הילד לא אוכל מספיק? אוכל יותר מדי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הילד לא אוכל מספיק? אוכל יותר מדי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 30.12.2011

דאגות בנושא תזונת ילדינו מטרידות כל אמא יותר מכל דבר אחר. גם אם מדובר באמא חדשה או ותיקה. מנגד התעסקות יתר בנושא המזון עשויה לגרום גם לנזק. איך יודעים מתי התינוק או הילד אוכלים יותר מדי או מעט מדי?



מאת:  ורד יפה חאיק דיאטנית קלינית ופסיכודרמטיסטית באדיבות אתר Onlife

 


הילד לא אוכל מספיק? אוכל יותר מדי?

הילד לא אוכל או הילד אוכל כל היום. מדוע שאלות של תזונה מעסיקות אותנו יותר מכל דבר אחר ומתי ההתעסקות באוכל גורמת לנזק? תינוק זקוק למזון מרגע לידתו ויחד עם הרצון שלנו לספק לו את הצורך הבסיסי מתחילות הבעיות וההתלבטויות. אחת השאלות המעסיקות הורים או אולי השאלה העיקרית המעסיקה אותם, מהרגע שהתינוק נולד היא- האם הוא אוכל מספיק.

 

עוד כדאי לקרוא:

 

 

תזונה נכונה היא צורך בסיסי אך בקרב הורים רבים גם מעידה על טיב ההורות: תינוק אוכל ורגוע מתקשר להורות טובה ומעניקה ואילו תינוק שמסרב לאכול מתקשר לתחושה של בעיתיות, של הורות לא מספקת.

 

גם כשהתינוק גדל ההמשך לא הופך לפשוט יותר. אנחנו כהורים מעוניינים שהילד יאכל אך מהי הכמות הנכונה? איך יודעים מתי התינוק או הילד אוכלים יותר מדי או מעט מדי?

 

השאלה "האם הוא אכל מספיק" מטרידה כאמור מהשלב הראשוני.  אמהות מניקות מתלבטות בקושי הזה יותר  כיוון שלהן אין  אפשרות לבדוק את כמות החלב שהתינוק ינק.

 

חשוב לדעת כי תינוקות נולדים עם רגישות גבוהה לתחושות רעב ושובע: תינוק רעב- יאכל. אם נעצור אותו באמצע הוא יביע חוסר שביעות רצון בולטת. לעומת זאת, אם התינוק לא רעב, לא ישנה כמה נשדל אותו - הוא לא יאכל.

אם לא נהרוס את המנגנון הבריא של התינוק ונלמד לסמוך עליו, הכל יהיה קל יותר. בואו נשווה?

אחת הדרכים שהורים משתמשים בה היא בדיקה איך אחרים אוכלים: האם הילד אוכל כמו חבריו או מנות קטנות יותר? האם בת השנתיים אוכלת יותר מאחיה בן ה- 7? אולי בן השנה דורש עדיין ארוחות בכל שלוש שעות בעוד שחבריו בפעוטון אוכלים רק 5 ארוחות?

 

השוואה אינה הדרך הנכונה להתייחס לשאלה, מכיוון שכל אדם זקוק לכמות אנרגיה יומית שונה. הדבר תלוי במכלול של גורמים: גנטיקה, הרכב הגוף,  גיל, מין, ועוד. בנוסף, האכילה שלנו גם משתנה בשעות היום השונות, בין הימים, בהתאם לעונת השנה, למצב הרוח ומושפעת מסיבות נוספות  ומגוונות.

 

מעבר לכך, אחת הבעיות בהשוואות האלה היא שלרוב אנחנו לא רואים את התמונה הכוללת אצל האחר: אולי כשהוא נמצא אצלנו, הבן של השכנים לא אוכל כלום, אבל בבית הוא אוכל ארוחות גדולות? אולי בשבוע שעבר הוא היה חולה וכעת אוכל הרבה יותר מבדרך כלל?

 

אני היחידה שיכולה לדעת האם כרגע אני רעבה או שבעה. זו הסיבה שבשלב החשיפה של התינוק למוצקים  כבר חשוב ללמוד לזהות את אותות הרעב והשובע של התינוק הסועד. כיוון שהוא יודע מתי הוא מעוניין באוכל ומתי  מספיק לו.  חשוב ביותר להיענות לאיתותים הללו כי כך אנחנו מעבירים לתינוק מסר שראינו אותו, הבנו את המסר ושאנחנו סומכים עליו ועל תחושותיו.

 

איך יודעים אם ילד אוכל מספיק?

אכילה מספיקה קשורה למדדי הגדילה של התינוק והילד. עוקבים אחר עקומות המשקל והגובה, אם ישנה שמירה על רצף גדילה תקין בעקומת הגובה והמשקל, אז סביר להניח שהתינוק או הילד מקבלים כמות קלוריות מספקת (אם ההרכב שלהן מספק או לא- זה כבר סיפור אחר).

 

לא לקלקל את התחושה

חשוב לסמוך על הילד ולהבין כי הילד עצמו יודע ומכיר את גופו. התינוק והילדים יודעים לזהות ולהבחין מתי הם רעבים לאוכל ומתי כמות המזון הספיקה להם. גם אם המנה נראית לי קטנה מבדרך כלל וגם אם הוא מבקש תוספת בכל ארוחה בשבוע האחרון. חשוב להעביר את המסר הזה.

 

אני ממליצה לנהל עם הילד שיחה בנושא רעב ושובע. לשאול אותו כיצד הוא מבין שהגוף שלו אומר לו שהוא רעב. איך הוא יודע שהספיק לו? איפה הוא מרגיש את זה בגוף? לשאול אותו מה ההבדל בהרגשה בין הפעם ההיא אחרי הארוחה בשבת, שאמר שהוא מפוצץ, ובין ההרגשה אחרי סתם ארוחה.

 

דברו על  סיטואציות ממשיות, אל תדברו באוויר (זה לא עובד עם ילדים). הילדים שלנו כל כך חכמים. נסו להתאפק ולא להכניס להם מילים לפה, השאירו את השאלה פתוחה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו