התמדה בטיפולי פוריות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

התמדה בטיפולי פוריות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.02.2011

טיפולי פוריות נמשכים לעיתים על פני שנים. אם אין סיבה טיפולית או רפואית, פשוט תתעשתי, וקחי עצמך בידיים – אל תוותרי על החלום, ואל תחכי לגיל ארבעים, או לרגע שבו יהיה מאוחר מדי.



מאת: יעל סנדלר


התמדה בטיפולי פוריות

טיפולי פוריות נמשכים לעיתים על פני שנים. בדרך כלל הם לא נמשכים על פני שנים באמת, אלא המטופלים מורחים את הטיפולים בעצלתיים, בקצב של טיפול אחד או שניים בשנה, ובין לבין, חולפות להן השנים. יש משמעות קריטית לזמן בטיפולי הפוריות. אם אתם זוג, תתייחסו לטיפולים ברצינות, ובררו מה מעכב אתכם. אם את אישה יחידה, ויש לך שותף להורות והוא מתמהמה, תתחילי לחשוב על פיתרונות – או שהוא יתעורר ויהיה שותף שלך בטיפולי הפוריות, או - אם הוא רק סוחב את הזמן שלך ומעכב אותך – מצאי שותף אחר.

אם אין סיבה טיפולית או רפואית, פשוט תתעשתי, וקחי עצמך בידיים – אל תוותרי על החלום, ואל תחכי לגיל ארבעים, או לרגע שבו יהיה מאוחר מדי.

מדוע טיפולי הפוריות נסחבים שנים?

יש זוגות, ונשים יחידות שעוברים טיפולי פוריות, והם מרגישים שהטיפולים עצמם, הם מעמסה כל כך כבדה, שהם זקוקים לזמן בין טיפול לטיפול. יש נשים שנכנסות להריון, ועוברות הפלה טבעית, ונדרשות להמתין זמן מסוים עד שיוכלו לנסות שוב.

טיפולי פוריות שמעוכבים בעקבות דרישת הרופא, הם זמן מאולץ. אין ברירה אלא להיצמד להוראות הרופא ולהמתין שזמן זה יעבור. אבל זוגות רבים שמיוזמתם מחליטים להמתין ולעבור טיפול בשנה, כדאי שיתעוררו.

איך לייעל את טיפולי הפוריות?

1.                   חשוב לזכור שגיל האישה הוא קריטי להריון. אם אישה בת עשרים, מנסה להיכנס להריון, יש לה הרבה שנים לניסיונות. אבל כשאני פוגשת נשים שקרובות לגיל ארבעים, ועוברות טיפול אחד, ואומרות שהן ינוחו כמה חודשים לפני הטיפול הבא, כדאי שתתעוררנה.

2.                   אם אתן מרגישות שאתן חסרות כוחות ושטיפולי הפוריות שואבים מכן את כל הכוח – פנו לטיפול נפשי. אל תזניחו. אל תגיעו למצב שאתן לא ממשיכות בטיפולים רק בגלל הרגשה שהטיפול שעברתם לא קל, וקשה לכן להתמודד איתו. בכל מחלקה בבית החולים אשר עוסקת בטיפולי פוריות, יש עובדת סוציאלית ובדרך כלל גם פסיכולוגית. פנו לקבלת יעוץ ועזרה. אל תישארו עם הקושי שלכן לבד, שתפו, ופעלו למצוא פיתרונות.

3.                   אם אתם זוג, ואחד מכם חווה קושי – טפלו בכך.

4.                   אם את אישה רווקה, אשר מצאה בן זוג לטיפולי פוריות משותפים והוא מעכב אותך. כדאי שתבדקי אם אכן הוא באמת רציני, ואם אמנם הוא מתכוון להמשיך איתך את הטיפולים. אם אין בינכם קשר מלבד הרצון המשותף בילד, והוא אינו עומד בכך, כדאי לחשוב על מציאת שותף אחר שיגשים איתך את חלום ההורות. אני יודעת שזה קשה מאוד, אבל זיכרי שהוא גבר, וזמנו אינו מוגבל בהבאת ילדים לעולם, אבל אם את בת קרוב לארבעים, הזמן שלך מאוד מוגבל, ואל תאפשרי לבזבז חודשים סתם, בגלל שאינו בטוח שהוא מסוגל לעבור את התהליך. זכרי שילד צריך גם לגדל, ללוות אותו בברית מילה, בר מצווה, חתונה. ויש כלפי הילד אחריות גדולה, ואם השותף שלך להורות נתקל בקושי כבר משלב הטיפול, מה הוא יעשה כאשר יתקל בקשיים נוספים בהמשך החיים? 

5.

                   קושי בחיטוט בגוף. אם את מרגישה שהקושי שלך נובע מהחיטוט היום יומי בגופך, אם בבדיקות הדם, ובהחדרת מכשיר האולטרסאונד לגופך. דברי על כך, שתפי את בן זוגך או את הפסיכולוג. נסי להקל על עצמך בהחדרת המכשיר בעצמך לגופך, בדרך כלל טכנאי האולטרסאונד יתמכו בך, אם החלטת לבקש זאת מהם.

6.                   תפיסת הזמן כטירונות – תפסי את זמן הטיפולים כטירונות אותה את צריכה לעבור. קחי מראש יעדים. במשך שנתיים, אני עוברת ששה טיפולים בשנה. אל תסתכלי על חודש בחודשו. תסתכלי על תקופה שלמה. כך יהיה לך הרבה יותר קל להתמודד עם כישלון של הטיפול.

7.                   דרשי בין טיפול לטיפול לערוך ברורים מדוע אינך מצליחה להיכנס להריון. האם הרחם שלך תקין, האם התזונה שלך נכונה, האם בדיקות הדם שלך אינן מצביעות על ממצא אחר שאינו תקין הוא גורם משפיע לכך שאינך מצליחה להיכנס להריון. אם יש לך בן זוג, בררי גם לגביו. שאלי שאלות, ודרשו לקבל תשובות.

8.                   טיפולים משלימים. אני מכירה הרבה נשים שרופאים משלימים גורמים להם להפסיד הרבה זמן בטיפולי הפוריות. הן מחזקות את הגוף שלהן, מוציאות הרבה כספים, ולא מתקדמות לשום מקום. אני גם מכירה חברה אחת שלי שנאלצה לוותר על ילד מביצית שלה, בגלל השנים בהם היא חיזקה את גופה, עד שהיא מצאה עצמה בגיל 44, כאשר היא נאלצת לקבל תרומת ביצית, כי חיכתה זמן רב מדי. אם זה הסיפור שלך, כדאי לשתף את הצוות שמטפל בך בטיפולי הפוריות, ולבדוק איתו מה הוא חושב לגבי הטיפול האלטרנטיבי.

9.                   בדקי האם הסביבה תומכת בך או מחבלת לך. אם את מרגישה שאין ברצונך לשתף את הסביבה פשוט תעמדי על שלך, או השתמשי בשקר לבן. את לא חייבת דין וחשבון לאף אחד.

10.               אם את מרגישה שהטיפול שלך לא זז, וכבר עברת כמה טיפולים בבית חולים אחד, וכלום לא קורה – זוזי משם. לא סתם נאמר "משנה מקום משנה מזל". לפעמים תכנית טיפול שונה, או תרופות שונות יכולות להשפיע על הטיפול. אל תחכי. אם קופת החולים שלך מחייבת אותך לטפל במקום מסויים, דרשי מהם גמישות כלפיך. דרשי שאת כל הטיפול תעברי במקום אחד, גם אם זה מסובך לך להגיע לבית החולים לבדיקות הדם בבוקר. יש חשיבות להחלטות של הצוות בזמן אמת. ואל תשכחי לקחת אחריות, לדאוג שאת מקבלת מרשמים נכונים, ותרופות נכונות מהרוקח.

 

המושג שעון מתקתק, הוא מושג מאוד קריטי לאישה שמתקרבת לגיל ארבעים. אל תתני לזמן להשלות אותך.  הסירי את המכשולים, והבטיחי לעצמך שאת לא מבזבזת את זמנך, אבל שגם אחרים לא מבזבזים אותו.  ושיהיה בהצלחה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו