"טרנדים" במסיבת ברית מילה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

"טרנדים" במסיבת ברית מילה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 16.04.2007
ברור לי שהכותרת היא אוקסימורון. הרי ברית מלה היא ענין של מסורת שעוברת מאב לבן, מדור לדור. אז אם מדובר במנהג כל כך ישן, אלו  טרנדים וחידושים כבר יכולים להיות כאן? אז זהו, שזה קורה-בדיוק כפי שהגששים טענו שקיים "צינור פלסטיק מאלומיניום".

"טרנדים" במסיבת ברית מילה

מאת: קורה שוורץ "לי-קל" אירועים, סיוע באגון ברית/ה ללא תשלום.

ברור לי שהכותרת היא אוקסימורון. הרי ברית מלה היא ענין של מסורת שעוברת מאב לבן, מדור לדור. אז אם מדובר במנהג כל כך ישן, אלו  טרנדים וחידושים כבר יכולים להיות כאן? אז זהו, שזה קורה-בדיוק כפי שהגששים טענו שקיים "צינור פלסטיק מאלומיניום".

בואו נראה איך עושים מודרניזציה ואדפטציה של ברית המילה לימינו אנו.

 

פעם, היה מוהל מוכר/מומלץ/מנוסה/מוערך מוזמן לערוך את ברית המילה. המוהל היה עורך את הברית כמצווה, ללא תשלום אבל בשכר מלא...היום, גם לתחום הזה חדרה האקדמיזציה. לא רק פקידת המודיעין זקוקה היום לתעודת תואר ראשון באוניברסיטה – גם המוהל נדרש היום לתואר דוקטור. זאת הדוגמא הראשונה להתאמת המסורת לימינו אנו: רצוי שהמוהל בברית המילה יהיה רופא.

 

בזמנו, ברית המילה נערכה ביום השמיני. היתה בעיה רצינית לגבי בנים שנולדו ביום שישי לאחר כניסת השבת, או בשבת לפני צאת השבת. במקרים אלו, ההורים היו צריכים לחפש בנרות (בתנאי שהנרות הודלקו לפני כניסת השבת...) מוהל שגר בשכנות. מוהל זה היה מגיע ברגל לבית ההורים ועורך את ברית המילה בשבת עצמה. והיום? היום עורכים את ברית המילה בבית, גם כשהילד נולד ביום חול. את מסיבת הברית כבר עורכים ביום אחר.

 

מתי עורכים את המסיבה? בעדיפות עליונה נמצא יום ו' בצהריים. הטרנד הזה נולד במלחמת המפרץ. ודאי שמעתם שלאחר מלחמה, נולדים יותר בנים מבנות. מלחמת המפרץ הראשונה הוסיפה לזה מימד נוסף: במלחמה זאת נוצר המנהג לחגוג  הכל –כולל ברית מילה - בצהריים, משום שבשעה ארבע אחה"צ כבר היו חייבים להתכנס בבתים ולהתייחד עם המסכות.

תוסיפו לכך את העובדה שרוב האנשים עובדים רק חמישה ימים בשבוע, והנה לכם עוד סיבה טובה לעריכת ברית ביום שישי: ביום שישי אנחנו חפשיים, אז מצווה להעסיק אותנו . וברית מלה זאת סיבה טובה למסיבה.

לפני שניגע בפן הכלכלי, נתייחס גם לחצי השני. הרי הסטטיסטיקה מספרת שעל כל 51 בנים, נולדות 49 בנות. אז מה, אם נולדה בת, לא נחגוג? נחגוג בכיף! רק הערה קטנה: אנא , אל תקראו לזה "בריתה" – המונח מזכיר יותר מדי מנהגים אפריקאיים חשוכים. קראו לזה "מסיבת"-מסיבה להולדת בת.

 

בואו נראה איך הנוהג לחגוג ברית מילה  בימי שישי משפיע עלינו מבחינה כלכלית. אתם ודאי מכירים את עקרון ההיצע והביקוש: ככל שעולה הביקוש ולא ניתן להגדיל את ההיצע- מעלים את המחיר. זוכרים שבכל שבוע יש רק יום שישי אחד? לכן מחירי הברית מילה ביום שישי גבוהים יותר מאשר בצהריים של יום חול.

 

טרנדים נוספים: אם כבר שישי, יש החוגגים ביום שישי בבוקר, בסגנון של ברנץ' חלבי.

 

עוד טרנד: אם יש הרבה ילדים במשפחה ובברית מילה, נהוג להזמין להם תעסוקה. הרי ידוע שאצל אדם מבוגר, חוסר תעסוקה גורם לחוסר שקט. אצל הילדים, התופעה חריפה פי כמה! כדי להעסיק ילדים, תזמינו: קוסם/ליצן/ תיאטרון בובות/מנחה למשחקי חברה/תחרויות היתוליות/מתנפחים.

 ככל שהילדים יהיו עסוקים יותר ומרוצים יותר, ההורים יהיו פנויים יותר- וגם מרוצים יותר. זאת משואה משונה מבחינה לוגית, ובכל זאת מאד הגיונית:ילד עסוק=הורה פנוי=כולם מרוצים.

 

טרנד למהדרים: להזמין שמרטף לתינוק. מדובר בדרך כלל באחות מקצועית, שצמודה לתינוק לאורך כל הברית מילה. כך ההורים פנויים יותר לאורחים.

 

עוד טרנד: במקום מוזיקת רקע, אפשר  להזמין לחגיגת ברית המלה זוג נגנים שינעימו את הזמן. אגב, זוכרים שמוזיקה תורמת רבות לעיכול?

 

טרנד אחר: להכין מצגת על התינוק. היות ויש יחסית יותר זמן מהלידה ועד מסיבת ברית המילה, מספיקים לצלם את התינוק ולהכין מצגת קטנה. אמנם האורחים באים כדי לראות את התינוק, אבל לא תמיד התינוק במצב רוח "ייצוגי". לכן, אם מצלמים אותו ברגעים היפים שלו, אפשר להציג אותו כשהוא במיטבו, מחייך ונהנה, ולא להיות תלויים במצבו ברגעי.

 

וכך חוגגים היום את מסיבת ברית המילה: בדיוק כמו פעם – רק לגמרי אחרת...

 

 

מזל טוב!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו