ימים בטוחים ושיטות טבעיות אחרות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

ימים בטוחים ושיטות טבעיות אחרות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.06.2006

כל השיטות הטבעיות  מכונות 'טבעיות' כי הזוג שבוחר אותן לא משתמש באמצעי מניעה מלאכותיים כמו קונדום, קוטלי זרע, או תכשירים הורמונליים כמו גלולות.

 


ימים בטוחים ושיטות טבעיות אחרות

בחסות:ש.י.ל.השירותי ייעוץ להריון ומניעה

כל השיטות הטבעיות  מכונות 'טבעיות' כי הזוג שבוחר אותן לא משתמש באמצעי מניעה מלאכותיים כמו קונדום, קוטלי זרע, או תכשירים הורמונליים כמו גלולות.


מה ההבדלים בין השיטות הטבעיות למיניהם?

'הימים הבטוחים' או 'שיטת הלוח'
המטרה של שיטה זו היא לנבא מראש את הימים הפוריים והלא פוריים של מחזור הווסת הנוכחי על מנת למנוע הריון בלתי מתוכנן.
שיטה זו מבוססת על חישוב מספרי שלוקח בחשבון את אורכי המחזורים  הארוכים והקצרים  של האישה במשך תקופה של חצי שנה.  על פי החישוב מתקבל טווח של ימים (קרוב לשבועיים בממוצע) הנחשבים כפוריים. בימים הללו אסור לקיים יחסי מין מלאיים על מנת למנוע הריון בלתי רצוי. למרות דעותיהם של האנשים, שיטה זו אינה בטוחה ואף מסוכנת לשימוש.

להלן הנסיבות:

  1. יש מיתוס או דעה מוטעית שאומרת שהאישה פוריה ביום ה-14 של מחזור שהביוץ מתרחש תמיד באותו מועד. על פי דעה זו, אם האישהלוקחת טווח בטחון של מספר ימים לפני ואחרי היום ה-14, היא תוכל לדעת במדויק באיזה ימים להימנע מקיום יחסייםחופשיים. מכיוון שדעה זו לא נכונה,  השיטה לא בטוחהואפילו מסוכנת.
  2. שינויים רבים בחיי היום-יום עשויים לשבש ולשנות את יום הביוץ והימים הפוריים- כגון מתח נפשי , מבחנים, נסיעות, מחלותונטילת תרופות. לכן מחזור הווסת (הימים בין ווסת לווסתאינותמיד סדיר, במיוחד אצל מתבגרות. בנוסף, יום הביוץ יכול להשתנותגם כאשר המחזור הוא סדיר.
  3. יום הביוץ הוא חלק מהימים הפוריים של מחזור הווסת .  אף על פי שהביוץ הוא אירועשמתרחשתוך 12 - 24 שעות בלבד, הזרע של הגבר יכול לחיות ולשרודבגוף האישה עד 5 ימים!  ידיעת יום הביוץאינו קריטיריון  בלעדי למנוע הריון וזאת מפני שגם מספר ימים שלפניומספרימים אחרי יום הביוץ הינם פוריים גםהן. לכן, לא ניתן לזהות מראש לא את יום הביוץ ולא את הימיםהפוריים של המחזור- לפי שיטת חישובמספרי.

שיטה זו מומלצת רק לזוגות היכולים להרשות לעצמם הריון ספונטני ולא מתוכנן!


השיטה הטבעית המדעית:

להבדיל משיטות חישוב, קיימות שיטות טבעיות אחרות שהן הרבה יותר בטוחות ואמינות. המטרה של שיטות אלה היא לזהות את הימים הפוריים והלא פוריים של המחזור על מנת להיכנס להריון או למנועו.

במקום השימוש בחישובים לא מדויקים, שיטות אלה מבוססות על מעקב יומי של שניים או שלושה סימני פוריות של האישה. בהתאם לשינויים הורמונליים במשך כל ימי מחזור הווסת, הגוף משדר שינויים בחום הגוף ובכמות ואיכות של ההפרשות הטבעיות של כל אישה. בנוסף, יש גם שינויים במיקום של פתח צוואר הרחם. לפני, במשך, ואחרי הביוץ, סימנים אלה גורמים לשינויים מסוימים וחד-משמעיים.   בעזרת מדחום מיוחד, בדיקות תצפית, וטבלה מיוחדת, אישה יכולה ללמוד כיצד לפענח שינויים אלה ולדעת בצורה מדויקת מתי היא פוריה ומתי לא.

שיטה זו דורשת עקביות ואחריות רבה. ניתן ליישם אותה ברמה גבוהה של בטיחות ויעילות אחרי תקופת למידה עם מדריכה מוסמכת.  שיטה זו מומלצת לאנשים מבוגרים יותר ולזוגות עם קשר קבוע ורציני. שיטה טבעית זו דורשת שיתוף פעולה ואימון מלא של בן הזוג.

חשוב לציין שכל השיטות הטבעיות אינן מגינות בפני מחלות או דלקות המעוברות ע"י פעילות מינית.  לכן, הן מומלצות לזוגות עם קשר קבוע.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו