לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק3 סטיגמות וחד הוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק3 סטיגמות וחד הוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.09.2010

 לאנשים קל יותר להתמודד עם שיגרה. אנשים מצפים שתגמרו צבא, שתתחתנו ושתלדו ילדים. יש הרבה "נאורים" שהבחירה שלכן בבנק הזרע והבחירה להיות אם חד הורית – יזעזעו אותם. הזעזוע אולי נובע מהפחד שלהם – שלהם זה "לא יקרה".



מאת: יעל סנדלר

 

לחייך כל הדרך אל בנק הזרע-פרק3 סטיגמות וחד הוריות

 לאנשים קל יותר להתמודד עם שיגרה. אנשים מצפים שתגמרו צבא, שתתחתנו ושתלדו ילדים.

יש הרבה "נאורים" שהבחירה שלכן בבנק הזרע והבחירה להיות אם חד הורית – יזעזעו אותם.

הזעזוע אולי נובע מהפחד שלהם – שלהם זה "לא יקרה".

שמעתי ביקורת רבה כשבחרתי בדרך הזו. היו גברים שאמרו לי שזה אכזרי להחליט שלביתי אין אבא. היו גברים שאמרו לי שזאת החלטה שמתחשבת רק בי. היו שהזדעזעו כשראו אצלי קלטת שכתוב עליה בנק הזרע – כאילו לפחות מדובר בקלטת של סרט כחול – וחבר טוב – אפילו הציע לי להחביא אותה. דבר שכמובן לא עשיתי. חברה טובה "יעצה" לי לאמץ במקום להביא ילד מבנק הזרע – ככה לפחות תדעי מה את מקבלת, היא אמרה לי. ואפילו המוכרת בחנות הפיצה שאליה הלכתי עם ביתי הגדולה, הציעה לי שבעלי יגיע לקחת אותי כשהייתי בהריון מתקדם. כשאמרתי לה שאין לי בעל, היא פלטה משהו על נשים שגונבות זרע לגברים נשואים, ושזה נראה לה ממש נורא. לא תיקנתי אותה כמובן. אבל בכל זאת משהו נגע בי בלב.

הסטיגמה היא לא רק לגבי בנק הזרע, אלא גם לגבי חד הוריות. או שהתגובה היא של רחמים. או שהתגובה שתתרחקי ממני אולי את רוצה לתפוס את בעלי. או שהתגובה היא איך היא נראית שאף אחד לא רצה אותך.

איך להתמודד עם הסטיגמה?

להודיע לכולם באופן גלויי –  אני בהריון מבנק הזרע.

יש נשים חזקות שמחליטות לא להקשיב להבלי הבלים. הן מכריזות בקול רם – שהן בהריון מבנק הזרע, או לאחר הלידה -  אני חד הורית יש לי ילדה מבנק הזרע. הן יודעות שברגע הראשון יהיו כמה אמהות שיצטרכו זמן לעכל זאת, אבל הן בטוחות בעצמן. אני מזדהה איתן. בחרת בדרך – תהייה חזקה. כאשר הילדים בגן התחילו לשאול את ביתי האם אבא שלה מת? ואיך הוא מת. החלטתי להכריז באספת ההורים שביתי נולדה מבנק הזרע. יש לה אבא אך היא לא מכירה אותו.

הסתרה – טבעת נישואים

דרך אחרת שאני מכירה נשים שמתמודדות דרכה היא לקנות לעצמך טבעת נישואים. להגיד למי שאת רוצה מה שאת רוצה. את יכולה לספר את האמת לאנשים קרובים, ולא לספר למי שאת בוחרת שלא לספר. אני לא הייתי מרגישה במצב הזה נוח, אבל יש לי חברות חד הוריות שבחרו בדרך הזאת ואם היא נותנת להן שקט נפשי – די בכך.

שינויי סביבה חברתית –

דבר שבכל מקרה יקרה מעצמו. את אותן חברות שאמרו לי לעבור הפסקת הריון אחרי שעברתי את התהליך של הפריה ברור שלא אראה יותר לעולם.

אני לא שופטת אותן, אבל אני לא רואה שום דרך שהן יוכלו להיות חלק מחיי. גם את אותם גברים שפנים שהמילה בנק הזרע העבירה בהם חלחלה, מחקתי מחיי כמובן. בחרי את חבריך – גם אם הרשימה תצטצמם, לפחות תדעי שהם חברים אמיתיים.

ויש הפתעות

ארבעה מחברי הטובים סיפרו לי שהם עצמם תרמו זרע כאשר היו בתקופה של לפני הצבא. אחד מהם אפילו אמר לי שהוא אינו יכול להביא ילדים לעולם כיום, ואין לו ילדים שהוא יודע עליהם. והוא לא פעם תוהה מה קרה עם התרומות שתרם. אחת מחברותי שמאוד עסוקה בתרומה לקהילה, אפילו הציעה לנדב את בעלה לתרומות לנשים. היא הצליחה אפילו להצחיק אותי מאוד. 

מה בחרת?

תחליטי מהי הדרך הטובה לך, ותלכי בה. כדאי לך לבדוק מה מתאים לך. כדאי גם לזכור למשל שאזכורים ברשת החברתית לא ניתן למחוק, ואם את רוצה בהסתרה כדאי לחשוב על זה.

מצד שני – גילויי ושיתוף הילד שלך מגיל צעיר בצורה בה הוא הובא לעולם, לדעתי תהייה הדרך שבה לילד יהיו הרבה פחות סודות. אם את תראי בדרך שבחרת דרך לגיטימית, ותסתכלי על הצדדים החיוביים.

את אמיצה. לקחת על עצמך אחריות. עברת דרך לא קלה להביא את ילדיך לעולם, יש לך משפחה מיוחדת. לדעתי יהיה לשנכם קל יותר. אם את צריכה חיזוקים- קני לעצמך את ספרו של יהודה אטלס – כל אחד והמשפחה שלו. סיפור ממש חמוד על כל סוגי המשפחות שבו דווקא הילד שיש לו הורים נישואים מרגיש חריג.

כדאי לדעת

כדאי לדעת שבאזור תל אביב הילד שלך לא ירגיש חריג בגן ובבית הספר. יש בה הרבה משפחות מכל הסוגים. אך יש מקומות, כמו העיר בה אני גרה באזור השרון –

כאן, ביתי הייתה היחידה בגן כילדה חד הורית, ואפילו אמא אחת הצליחה לפלוט בפגישת ועד: איזה מזל שהשנה אין לנו חד הורית כאן, ולא צריך לתמוך השנה באף אחת. בשנה הזו החלטתי לא להגיד דבר. אבל אחר כך החלטתי שאני לא שותקת. עדיף שידעו את האמת ממני מאשר שיתחילו לרכל – והריכולים מתחילים מהר, תהיו מוכנות לזה.

עידוד

אל תשכחו גם על נשים נשואות יש ביקורת, וגם עליהן מרכלים. אתן לא לבד.

ועוד משהו-

כמעט כל אמא שפגשתי אמרה לי גם אני חד הורית בעלי לא עוזר לי בכלל – אולי הוא לא עוזר אבל המשכורת שלו בוודאי עוזרת לאמהות שאינן חד הוריות לגמור את החודש, וזה הבדל משמעותי מאוד.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו