איך לבחור גן? לא פשוט בכלל... - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לבחור גן? לא פשוט בכלל...

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 09.05.2012

מציאת מסגרת מתאימה זה לא דבר פשוט. כוחות נפשיים ופיזיים רבים דרושים על מנת לצאת למסע הארוך, יש יקראו לו "המרתון האין סופי". קשה ולפעמים מייאש למצוא מסגרת מתאימה לדרישות שלכם, לכיס והכי חשוב לטיפוח הפעוט. אז מה עושים, מה בודקים ועל מה מסתכלים?



מאת: עושים גן


איך לבחור גן? לא פשוט בכלל...

מציאת מסגרת מתאימה זה לא דבר פשוט. כוחות נפשיים ופיזיים רבים דרושים על מנת לצאת למסע הארוך, יש יקראו לו "המרתון האין סופי". קשה ולפעמים מייאש למצוא מסגרת מתאימה לדרישות שלכם, לכיס והכי חשוב לטיפוח הפעוט. אז מה עושים, מה בודקים ועל מה מסתכלים?

שימו לב להיגיון הבריא של הילדים. ילד שואל את אימו: "אמא, את חושבת שזה נכון להעניש מישהו על משהו שהוא לא עשה?" האם עונה לו "בוודאי שלא מותק". הילד מחייך ואומר "אז לא עשיתי שיעורים"...

מצחיק אבל ההיגיון הוא היגיון בריא של ילדים. והכל מתחיל בגיל אפס, בעיצוב הפעוט. כשמתחילה לקנן בראשכם השאלה לגבי מסגרת חינוכית לילדכם, עליכם להיות מוכנים נפשית ופיזית כאחד על מנת לצאת למסע החיפושים אחרי גן או משפחתון התואם את דרישותיכם. ישנם סוגים שונים של מסגרות ולכל הורה יש את הדרישות שלו ולכן לא כל מסגרת תתאים לכל הורה ולכל ילד. הגן הספרותי, הגן המוזיקלי, הגן האנתרופוסופי או הגן דו הלשוני? מציאת מסגרת דורשת הכנה מקדימה ובדיקה יסודית. ישנן שאלות רבות שניתן לשאול את הגננת.

 

אבל אל דאגה, קחו אוויר עמוק ובואו נצא למסע קצר בין המסגרות השונות:

הכנה מקדימה דורשת מחקר קטן. כמה עולים הגנים באזור מגוריכם? האם בכלל כדאי לחשוב על מסגרת באזור זה או שיהיה יותר נוח אם הגן יהיה קרוב לעבודה של אחד ההורים? מחירים יכולים להשתנות בין ערים ואפילו בין השכונות באותה העיר. גן שמציע יותר פעילויות לקטנטנים מן הסתם יעלה יותר. גן יקר יותר אינו בהכרח גן טוב יותר. תחשבו ביחד מה אתם רוצים לילדכם. האם שיטת חינוך מסוימת או מסגרת ספציפית? מה חשוב לכם בגן, בגננת ובאווירה?

 

עליכם להחליט באיזה גיל אתם מעוניינים להכניס את הפעוט למסגרת-  מבחינת עבודה, נוח לפעמים למהר עם הנושא. לא תמיד פעולה זו מטיבה עם הפעוט. לאחר שהחלטתם להכניס את הילד למסגרת דעו כי גן או משפחתון איכותיים ומבוקשים מתמלאים מהר מאוד. לא לקחת את הזמן יותר מידי בחיפוש אחר המסגרת המתאימה.

 

בד"כ ההמלצה היא להעביר את הילד כמה שפחות מסגרות -  כמובן שאם המסגרת שבחרתם לא מתאימה לכם או לילד, מאכזבת, לא עונה על הדרישות וכד', עליכם לחפש במיידית מסגרת אחרת המתאימה יותר. זה קורה לעיתים ואין לדאוג או להיבהל. יכול להיות שטעינו – הרי כולנו בני אדם.

 

אז מה עדיף, גן או משפחתון? - תלוי בכם. משפחתון או פעוטון אלו מסגרות מצומצמות, בד"כ עד 10 ילדים עם 2 אנשי צוות. המשפחתון בבית הגננת ואין עליו פיקוח. ישנו יחס אישי וחם יותר לילדים. בדקו תנאי בטיחות, ניקיון והיגיינה, אוכל בריאותי, ביטוח, תכנים ויחס אישי לכל ילד. גנים פרטיים, זוהי מסגרת גדולה יותר, עם יותר ילדים. ישנם גנים רבים עם מספר קבוצות גיל שניתן להעביר את הילד מידי שנה לקבוצה מתאימה ומתקדמת יותר.

מרבית גנים אלו משתייכים לארגונים שונים אשר בד"כ נותנים "חסות" המגנה על הגננת. מבחינת פקוח, ישנם ביקורים מעטים מאוד במהלך השנה. מניסיון והיכרות לא היינו מסתמכים על ארגונים אלו המסתתרים מאחורי תארים אקדמאים שונים. הניסיון והידע בשטח זה מה שקובע. הגן נמדד בסופו של דבר על פי מצב הגן, היחס של כמות המטפלות מול כמות הילדים, יחס חם ואוהב, ניסיון בפועל של הגננת חשוב יותר מכל תואר אקדמאי, יפה על הקיר ככל שיהיה!


ישנה מסגרת נוספת, המעונות. ויצ"ו, נעמ"ת וכד'. בגנים אלו ישנו פיקוח צמוד מאוד, אך היחס שבין מספר הילדים למספר המטפלות אינו מעודד כלל. מספר הילדים בכל קבוצה הוא גדול בעוד שכמות המטפלות מצומצמת. כמו כן ישנו מספר רב של קבוצות בכל מבנה. התכנים ותוכנית העבודה הינם על פי משרד החינוך וישנה מבשלת צמודה. לרוב ישנו יתרון מבחינה כספית ומעונות אלו זולים יותר. התשלום מחושב אינדיווידואלית לכל משפחה לפי הכנסותיה. נקודה למחשבה: בחלק מהמעונות התפריט אינו כולל בתוכו עוף, הודו או בקר וזאת מטעמי כשרות. קחו בחשבון נתון זה ושיקלו האם עובדה זו חשובה לכם בבחירת המסגרת או שניתן לוותר עליה.

 

סיור ראשוני הינו חיוני להמשך התהליך ופה מתחיל הצמצום של רשימת הגנים שבחרנו לבדוק. חשוב ששני בני הזוג יהיו מרוצים מהגן, לכן אם אחד מבני הזוג הולך לסבב סיור ראשוני ולא מרוצה מהגנים אין טעם שבן הזוג השני ילך אליהם שנית. לאחר מכן יש לבצע ביקור נוסף בגנים שאהבתם, הפעם שני בני הזוג ביחד. התרשמו והחליפו רשמים לאחר צאתכם מהגן. כך תוכלו להגיע להחלטה משותפת הנכונה עבור ילדכם.

בקרו בשעות שונות במהלך היום. כך תוכלו להתרשם מפעילויות שונות. לדעתי האישית, גנים או משפחתונים שלא מאפשרים לבוא בשעות שונות אלא רק בשעה מסוימת, יש לברר מדוע. הנושא מחשיד קצת. האם יש להם מה להסתיר? לרוב התשובה היא לא. זה פשוט  לא נוח להם. אבל אם זה בדיוק לדקה של תצפית על ההתנהלות השוטפת, אין סיבה שאנו כהורים נפריע.

 

בחרנו גן ועכשיו ההסתגלות בגן- על ההורים להיות שלמים עם הבחירה ולשדר זאת לילד. רצוי לקחת מספר ימי חופשה ולהיות עם הילד בגן ובזמן ההסתגלות. לאחר שירגיש במקום החדש בנוח, ולאחר ההסתגלות עם ההורה ניתן להשאירו לבד כ 20 דקות בלבד ולהגיע חזרה. כך נמנע מטראומת נטישה המבטאת בבכי היסטרי. ביום למחרת ניתן להשאירו לחצי שעה באותה המתכונת ולחזור כשעדיין יהיה נינוח ומרוצה. כך נעזוב את הילד ונחזור אליו לפני הבכי. הילד לומד שהולכים לגן אבל ההורה חוזר אליו ולוקח אותו הביתה. ניתן להיעזר בחפץ מעבר שהילד קשור אליו, תמונה של ההורים או כל דבר שהילד אוהב. כמובן שלא לשכוח להביא מוצץ, חיתול, בקבוק מוכר וכדומה.

 

לפרטים נוספים אודות בחירת גן וסדנאות הורים ב"עושים גן" 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו