הרשמה לגני ילדים: חינוך חינם לא קיים? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הרשמה לגני ילדים: חינוך חינם לא קיים?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 20.01.2012

בוודאי גם אתם קיבלתם בדואר את הטפסים לרישום ילדיכם לגנים העירוניים. רוב ההורים מבולבלים... האם חוק חינוך חינם ייושם בשנה הבאה? מתברר שלא במלואו. כרבע מהילדים בני 3-4 לא ילמדו חינם למרות החלטת הממשלה.



מאת: אפרת מונשרי גורן אדיבות אתר Onlife


הרשמה לגני ילדים: חינוך חינם לא קיים?

האם חוק חינוך חינם ייושם בשנה הבאה? מתברר שלא במלואו. כרבע מהילדים בני 3-4 לא ילמדו חינם למרות החלטת הממשלה. הכינו את הארנקים, החיסכון עוד רחוק. ההרשמה לגני הילדים העירוניים החלה וטפסי ההרשמה שנשלחו להורים בישראל יצרו בלבול ומבוכה: בטפסי ההרשמה מצוין כי על ההורה לשלם תשלום עבור הילד בגן העירוני, ובחלק מהמקרים מקבלים הורים גם טפסים מיוחדים המיועדים לבקשת הנחה בשכר הלימוד בגן העירוני.


 

עוד כדאי לקרוא:

 

• מחטבים לנשים

סימנים מקדימים לאוטיזם

הנקה: איך תדעי שיש לך מספיק חלב?


גם המודעות שנתלות על לוחות ברחבי הערים מבהירות כי הורים הרוצים לקבל הנחות בתשלום שכר הלימוד, מתבקשים להגיש טפסים.

 

בעקבות ההחלטה ליישם את חוק חינוך חינם שהעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה, הסברה הנפוצה היתה כי בשנת הלימודים הקרובה ילדים מגילאי 3-4 יזכו לחינוך חינם. בנוסף, ראש הממשלה הודיע בעצמו כי החוק יוחל החל מספטמבר הקרוב.

 

הבלבול בקרב ההורים גבר עם קבלת הטפסים, שכן ההחלטה כרגע היא האם באמת לרשום לגן עירוני או להשאיר את הילד בגן פרטי, בעיקר כי החינוך נדמה שאיננו חינם החל משנה"ל הקרובה.

 

מה נעשה בשטח?

חשוב לציין כי רבים בממשלה התנגדו ליישום החוק. המתנגדים הבהירו שקיצוץ רוחבי יפגע בביטחון ובשכבות החלשות. אחרים טענו כי לא ניתן יהיה ליישם את החוק בפרק זמן קצר.   

 

במשרד החינוך הודיעו כי הם פועלים באופן אינטנסיבי ליישום המהלך הרחב לחינוך חינם לגילאי 4-3 ובתוך כך הפיצו הודעה מפורטת לרשויות המקומיות. בהודעה לרשויות המקומיות מובהר כי הורים לילדים בגילאי 4-3 שילמדו בגני ילדים ציבוריים יהיו פטורים מתשלום שכר לימוד.

 

במקביל להודעה שהופצה לרשויות המקומיות פרסם משרד החינוך מודעה בכלי התקשורת, המיועדת למפעילי גני ילדים פרטיים המעוניינים לאפשר לתלמידיהם חינוך חינם. מפעילי גנים פרטיים שיהיו מעוניינים לאפשר לתלמידיהם חינוך חינם יצטרכו לפעול לשינוי מעמדם באמצעות נהלים מחייבים.

 

עדיין נשאלת השאלה האם לכל ילדי 3-4 ימצא מקום בחינוך העירוני?  נכון לעכשיו נראה שלא כל הילדים יזכו לשיבוץ בגנים העירוניים, אלא יאלצו להשתבץ בגנים פרטיים שעולים כסף.

 

הבעיות בדרך

הבלבול נובע מהערכות הרשויות המקומיות להפעלת חינוך חינם. ההערכות אמורה לכלול הקמת מבנים, הסבת מבנים קיימים ומציאת גננות. מדובר בתהליך לא פשוט שדורש, מלבד התקצוב, גם זמן.

 

במשרד החינוך מסבירים כי בארץ כ 300,000 ילדים בגילאי 3-4. 220,000 כבר משובצים בגנים עירוניים, מתוכם כבר 100,000 לומדים באזורים הזכאים לחינוך חינם (בעיקר פריפריה) ונהנים מחינוך חינם. כדי ליישם את החוק חסרים ברשויות המקומיות עוד 2500 מבנים, שיצטרפו ל כ- 8,500 המבנים הקיימים.

בשלב הראשון הצהירו במשרד כי יבנו 1,500 מבנים. מנכ"לית משרד החינוך הודיעה כי בניית מבנים תארך כ- 9 חודשים, זאת למרות שהמשרד החינוך והרשויות מוכנים להליכים מקוצרים ולמניעת בירוקרטיה. האם הבנייה תסתיים בזמן? כל אחד יכול לעשות את החשבון ולנסות להבין לבד.

 

אז מי יזכה ללמוד חינם בגני הילדים?

כרגע לא כל הילדים ילמדו בשנת הלימודים בחינם, כיוון שבניית מבנים לכל הילדים תארך זמן וכן הכשרת גננות לא תסתיים בזמן קצר שכזה.

 

במשרד החינוך מציינים שתינתן עזרה לכל רשות מקומית שתשיג קרקע לבנייה, כדי לקדם את הנושא. במקביל יוקמו כבר בקיץ צוותים שילוו את התהליך, הן מבחינה מנהלתית והן מבחינה פדגוגית.

 

נכון לכתיבת שורות אלו מדובר על 500 מבנים שיבנו, באופן וודאי, בתקווה שהרשויות המקומיות יצליחו להסב עוד מבנים וגנים, לצורך העניין.

 

מה כדאי לדעת:

ההורים יכולים לפנות לרשות המקומית כדי להבין כיצד היא ערוכה לשינוי. גנים פרטיים כמו ויצ"ו או נעמת וגנים מוכרים יוכלו להצטרף להסדר, אבל שוב כל הורה יכול לברר את הסטטוס של הגן הפרטי שלו, בגן וברשות.

 

משרד החינוך הנחה את הרשויות המקומיות להאריך את ההרשמה לגנים, עד 29/2, כדי שכולם יוכלו לברר ולהיערך בהתאם.

 

וצהרונים בחינם?

אם בניתם על חינוך חינם ויום לימודים ארוך נכונה לכם אכזבה לא קטנה. כרגע עוד לא נמסרו הקריטריונים לסבסוד הצהרונים. הסבסוד יהיה לפי מבחן תעסוקה, מסבירים במשרד החינוך, אבל עדין לא פורסמו הנחיות ברורות וממוקדות מי יהיה זכאי לסבסוד.

 

חוק חינוך חינם או חובה?

חשוב לציין כי לא מדובר בחוק חינוך חובה, בו כל ילד מגיל 3 יחויב להשתבץ במערך הגנים. כרגע מדובר על חוק חינוך חינם בלבד, והוא מהווה רשות ובחירה להורים. רק מגיל 5 ישנה חובת חינוך.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו