על חופש מיני ובריאות מינית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על חופש מיני ובריאות מינית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.02.2009

נשים מוותרות על הבחירה הטבעית ומודעות של גופן ולמעשה מקבלות את המיתוס הרפואי והחברתי שרק גלולות והורמונים הם האמצעים ה"יעילים והבטוחים" ביותר הקיימים למתן "חופש אמיתי" ואף "לפתרון" בעיות גניקולוגיות אין ספור אצל נשים.



מאת: מיכל שונברון, מנחת הסדנא שיטה טבעית ומדעית למניעת הריון במפגש סגולה.


שירי כבודי-אביב

על חופש מיני ובריאות מינית

ללא ספק אחד ההישגים הכי משמעותיים של שינוי בקידום מעמד האישה בעולם המודרני היה המצאת והפצת הגלולה למניעת הריון.  במשך יותר מ-50 שנה, נשים מצליחות בפעם הראשונה בהיסטוריה להפריד בין עונג-הנאה מינית לבין הריון וילודה.  מעניין שחמישים שנה לאחר מכן, רוב הנשים עדיין רואות בגלולה כסמל של החופש הנשי והמיני. 

בנוגע לבחירה של אמצעי מניעה – נשים מוותרות על הבחירה הטבעית ומודעות של גופן ולמעשה מקבלות את המיתוס הרפואי והחברתי שרק גלולות והורמונים הם האמצעים ה"יעילים והבטוחים" ביותר הקיימים למתן "חופש אמיתי" ואף "לפתרון" בעיות גניקולוגיות אין ספור אצל נשים. יתר על כן, כיום רופאים טוענים שהמחזור והביוץ מהווים דבר לא טבעי ואף מסוכן ומציעים למעשה את הגלולה כפיתרון "למטרד"  ("הגלולה החדשה" המעלימה את הווסת). נשים לא מתייחסות לגלולה כאל תרופה ולא מכירות את המחיר , ההשלכות והסיכונים בנטילתן. בנוסף חוסר הכרת גופן והתהליכים הטבעיים הקורים במהלך המחזור למעשה מחזק את התלות שלהן ברופאים באופן עיוור. חוסר הכרות זאת אף משליכה על הבנת מנגנון הפעולה של הגלולה: כיצד היא פועלת, כיצד היא משפיעה על בריאותנו ומה הן ההשלכות המיידיות והעתידיות בנטילתן.

אם כן מה "המחיר" ששילמנו על "השגת חופש מיני"?

 

כיצד הגלולה מונעת הריון?

באופן כללי הגלולה מונעת ביוץ ע"י כך שזקיקים בשחלה לא מתפתחים וכך למעשה אין שחרור של ביצית בשלה לצורך הפרייה. ההורמונים שבגלולה גורמים לעיבוי של ההפרשה הלא פורייה שבא מצוואר הרחם ובמקביל מדקק את דופן הרחם דבר שלא מאפשר השתרשות של ביצית מופרת.

 

הגלולה מדכאת תהליכים חיוניים בגופנו. היא חוסמת את מנגנון המשוב שבין המוח, הרחם והשחלות. גלולות מכניסות את הגוף למצב של גיל המעבר. למעשה הגלולה משתקת את הפעילות ההורמונאלית הטבעית וקשורה למספר רב של תופעות לוואי שפחות נוטים לדבר עליהן כגון: פטרייה/קנדידה, ירידה בחשק המיני, מגרנות וכאבי ראש, חסרים בויטמינים, דיכאון, יובש בנרתיק וכתוצאה הפרעות כאב  בקיום יחסי מין. רופאים אף מוסיפים וטוענים שבנטילת הגלולה את למעשה "חשה מעט בהריון" (בחילות, נפיחות השדיים ועוד) אך למעשה האם אלה "תסמיני הריון" קלים (בכאילו) או למעשה תופעות של גיל המעבר בגיל מוקדם? ומה עם הסיכונים המשמעותיים שלא מדברים עליהם? (קרישות יתר, סרטן שד ורחם ועוד). בנוסף לא מעט נשים עם קשיים להרות עוברות בדיקות וטיפולים פולשניים מיותרים כשהן יכולות בהשקעה של פחות משתי דקות ליום לדעת אם ומתי יש ביוץ, מתי הן פוריות ואם המחזור שלהן תקין ומאוזן.

 

החופש ??

נכון, הגלולה אכן הביאה לנו "חופש" לפני יותר מחמישים שנה. היא אפשרה לנשים להפריד בין עונג מיני וילודה ללא חשש מהריון לא מתוכנן. אך כנגד היא הביאה מהפכה בתחום היחסים בין גברים ונשים (שיוון?). הגלולות בעצם אפשרו את זמינות האישה לסקס "24 שעות ביממה" והפכו אותנו ל"צעצועי מין". האם שאלנו את עצמנו כנשים – האם נכון לנו ולגופנו להיות מיועדים (כמו גברים) להיות זמינים ליחסי מין לאורך כל היום? יום- יום? שעה – שעה?

 

הבחירה!

האם יש אלטרנטיבה לגלולות? כן!

אלפי נשים בישראל ובעולם כבר מצאו דרך אחרת טבעית לפקח על הפוריות שלהן ולהבין מה קורה בגופן. דרך זו אינה כרוכה בתופעות לוואי או סיכונים בריאותיים. הן בשליטה מתי הן רוצות להרות ומתי לא באופן עצמאי לחלוטין תוך חיבור לגופן ולתהליכים הטבעיים המתרחשים בן.

 

שיטת המודעות לפוריות ( (fam  מהווה שיטה טבעית – מדעית ובטוחה שמבוססת על מחקרים כבר מעל למאה שנה – זו לא השיטה של "הימים הבטוחים" ולימודה  צריכה להיעשות ע"י מורה מוסמכת עם ניסיון. כמו כל שיטה אחרת היעלות נובעת משימוש נכון והקפדה על הכללים ובכך ניתן להגיע לפחות 90% יעילות.  שיטה זו מאפשרת לכל אישה לדעת על בסיס יומי ע" טבלה מיוחדת  מתי "חלון הפוריות" שלה נפתח ונסגר ולמעשה לבחור מתי היא מעוניינת להרות או לא.  דרך 3 סימנים אמינים שהגוף משדר במשך 40 שנות הפוריות שלו (חום השחר, הפרשה ומיקום צוואר הרחם). לא צריך עוד: ערכות מיותרות ויקרות לדעת מתי את פורייה,  אין תופעות לוואי במהלך או אחרי שימוש בה והכי חשוב  אחרי פרק זמן קצר יחסי (ללא התערבות פולשנית) ניתן אף לראות פעמים רבות מדוע אישה לא מצליחה להרות ואת יכולה ליישם את השיטה גם אם את מניקה או אם מחזור לא לגמרי סדיר!

 

השיטה הטבעית מחזירה אותנו הביתה - לגופנו. היא מאפשרת לנו לטפח ולטפל טוב יותר בעצמנו. היא משחררת אותנו מדעות קדומות ותלותנו מהממסד הרפואי ויצרני תרופות המרוויחים על החוסר הידע שיש לנו. היא מאפשרת לנו הכרות עם הפוריות שלנו ומביאה לנו ידע , כוח ושליטה על גופנו ועל חיינו ובכך לסמוך על עצמנו לבחור מה טוב לנו. הכרות עם גופנו מביא ליחס של כבוד כלפיו.

 

די "לעולם הגברי" המתייחס לווסת של האישה כעול ומטרד! רק אנו יכולות להחזיר לעצמנו את כבודנו. כאשר נפגין גאווה וקבלה עצמית כלפי פנים וחוץ רק אז נבין מה זו השפה הנשית ונתחיל לתקשר בסולם ערכים אחר... המחזור הוא דבר נשי – ובו טמון כוחנו! הגיע הזמן שאנו נהיה המומחות הטובות ביותר לגופנו, פוריותינו ובריאותנו.

 

* מיכל שונברון הינה מומחית לבריאות ולפוריות האישה והיא המורה הותיקה ביותר בארץ ומוסמכת של השיטה הטבעית (ארה"ב).היא בעלת תואר מוסמך בבריאות הציבור (mph). מעל 20 שנה היא מכשירה אנשי מקצוע בתחומים הקשורים לקידום בריאות האישה. במקביל מעבירה סדנאות לנשים גם בתחום האינטימיות והמיניות. היא מאמינה בתפיסה הוליסטית לגבי טיפול עצמי והעצמה אישית גוף-נפש כדרך חיים. 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו