כיצד לבחור במסגרת חינוכית איכותית לגיל הרך - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד לבחור במסגרת חינוכית איכותית לגיל הרך

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.05.2015
ההחלטה לחפש מסגרת חוץ ביתית לתינוק או פעוט אינה קלה. לקושי זה מתלווים לבטים וחששות לגבי השתלבות הילד עצמו ומידת היכולת שלכם כהורים לבחור בזו המתאימה והולמת ביותר את צרכי הילד והמשפחה במסגרת האפשרויות. אז איך בוחרים?


מאת: נונה להבי- מפקחת  ארצית ברשת מעונות היום של ויצו ומדריכת הורים מוסמכת, M.Sc. פסיכולוגיה חינוכי יישומית


כיצד לבחור במסגרת חינוכית איכותית לגיל הרך
בבואכם לבחון את השיקולים שיובילו לבחירה המתאימה עבורכם, כדאי לבצע תהליך הכנה קצר שיכלול:
הגדרת ההקצאה החודשית- יש לקבוע מראש את גובה ההקצאה החודשית שלכם.  
תיחום גאוגרפי- הגדירו את התחום הגאוגרפי  בו תמקדו את החיפוש.
איסוף מידע - הבחירה כרוכה בביקור במסגרות, שמיעת המלצות ממכרים, שכנים ובעיקר מהורים.
 

המלצות לבחירת מסגרת:

ככל שתוכלו לגבש סדרי עדיפויות מתוך רשימת ההמלצות מטה ותקבלו מענה  לדברים שהם עקרוניים עבורכם – כך יקל עליכם.
1. גובה התשלום- בררו מהו שכר הלימוד, האם ישנם דמי ועד, תוספות ייחודיות –ביטוח, אחר. הבדיקה שלכם צריכה לכלול גם ברור לגבי הנחה לה אולי תהיו זכאים, בין אם בכוונתכם להירשם למסגרת פרטית ובטח ובטח אם אתה נרשמים למסגרת המפוקחת על ידי המדינה (*ראה הערה בסוף הכתבה ).
2. המיקום והנגישות  למסגרת- האם המסגרת קרובה לבית? האם היא במסלול הנסיעה שלכם לעבודה וחזרה? קרוב לסבתא שתאסוף בסיום היום?
3. שעות פעילות -  מהן  שעות הפתיחה והסגירה והאם הן מתאימות לשעות העבודה שלכם, כולל הארכת יום וימי ששי? קייטנות?  
4. בטיחות, בטיחות, בטיחות- לפני הכל! האם יש גידור ותיחום שימנע יציאה לא מבוקרת של הילדים? האם הציוד והרהוט מותאם לגיל הילדים  ועומד בסטנדרטים של תקן? האם הסביבה מטופחת (כניסה, כיתות, חצרות) ובטיחותית. האם החדרים מוארים, מאווררים או מחוממים על פי צורך? האם יש הפרדה לקבוצות גיל? האם יש חצר נגישה ונפרדת כל קבוצת גיל ומאובזרת דיה. האם ישנם משחקים, פעילויות ופינות מותאמות גיל ועונה (פינת בית, ספרים, פינה שקטה ורכה להתרגע, הרכבה, קוביות, משחקי חצר, מתקנים, פעילות מים וחול.. ) ואפשרות למשחק חופשי (נגישות, בחירה, מגוון) . כיצד אוכלים, ישנים, מוחלפים הילדים ואיפה. 
5. הצוות המטפל- התרשמו מהאווירה במעון ובכיתות, מהיחס של הצוות לילדים,  מהיחס של המנהלת לצוות, מהיחסים בצוות עצמו לבין עצמו ומהיחסים בין המנהלת לצוות (זה לא קל, אבל ביקור אחד או שנים די בהם כדי שתשאלו שאלות ספציפיות לגבי גילויים לא הולמים). האם התרשמתם שזה מכבד ומקצועי ? האם התרשמתם שישנה אווירה חמה ? האם התרשמתם שהמסגרת מעוניינת בכם כשותפים? האם התרשמתם שישנה שקיפות ?                 
האם הצוות נותן מענה מגיב וחם: חיבוק , שבח ,עידוד  או סיוע לילד בפרידות קשות בבקר , בהאכלה, בהחלפת חיתול , עייפות או קושי להתמודד עם מצב.  וחשוב ביותר: האם הילדים נראים שמחים נינוחים ועסוקים תוך שהם נמצאים בקשר עין בכל עת  עם איש צוות שנותן מענה לצרכי הכלל והפרט בקבוצה.  הקשיבו לטון הדיבור של הצוות (רך, מסביר, מעודד). 
בררו:  כיצד מיישבים חילוקי דעות למקרים של  ביקורת על המערכת או מטפלת? כיצד המסגרת מטפלת בפניות של הורים לשינויים או בקשות?  מה המדיניות לגבי מחלות, היעדרויות, תשלומים ,סוגיות של הסתגלות ,משמעת, גמילה ועוד. 
6. מספר המטפלות - מחנכות ביחס למספר הילדים- בדקו מהי התפוסה המקסימאלית של כל כיתה ומספר אנשי הצוות. 
7. הסביבה הטיפולית -חינוכית- האם הסביבה רועשת מדי (מוסיקה קולנית, דיבור בקול רם?) האם ישנם גערות וצעקות או פניה לא מכובדת לילד או בחוסר סבלנות? צעקות , בכי של ילדים לאורך זמן רב מאד ללא מענה? האם ישנה צפיפות או מרחב לזחול, לנוע בחופשיות ולשחק.   
מהו סדר היום בכיתה? אילו פעילויות מוצעות והאם יש לילדים די זמן למשחק מתוך מגוון על פי עדיפויותיו? 
האם יש הכשרות לצוותים (עזרה ראשונה, נושאים התפתחותיים ובטיחותיים) האם ישנם חוגים או פעילויות בנושאי מוסיקה, תנועה, יצירה, סיפור. 
8. פיקוח- האם קיים פיקוח בריאותי, בטיחותי, תזונתי ופדגוגי על פי התאמה לשלב  ההתפתחותי של הילדים בקבוצה. האם למסגרת יש לחצן מצוקה .
 
ולסיום- חשוב מאוד שלאחר בחירתכם תבצעו תאום ציפיות: חשוב לציין בפני המנהלת מהי השקפת עולמכם לנושאים של חינוך למשמעת, תזונה, גבולות, גמילה, שינה  על מנת למנוע הפתעות וחיכוכים מיותרים. למדו על דרישות המערכת והשמיעו את דרישות הסף שלכם מהמסגרת. האם אפשר להגיע להסכמות שתחייבנה את שני הצדדים? 
כמו כן, אנו ממליצים כדאי לקיים ביקור נוסף במועד וזמן שונה במידה ואתם מביעים עניין במסגרת.
 
*הערה: הבדלים העיקריים בין מעונות פרטיים לבין מעונות בפיקוח משרד :
מחיר  – גובה התשלום במעונות של משרד הכלכלה  משמעותית פחות מאשר בפעוטונים/משפחתונים  פרטיים ותהיו זכאים להנחות במידה ותתאימו לקריטריונים.
פיקוח-  משרד הכלכלה ,משרד הבריאות (החינוך בגן)  ומפקחת מעון מטעם אירגון המפעיל את המעון לגבי התכנים המועברים לילדים, התפוסה המקסימאלית, סדר היום, ציוד מותאם ובטיחותי בחצרות ובכיתות. 
תקני בטיחות ובריאות - ישנה ביקורת ואכיפה של תקני בטיחות הן על ידי משרד הכלכלה, משרד הבריאות(הגיינה, מניעת תחלואה)  ואירגון העל המפעיל את המעון - אם זה מבחינת תקני בטיחות אש, היגיינה במטבח ובכל הקשור להכנת האוכל במעון, כשרות, תקנים של כמות צוות אל מול כמות ילדים במעון ועוד.
אכיפה  עמידה בסטנדרים, ביקורים  ובקרות  נעשה באופן שוטף על ידי הגורמים מעלה המתואמים יחד להבטחת שלום הילדים שמירה על בריאותם וביטחונם.  
פיקוח על הכשרתן המקצועית של צוות  – דרישה להתמקצעות מקצועית בתחום הגיל הרך במהלך ותוך כדי עבודתן.
במידה ואין מקומות פנויים בעת הרישום – משרד הכלכלה ידרוש קיום וועדת קבלה למועמדים בהתאם   לקריטריונים ובעדיפות להורים עובדים במשרה מלאה. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו