איך לעזור לילדכם ללמוד חשבון בפעילות יום יומית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך לעזור לילדכם ללמוד חשבון בפעילות יום יומית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.08.2011

יש דרכים רבות להפוך את החשבון לפעולות יום יומיות מהנות עם הרבה שמחה והרבה כיף, ליצור משחקי חשבון, ובעיקר, להפוך את המתמטיקה לדבר מוחשי, ולא לפחד מחשבון.



מאת: יעל סנדלר

 


איך לעזור לילדכם ללמוד חשבון בפעילות יום יומית

לא רק מורים לחשבון יכולים לפתח חשיבה מתמטית, ועכשיו, רגע לפני שנדמה לכם, שאין טעם להמשיך לקרוא את הכתבה הזאת, כדאי לדעת שיש דרכים רבות להפוך את החשבון לפעולות יום יומיות מהנות עם הרבה שמחה והרבה כיף, ליצור משחקי חשבון, ובעיקר, להפוך את המתמטיקה לדבר מוחשי, ולא לפחד מחשבון.

אם לא הייתם מוצלחים במתמטיקה, ונדמה לכם שמתמטיקה זה אחד מהמקצועות האיומים בבית הספר, זה הזמן להסיר את הפחד ובאמצעות פעולות פשוטות ללמוד ליהנות מחשבון.

כדי שהילדים שלכם לא יירתעו משיעורי החשבון ויתחילו ברגל ימין, כדאי לא להכניס את הפחדים שלכם כהורים וללמוד להשתעשע יחד:

לפניכם כמה משחקי חשבון שכדאי להתחיל עם ילדים כבר מגיל הגן. שווה לתת לילדיכם ליהנות מעולם המספרים ולגלות אותו בשמחה:

 

מעלית

יורדים ועולים במעלית בקניון? הזדמנות נפלאה להסביר לילדים את ציר המספרים, מה זה אפס, אנחנו יורדים ל-1- , אחרי –1- יגיע -2-

וכמובן, בואו נספור ביחד את הקומות שאנחנו עולים או יורדים. יש מעליות שמאפשרות לראות את המספרים עולים או יורדים, וכדאי לעודד את הילדים לספור איתכם.

 

כמות

למדו את הילדים, ילדי הגן לספור כמות, ולדעת שהמספר האחרון שאליו הגיעו, מציין את הכמות שהם סופרים.

 

כביסה

תולים כביסה? בקשו מילדי הגן וילדי כיתה א, להביא לכם כביסה לתלייה על החבל. בקשו שיביאו לכם בכל פעם כמות אחרת של בגדים או נעליים. למשל: שתי חולצות, ארבע גרביים. בשלב הבא, בקשו מהם להביא שני גרביים וחולצת טריקו, תסבירו להם שיש להם 2 גרביים, וחולצה 1, ובקשו מהם לחבר 1+2= כמה בגדים הם מחזיקים עכשיו ביד? הילדים הקטנים מחכים לעזור, הם נהנים להביא פרטים שונים, עוזרים בתליית הכביסה, ובנתיים נהנים מתרגילי חשבון, ומהמחשה של המספרים השונים. אתם נהנים מזמן איכות יחד.

 

מדרגות

נאלצים לרדת במדרגות ברגל, או לעלות מדרגות? גם אם יש לכם מעלית, המדרגות יכולות להיות סיבה נעימה לכושר, אבל גם ללמוד ציר המספרים. ספרו עם הילדים בזמן שאתם עולים במדרגות ספרו קדימה, בזמן שאתם יורדים במדרגות ספרו לאחור. עם ילדים גדולים יותר ומדרגות קטנות, תוכלו לקפוץ מדרגה בכל פעם ולספור  בדילוגים: 2,4,6,8.  מילדים בכיתות ב' ו-ג' תוכלו לבקש להתחיל את הספירה מהמדרגה השלישית, ולדלג שלושה מספרים בכל פעם.

 

עריכת שולחן

עריכת שולחן יכולה ללמד ילדים קטנים וגדולים את המשמעות מספר חד רב ערכי, וחד חד ערכי. למשל כאשר הילדים מניחים סכין ומזלג לכל סועד. אפשר לבקש מהילדים לספור כמה צלחות צריך להניח על השולחן ל4 אנשים? כמה כלי אוכל יש לכל סועד? כמה כלי אוכל יש על השולחן לכולם? כמה כוסות יש לכל אחד על השולחן כאשר מניחים כוס שתייה וכוס יין לכל סועד.

 

סידור החדר

הלגו התפזר על הרצפה? בואו נאסוף אותו. כמה קוביות לגו אדומות יש על הריצפה? כמה קוביות לגו כחולות התפזרו על הרצפה? כמה קוביות צהובות? בואו נספור כמה בסך הכל אספנו מהרצפה?

הרעיון יכול לשמש אתכם לאיסוף כל חפץ שמתפזר וניתן לספור אותו.

 

מספרים לא מוחשיים

כדי להדגים לילדים שניתן לספור כל דבר, לא רק דברים ממשיים, סיפרו איתם כבשים. דמיינו כבשים עוברות וספרו איתם את הכבשים. סיפרו כל דבר דמיוני שהילד רוצה ובא לו לספור: מפלצות, דרקונים, עטלפים. שחקו משחקי דימיון.

 

דברים שאי אפשר לספור

הוצאתם קמח על השיש? דברו עם הילדים שלכם, ותראו להם שיש דברים שלא ניתן לספור. שפכו מים לכוס, ותמלילו, תהפכו למילים את התהליך שאתם מראים לילד שלכם, אפשר לספור כוס מים, אבל אי אפשר לספור מים.

 

פיצה

הזמנתם פיצה? זמן מעולה ללמד את הילדים, גם את ילדי הגן שברים. חלוקת הפיצה לחצי לרבעים לשמיניות, כמה קיבל כל ילד? כמה אכלתם? כמה נשאר בקופסא? האם השארתם חצי פיצה או רבע פיצה? אם תעשו זאת בחן, הילדים שלכם יקבלו שיעור שהם יזכרו אותו גם לשיעורי החשבון וירוויחו את הצד הוויזואלי והמוחשי של השברים.

 

גיל

הילדים מאוד שמחים ומאוד אוהבים לדבר על הגיל שלהם. נצלו את זה. שאלו אותם: בני כמה אתם היום? בני כמה תהיו בעוד שנה? בני כמה הייתם לפני שנה?  אם נחבר את הגיל שלך ושל אח שלך בני כמה אתם ביחד?

 

שימור כמות

פזרו 5 פקקים על השולחן, שאלו את הילדים לכמות הפקקים. פזרו אותם בעיגול, תשאלו את הילדים כמה פקקים יש עכשיו?

 

הערכת כמות

פזרו חפצים על השולחן, ולמדו את הילדים להעריך כמות בלי לספור אותה. במספרים עד חמש.

 

משחקי דרך במכונית

הפנו את תשומת הלב של ילדיכם אל מספרי המכוניות שחולפות בנסיעה, ואל השעון הדיגיטאלי. בנסיעה בדרך לטיולים למדו אותם שמספרים קוראים משמאל לימין. למדו אותם לקרא מספרי מכוניות, תעברו אחר כך לצמדי מספרים. ילדים לפני גן חובה מסוגלים לקרא שעון, תעודדו אותם, אם הם לא מצליחים אמרו להם את התשובה בלי לגעור בהם.

והכי חשוב – עודדו את הילדים. אמרו להם תשובה נכונה, תנו להם לספור באצבעות. הכל בסדר, אל תכניסו מתח. אם הם לא יענו נכון היום הם ילמדו בהמשך, קחו את זה בכיף, והתמידו. אפשר ללמוד חשבון בכיף.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו