הזרקה עצמית בטיפולי פוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הזרקה עצמית בטיפולי פוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.02.2012

אם הציעו לכם לבחור בהזרקה עצמית בטיפולי פוריות – אל תחשבו פעמיים. למרות הרתיעה הראשונית, הזרקה עצמית חוסכת לכם זמן רב, הרבה כסף, ו- זה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע.



מאת: יעל סנדלר

 


הזרקה עצמית בטיפולי פוריות

אם את עוברת טיפולי פוריות והציעו לך הזרקה עצמית, שווה לך לחשוב על כך ברצינות. לרוב הנשים יש רתיעה גדולה מפני הזרקה עצמית, אבל אין לכך סיבה משמעותית. אם תבחרי בהזרקה עצמית תחסכי הרבה זמן – נסיעות הלוך חזור, זמן המתנה בתור. תחסכי סיכון מיותר – להיכנס לקופת חולים, לשבת בהמתנה ליד אנשים חולים. ותחסכי גם כסף – נסיעות וזמן עולים הרבה כסף. אם מדובר בהזרקה יומית אז החשבון מצטבר.

אם את אם לילדים, אז ההיעדרות מהבית להזרקות גוזלת זמן יקר שממש חבל עליו.

 

איך להתגבר על פחד ההזרקה?

נסי לחשוב שאת הדקירה את חייבת לקבל בכל מקרה. הפחד לדקור את עצמך לא חוסך את פחד הדקירה של האחות בקופת חולים. לכן, כדאי להחליט שלפחות תנסי לעבור את ההזרקה העצמית, כי המחט בהזרקה העצמית עדינה מאוד, התהליך קצר מאוד, וברגע שתפתחי מיומנות תחושי שגם הכאב, כמעט ולא קיים.

בכל החברות המציעות הזרקה עצמית, מציעים לך ללא תשלום עזרה בהזרקה, אם בהדרכה אישית, ואם בסרטונים. ההדרכה האישית חשובה מאוד, היא תתן לך ביטחון בשלבי ההזרקה, כולל של החיטויי. בדרך כלל ילמדו אותך להזריק תחילה לכדור, ורק אחר כך תלמדי להזריק לעצמך.

רגע לפני שהפחד שוב עולה, נסי לחשוב על כל אותם ילדים חולי סכרת שלומדים לדקור את עצמם יום יום. נסי לחשוב שאת מלווה את התהליך, לומדת אותו, ומתנסה בו לפחות פעם אחת.

רוב הנשים שעוברות טיפולי פוריות הנרתעות מההזרקה העצמית, אומרות לעצמן שלעולם הן לא יזריקו לעצמן, לאחר התהליך הזה, קל להן לנסות. ולאחר הניסיון, הן מצטערות שלא ניסו זאת קודם.

למכשיר ההזרקה יש צורה נוחה מאוד של עט. צורת העט יכולה לעזור לך לשמור על דיסקרטיות במקום העבודה, אם שעת ההזרקה היא שעה בה את עובדת, ניתן לקחת איתך את העט לכל מקום, ולהזריק בנחת.

חשוב לזכור, לקחת איתך בנוסף לעט גם את המחטים החד פעמיות, צמר גפן, ואלכוהול לחיטויי מקום החדרת המחט, ואת מקום ההזרקה. 

לכל יצרן יש הוראות משלו, לכן אינני רוצה לרשום כאן הוראות מדוייקות. חשוב לעיין בעלון לצרכן. סרטי הדרכה להזרקת  עצמית נמצאים באתר של קופת חולים כללית, ובאתר של היצרנים.

ההמלצה שלי היא: צפי כמה פעמים בסרטונים אלה. בהתחלה זה נראה כאילו בלתי אפשרי עבורך, אבל אחרי הרתיעה הראשונית, והמובנת, תבוא קבלה.

אם בכל זאת את לא מצליחה להתגבר על החרדה, אני ממליצה לך לחפש משהו בסביבה שלך שמוכן לעזור לך וללמוד להזריק עבורך את החומר. קחי בחשבון שאדם זה יהיה זמין עבורך בשעה הנחוצה, ונגיש לך רוב ימות השבוע. אין טעם ללמד זאת אדם שלא תוכלי להיעזר בו.

כדי לצור מצב בו תקבלי ביטחון, כדאי בפעם הראשונה להיעזר באחיות  קופת החולים. כדאי להראות להם כיצד את מזריקה לעצמך, ולקבל מהם הוראות כיצד  לכוון את מינון התרופה, איך ניתן לשמור את התרופה במידה ולא השתמשת בכל המינון. עד מתי ניתן לשמור את התרופות, והיכן לשמור על המחטים שכבר השתמשת בהם. – המחטים נועדו כמובן לשימוש חד פעמי.

אם יש לך ילדים קטנים בבית – חשוב שתרחיקי מהם את המזרקים ואת חומרי ההזרקה וכמובן שאת המחטים המשומשות.

כדאי לך לצור ערכה מושלמת של כל הציוד שאת צריכה להזרקה, כולל האלכוהול וצמר הגפן בתיק רחצה שיהיה זמין עבורך, ומורחק מהישג יד של ילדים. הרחיקי מאזור שבו יש פעילויות לילדים.

 

כדאי לדעת:

  • אלכוהול רטוב באיזור ההזרקה ההזרקה כואבת יותר, לכן חכי רגע שהאלכוהול יתייבש, אך אל תגעי במקום כדי לייבשו.
  • בהדגמות ההזרקות את מחזיקה את העור ואז מזריקה, צביטת העור גורמת לזריקה להיות כמעט לא מורגשת, ומקלה על ההזרקה.
  • לאחר ההזרקה, לא מוציאים את המזרק מיד, אלא מחכים חמש שניות ורק אז מוציאים אותו. זמן ההמתנה והוצאת המזרק אינם כואבים, ולא מורגשים.
  • אז רגע לפני שאת ממהרת לקופת חולים להזרקה הבאה, נסי להתגבר על הפחד, תראי שוב ושוב את הסרטון להזרקה עצמית.
  • תחשבי על כל אותם ילדים שאין להם ברירה והם דוקרים עצמם כל יום. ותחשבי מה את יכולה לעשות בזמן הזה שאת נוסעת וממתינה להזרקת האחות.
  • במידה ואת מרגישה שלא תצליחי להתגבר על הפחד, חפשי אדם קרוב וזמין שיכול לעזור לך.
  • אל תשכחי לשמור על בטיחות ולהרחיק מחטים, עט ואלכוהול מהישג ידם של ילדים.
  • לעולם אין להעביר את נוזל האלכוהול לבקבוק אחר מהבקבוק המקורי שלו. לנוחיותך, סדרי לך ערכת הזרק קבועה שתלווה אותך לשימוש יום – יומי.
  • האחיות בקופות החולים ובמחלקות הפוריות ישמחו להדריך אותך ולהראות לך כיצד את יכולה להזריק לעצמך. אל תפחדי, נסי להתגבר על הפחד הראשוני. הדקירה הרבה פחות כואבת מהדקירה של כל מחט אחרת, זה פשוט עניין של הרגשה, שממש ניתן להתגבר עליה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו