדר ההתאוששות לאחר הניתוח, לתינוקות. הסיבה הנוספת היא שיש נשים  שמיד לאחר הניתוח לא יכולות להחזיק את התינוק, זה עלול להיות מסוכן לתינוק, ולכן, המלצת רופאי הילדים היא להרחיק את התינוקות מחדר ההתאוששות.

 

באילו מצבים כדאי להגיע לבית החולים, וכדאי להתחיל בצום, כי זה עלול להסתיים בניתוח קיסרי בבית החולים?

1.                   ירידת מים.  כאשר מי השפיר יורדים, בכל מצב חריג כדאי להגיע לחדר מיון. לא תמיד אישה תוכל להבדיל בין בריחת שתן למשל, לירידת מים, לכן, עדיף בכל מצב להגיע לחדר מיון ולערוך בו את הברור.

2.                   ירידה משמעותית בתנועות העובר.

3.                   העדר תנועות של העובר.

4.                   דימום מהנרתיק.

5.                   כאשר המנח של העובר הוא מצג רוחב או עכוז, יש להגיע ללא דיחויי לבית החולים במצבים של שלייה נמוכה ודימום, זהו מצב חרום.

 

איך להגיע לבית החולים?

"במקרה בו אישה מרגישה ירידה בתנועות העובר, ירידת מים מוקדמת, דימום, או אחת הסיבות המופיעות למעלה, מומלץ להגיע לבית החולים במכונית הפרטית, כאשר האישה ההרה אינה נוהגת, או במונית, כי לאמבולנס, ברוב המקרים אין יתרון", אומר פרופסור מני, "אך כאשר הדרך פקוקה, בשעות העומס, או בימים מיוחדים, כמו יום כיפור, אפשר להיעזר באמבולנס". בכל מקרה פרופסור מאני לא ממליץ לאישה ההרה לנהוג בעצמה, כי לדעתו אישה במצב כזה, לא תוכל להיות פנויה לנהיגה. גם אם היית לפני כן בגימבורי עם ילדך, עזבי הכל ודאגי לפינוי אל בית היולדות.

 

ומה כדאי להביא לבית החולים?

נשים שעברו ניתוח קיסרי ממליצות מאוד להביא לבית החולים תחתוני רשת. ניתן להשיג אותם בכל רשתות הפארמים, וניתן לקנות אותם לפי מידות s m l. התחתונים רב פעמיים, וניתן לכבס אותם ביד.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו