זוג או ילד – כיצד טיפולי פוריות משפיעים על הזוגיות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

זוג או ילד – כיצד טיפולי פוריות משפיעים על הזוגיות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.11.2012
אם עד להודעה על הצורך בטיפולי פוריות רמת האינטימיות בין בני הזוג היתה גבוהה, רבים מדווחים על התרחקות לאחר התחלת הטיפולים. אצל זוגות רבים מתרחשת ירידה בחשק המיני לאחר הכניסה לטיפולים. מה ניתן לעשות?

נכתב ע"י מרכז "הורותא"  לטיפול רגשי ותמיכה מקצועית בתחומי הריון, הורות וטיפולי פוריות


זוג או ילד – כיצד טיפולי פוריות משפיעים על הזוגיות

למעלה משנה עברה מאז שהחלטתם להביא יחד ילד לעולם. ניסיתם את כל השיטות, קיוויתם מדי חודש והתאכזבתם כשהווסת הופיעה, ואז הרופא הטיל את הפצצה – אתם צריכים טיפולי פוריות בכדי להביא לעולם ילד.

כשהאינטימיות מוחלפת בהליך רפואי
אם עד להודעה על הצורך בטיפולי פוריות רמת האינטימיות בין בני הזוג היתה גבוהה, רבים מדווחים על התרחקות לאחר התחלת הטיפולים. אצל זוגות רבים מתרחשת ירידה בחשק המיני לאחר הכניסה לטיפולים.

הסיבה לכך משלבת  את התחושות הרגשיות הקשות ששני בני הזוג חווים בשלב זה וכוללים פגיעה בתחושת הגבריות והנשיות, תחושת עצבות משתלטת ותחושת ניכור לגוף שנוצרת עקב התחלת טיפולי פוריות. אל המשוואה הזו מתווסף גם הטיפול ההורמונאלי, שמשנה את רמות החשק והתשוקה.

לא רק האינטימיות המינית נפגעת, אלא גם אספקטים אחרים של אינטימיות. כך למשל, מתוך החשש מביקורת על התחושות שלהם ומתחושות של אשמה ובושה, בני הזוג יכולים להסתיר את התהליכים הרגשיים שעוברים עליהם, וליצור ריחוק בקשר. לא תמיד בני הזוג יודעים מה השני מצפה מהם לעשות, כיצד ביכולתם לעזור ומה המקום שלהם בתהליך שנקרא טיפולי פוריות. מצב זה יכול להזין מעגל קסמים של תסכול וריחוק ולמנוע משני בני הזוג את התמיכה ההדדית החשובה במיוחד בתקופה זו.

גם השינויים הפיזיולוגיים והרגשיים עקב הטיפול ההורמונאלי יכולים להשפיע על מידת החשק והאינטימיות, וזוגות שנמצאים בתהליך מעל לשנתיים מדווחים על חוסר שביעות רצון מחיי המין ומחיי הנישואין.

קושי נפשי עקב טיפולי פוריות
טיפולי פוריות הם עניין לא קל, הן מהבחינה הפיזית והן מהבחינה הנפשית לשני בני הזוג. כך לדוגמא, ממחקר אמריקאי מהשנים האחרונות עלה 50% מהנשים ו-15% מהגברים, שהיו חלק מזוגות שעברו טיפולי פוריות, דיווחו עליהם כחוויה הכי מתסכלת אותה חוו בימי חייהם.

על אף שגם נשים וגם גברים מושפעים מטיפולי פוריות, הם חווים אותם אחרת. נשים חוות את הצורך בטיפולי פוריות כפגיעה בנשיות, ולכן נאבקות להתגבר על הבעיה בכל מחיר. גברים לעומת זאת, מדווחים כי הם חווים את טיפולי הפוריות כהפרעה לחיים הרגילים, ולכן הם נאבקים לחזור לשגרה באופן עקש.
הבדלי הגישות הללו יכולים ליצור קרע בין בני הזוג ולהביא להאשמות הדדיות, תחושת חוסר התחשבות ובמקרים קיצוניים אפילו לפרידה.

הקו האדום של טיפולי פוריות
רוב בני הזוג נוטים שלא לשוחח ולקבוע מראש את מספר הניסיונות או פרק הזמן שבו הם מוכנים להמשיך ולנסות, וגם לא על האפשרויות האחרות שעל הפרק. במצב זה, יתכן שלאחד מבני הזוג יש רצון להפסיק את טיפולי הפוריות או לשנות גישה, בעוד שהאחר רוצה להמשיך, ותחושות קשות עלולות לצוץ בנקודה זו מתחת לפני השטח. 

כאשר מתברר, לעיתים לאחר תקופה של טיפולי פוריות כי רק באמצעות תרומת זרע יהיה אפשר להגיע לתוצאות, בני הזוג עומדים בפני התלבטות לא קלה. רוב בני הזוג רוצים שהילד שלהם יהיה שילוב המטענים הגנטיים שלהם, ותרומת זרע טורפת את הקלפים מחדש. במצב זה, שמגיע לאחר תקופה ארוכה של טיפולים ונסיונות, עלול להיווצר קרע בין בני הזוג, אם לא תתקיים שיחה כנה וגלויה ביניהם.

לעבור את זה ביחד חלק מהקשיים המתוארים מעלה מתרחשים בסבירות גבוהה כאשר נכנסים לתהליך טיפולי פוריות, ולכן, ליווי התהליך על ידי פסיכולוג יכול לסייע למנוע אותם. טיפולי פוריות כוללים גם כך קושי רב, ולכן מומלץ ולנסות למנוע קשיים נוספים שיגיעו מתוך הזוגיות.

חלק מהבעיות הזוגיות נגרמות עקב תחושות דימוי וערך עצמי, סגנונות התמודדות עם קשיים , כעסים על האחר, תחושת אשמה, ובאמצעות עיבוד ומציאת פתרון להם ניתן להקל על השלבים הראשונים, ולהביא את הזוג לשמירה על התקשורת ביניהם. חשוב גם להגדיר את הציפיות מבן הזוג, את המקום שלו בתהליך ולתת גם ביטוי לתחושות שלו.

חשוב להגדיר מראש את הגבולות, גם אם הם משתנים מידי פעם, ולקחת בחשבון את התרחישים השונים כאשר מגיעים לתהליך של טיפולי פוריות עם הגדרות ברורות, לא נמצאים "עם הגב לקיר" בהחלטות החשובות, רמות הלחץ בתהליך יורדות, והסיכוי להצלחה גדל.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו