עשר עצות לזוגות הסובלים מבעיות פוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עשר עצות לזוגות הסובלים מבעיות פוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.03.2007

זוגות הנתקלים בקשיים בכניסה להריון בדרך טבעית נקלעים לתחושות של כשלון וחרדה, המלוות לעתים בחשש משיחה על הנושא עם בני משפחה, חברים או אנשי מקצוע. כל אלו מתגברים אם בבדיקות ראשוניות מתגלה אכן בעיית פוריות אצל אחד מבני הזוג או שניהם.



עשר עצות לזוגות הסובלים מבעיות פוריות

זוגות הנתקלים בקשיים בכניסה להריון בדרך טבעית נקלעים לתחושות של כשלון וחרדה, המלוות לעתים בחשש משיחה על הנושא עם בני משפחה, חברים או אנשי מקצוע. כל אלו מתגברים אם בבדיקות ראשוניות מתגלה אכן בעיית פוריות אצל אחד מבני הזוג או שניהם.

 

עפרה ליאור, מנכ"ל רשת המרכז הרפואי לפוריות, נותנת עשר עצות לסובלים מבעיות פוריות:

 

  1. בשנה הראשונה מתחילת הניסיון להיכנס להריון ומהפסקת השימוש באמצעי מניעה (אם נעשה בהם שימוש), מומלץ לנסות רק בדרך הטבעית ולא לפנות לייעוץ. יש לזכור שבכל מחזור חודשי ההסתברות להיכנס להריון הינה 20 אחוז בלבד, כך שבהחלט יתכן שגם התהליך הטבעי ייקח זמן והריון יושג רק בניסיון העשירי. יצירת פחדי שווא רק תוריד את סיכויי ההצלחה.
  2. במהלך השנה הראשונה לניסיונות מומלץ לכוון את קיום יחסי המין למועד המשוער של הביוץ, שהוא 14 יום לפני קבלת המחזור. מומלץ לקיים יחסי מין מעל פעמיים ביומיים שסמוכים למועד הביוץ, כדי להגדיל את ההסתברות להצלחה.
  3. לאחר שנה כדאי לפנות לייעוץ מקצועי. בניגוד לנוהג המקובל להתחיל בבדיקות אצל האישה, מוצע לבצע בדיקה במקביל אצל שני בני הזוג, כך שניתן יהיה להתחיל בהקדם בטיפול הנדרש.
  4. פוריות נמוכה של הזרע או עקרות אינה באה לידי ביטוי במראהו של נוזל הזרע,  כך שקיימת חשיבות לבדיקת הזרע  במרפאה  כדי  לדעת אם הגבר סובל מספירת זרע נמוכה או מהעדר זרע בכלל.
  5. למצב הנפשי שבו נמצאים בני הזוג השפעה רבה על סיכויי ההצלחה של הטיפול, ולכן יש להתאזר באורך רוח ולחשוב על התוצאות שיהיו לטיפולים בטווח הארוך ולא על מה יהיה עוד שבוע. המחשבה על הטווח הארוך נותנת את העוצמה הנדרשת לעבור את הטיפולים.
  6. טיפולי הפוריות כוללים טיפולים הורמונלים, שעלולים להיות כרוכים בשינויים פתאומיים במצבי הרוח אצל האישה. לפיכך מומלץ לבני הזוג להיות סבלנים זה לזה מעבר לרגיל, ולתמוך אחד בשני ברגעי משבר.
  7. בני הזוג זכאים לעמוד על זכותם לקבל מידע מלא על הבדיקות והטיפולים שנעשים בגופם, והם זכאים לבקש פרטים מהרופאים והאחיות המטפלים בהם. למידע יש לרוב השפעה מרגיעה על המטופלים, והוא מהווה מרכיב נוסף בהגדלת סיכויי ההצלחה.
  8. בתקופת הטיפולים יש לקחת בחשבון היעדרויות מהעבודה ומהבית, ולכן על בני הזוג להחליט האם הם מעונינים לשתף את בני משפחתם או את המעביד בטיפולי הפוריות. בנושא זה לא ניתן לתת המלצה חד משמעית, מאחר והוא מאוד אישי, אולם על שני בני הזוג להיות שלמים עם החלטתם. חשוב לציין שעובד/ת שכיר/ה הנמצא בטיפול פוריות זכאי לזכויות שניתן כמובן לנצל אותן רק אם הדבר ברור וידוע למעביד.
  9. לקראת סיום מחזור הטיפול ובסמוך למועד שבו אמור להופיע המחזור החודשי נוטות חלק מהנשים לבצע בדיקות הריון עצמיות, באמצעות ערכות הנרכשות בבתי המרקחת, וזאת לפני בדיקות הדם שקבע הרופא המטפל. אין כל מניעה לבצע בדיקות אלו, אולם יש לזכור שבדיקת הדם אמינה יותר .
  10.  חשוב שבני הזוג ישתפו פעולה עם הרופאים ולא יבזבזו אנרגיות על התנגדות לטיפול. אם יש מצב של חוסר "כימיה" מוחלט עם הרופא והצוות, עדיף לשנות מטפל. 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו