כך נכין את ילדינו לקיץ - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כך נכין את ילדינו לקיץ

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 25.05.2009

התייבשות, כוויות, עקיצות, הכשות, טביעה – אלו רק חלק מהסכנות שטומן בחובו הקיץ. כיצד נוכל  לוודא שילדנו עוברים את הקיץ בשלום?



באדיבות הדס יריב, מנהלת תחום בריאות במי עדן


כך נכין את ילדינו לקיץ

הקיץ כבר ממש בפתח ומביא עימו ניחוחות ומראות של חופש. בעונה זו אנו נוהגים לצאת למרחבים ולחופשות משפחתיות וכמו המבוגרים גם הילדים מאוד אוהבים את החופש, אולם המבוגרים יודעים כי החופש טומן בחובו כמה וכמה סכנות. כהורה אחראי, אנחנו רוצים לוודא כי ילדינו עוברים את החופש בשלום. כיצד נוכל לעשות זאת?

הסכנות המרכזיות בחופש  - כדי שאנו וילדינו נוכל לעבור את תקופת הקיץ בשלום עלינו לדעת מה הן הסכנות המרכזיות שטומנת בחובה התקופה הזו:

התייבשות - ילדים נוטים להתייבשות יותר ממבוגרים, משום שהם מייצרים יותר חום ומסתגלים אליו לאט יותר. ילדים שאינם שותים מספיק מים עלולים להתקשות בריכוז, לפתח כאבי ראש או סחרחורות ובמקרים קיצוניים יותר אף לגרום לנזק חמור לדרכי השתן. יש לזכור עוד כי איבוד נוזלים בשיעור של 1% ממשקל הגוף גורר בעקבותיו ירידה של 5% בכושר התפקוד.

כוויות - כוויות נגרמות מחשיפה יתרה לשמש, ללא שימוש באמצעי הגנה מתאימים. הכוויה נוצרת כתוצאה מפגיעת קרני השמש ב-dna, שיוצרת דלקת במקום הפגיעה. הכוויות אלו נעלמות בדרך כלל אחרי כמה ימים, אולם הן יוצרות אי נוחות, מזיקות לעור ומגדילות את הסיכון לסרטן. ילדים, ובמיוחד ילדים בעלי עור בהיר או עור אדמוני, שאינם משתמשים במסנני קרינה חשופים יותר לסיכון שבכוויות.

שחייה - תפקידם של המצילים בחופי הים ובבריכות הוא לוודא כי חיי המתרחצים אינם בסכנה. המציל יכול להזהיר את המתרחצים מפני ים סוער או מסוכן. ולכן, חשוב להבהיר לילדים כי עליהם להתרחץ בחופי ים מורשים ובבריכות עם מציל, ורק כאשר הדגל המונף בחוף הוא לבן.

עקיצות והכשות - עונת הקיץ היא גם עונתם של הדבורים, הנחשים, העקרבים ושאר מזיקים. פגיעתם של כל אחד מהם היא שונה בחומרתה, אולם כדאי להימנע מכל אחד מהם, כי אפילו עקיצת דבורה עלולה להיות קטלנית אם האדם הנעקץ רגיש לעקיצות מסוג זה. אמנם אין צורך לפנות לרופא בכל פעם שעוקץ אותך יתוש, אולם מומלץ שלא להקל ראש בסימפטומים כמו סימנים על העור, נפיחות, בחילות, הקאות, שלשול ועליית חום הגוף.

 

כך נשמור על ילדנו בעונת הקיץ

לפניכם טיפים שיסייעו לוודא שהילד עובר את הקיץ בשלום

צידו אותם בקרם הגנה - ודאו כי הילד מבין כי מריחה אחת ביום של קרם ההגנה אינה מספיקה, אם הוא נמצא בשמש כל היום. יש להסביר ולהבהיר את החשיבות במריחת קרם הגנה פעם בשעתיים-שלוש, גם אם הוא  אינו מרגיש שהוא נשרף.

הסבירו לו את חשיבות השהייה בצל - לא תמיד אפשר לשהות בצל, אולם כדאי לוודא כי הילד אינו נחשף לקרני השמש במשך שעות ארוכות. הבהירו לו את הסכנות הטמונות בכוויות ובהתייבשות, וודאו כי הוא הולך לחופים או לאזורים שבהם יש גם פינות מוצלות.

ציידו אותו בבקבוק מים - ילדים, כאמור מתייבשים מהר יותר, והם עלולים שלא לשים לב לכך, במיוחד אם הם נמצאים בים, בבריכה, או במקום ממוזג. ציידו אותם במים מינרלים טבעיים טעימים וטהורים, והרגילו אותם לשתות בפרקי זמן קצובים, ללא קשר להרגשת הצבא.

ציידו אותו בכובע - שמש ישירה שקופחת על הראש עלולה להגדיל את הסיכון להתייבשות, לכוויות ול"מכת שמש". קנו לו כובע והרגילו אותו לחבוש אותו בכל פעם שהוא נמצא בחוץ.

הסבירו לו את סימני ההתייבשות - סימנים מוקדמים של התייבשות כוללים צמא, פה יבש, פנים אדומות, תחושת חום, כאב ראש ושתן כהה וצהוב. הסבירו לילדכם את הסימנים וודאו כי הם יודעים לזהות אותם ולהימנע מהם.

הסבירו לו כיצד להימנע מהעקיצה או הכשה - יש כמה כללי יסוד שתקפים בעיקר בשעת טיול בטבע. בין היתר, כדאי לא לטייל יחפים או עם סנדלים ולהימנע מהכנסת ידיים לחורים בסלע, לנקיקי סלע לבורות וכו'.

ודאו כי הילד נשמע להוראות המצילים - המצילים הם אלו ששומרים על חיי הילדים בזמן שהם נהנים בים או בבריכה. כדי לעשות זאת, הם זקוקים להיענות הילד. ודאו כי הילד יודע לזהות את הדגלים שמניפים המצילים בחוף וודאו כי הוא מבין את החשיבות שבהיענות להוראות המציל.

דעו לאן הוא הולך - גם אם הילד הינו האחראי ביותר בעולם, לא תמיד הוא מודע לכל הסכנות הצפויות לו. לכך, עליכם לדעת לאן הוא הולך ועם מי. כך תוכלו להגיע אליו במהירות, חס וחלילה, במקרה של פגיעה.

ודאו כי יש לו מספרי חירום - ודאו כי הילד יוכל להשיג אתכם במקרה חירום. תנו לו רשימת טלפונים של אנשים שאליהם יוכל להתקשר אם הוא אינו משיג אתכם. רצוי גם להסביר לו את האפשרות של התקשרות למוקד חירום.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו