איך תסתדרי עם הנקה מחוץ לבית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך תסתדרי עם הנקה מחוץ לבית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.11.2010

הנקה הינה הפעולה הטבעית ביותר עבור האם והתינוק. עם זאת, חוויית ההנקה מחוץ לבית עשויה להיות נוחה פחות, במיוחד כאשר היא נעשית בציבור. לצורך כך ריכזנו מספר עצות שיסיעו לך לצלוח את ההנקות בתנאי שטח על הצד הטוב ביותר ועם מירב הנוחות והטבעיות שבדבר.



מאת: ציפי ברמן קרופרו


איך תסתדרי עם הנקה מחוץ לבית

הנקה הינה הפעולה הטבעית ביותר עבור האם והתינוק. עם זאת, חוויית ההנקה מחוץ לבית עשויה להיות נוחה פחות, במיוחד כאשר היא נעשית בציבור. ישנן אמהות שהדבר מלווה מבחינתן בחששות כמו האם התינוק בסיטואציה המוכרת לו פחות, אכן יצליח להיצמד לשד באותה מידה שנצמד לה בסביבה הטבעית, האם התנוחה תהיה נוחה ותתאפשר גם ללא הציוד התומך הרגיל כמו כרית הנקה וחשוב לא פחות-  האם ניתן להימנע מלחשוף את הגוף, במיוחד כשמדובר בתינוק אקטיבי, סקרן וחסר מנוחה. לצורך כך ריכזנו מספר עצות שיסיעו לך לצלוח את ההנקות בתנאי שטח על הצד הטוב ביותר ועם מירב הנוחות והטבעיות שבדבר.

אימון בתנאים אופטימאליים

אם את מכירה את עצמך כנצמדת להרגלים ולנוחות ומתקשה להסתגל למצבים חדשים ושונים, הדורשים אלתור בזמן אמת, מומלץ לתרגל הנקה מחוץ לבית בין כותלי הבית. לבשי את הבגדים המיועדים ליציאות והתאמני בהנקה עם סינר הנקה או בשיטת כיסוי אחרת בה תבחרי כדי למנוע חשיפה בציבור. את התרגול מומלץ לעשות מול מראה, המאפשרת לך לבחון האם הכיסוי אכן מכסה את כל החלקים הנדרשים. כך תוכלי להתנסות בחיבור התינוק בזריזות ולפתח מיומנויות הנקה מחוץ לבית בסביבה המוכרת. מצד התינוק, התרגול יעזור לו להתרגל לכיסוי שהוא לא רגיל אליו בשעה שאת רגועה ונינוחה. מומלץ גם להתנסות בהנקה בסביבת המשפחה או החברים כשאת בבית, כך תוכלי לתרגל סיטואציית הנקה  בה את מוקפת בקהל.

לבוש מתאים ונוח

במידה וחשובה לך הצניעות, מומלץ לבחור מראש בגדים מתאימים להנקה מחוץ לבית. אין זה הזמן להתהדר בשמלה שאמנם תחמיא להופעתך אך משימת ההנקה תהיה בלתי אפשרית איתה. תוכלי להיעזר בחולצת הנקה המיועדת במיוחד למטרה זו או לבחור בבגד רחב ומתחתיו גופיה או סטרפלס שיכסה את הבטן והגוף בצדדים בעת ההנקה. בכל מקרה, מומלץ לא לוותר על חזית הנקה שתחסוך ממך להוריד את כל החזיה ותאפשר להפחית את החשיפה.

אמצעי כיסוי נוח

לצורך כיסוי הגוף, תוכלי לבחור לכסות רק את התינוק באמצעות סינר הנקה, הקיים בגדלים ודגמים שונים, לרבות סינר הכולל קשת בחלקו העליון, המאפשר לשמור על קשר עין עם התינוק. אפשרות אחרת לכיסוי התינוק היא להצטייד בחיתול טטרה או פלנל גדול ורחב או אפילו שמיכה קטנה, אותם תניחי מהכתף ועד לתינוק כך שהוא יכוסה וגם השד.  במידה ואת מעוניינת לכסות את כל גופך, תוכלי להיעזר בשכמיה בעלת פתח רחב יחסית באזור הצוואר שתוכלי להכניס תחתיה את התינוק. זהו פריט לבוש המאפשר לך אפילו להכניס את ראשך לתוכו כדי לוודא שהתינוק אכן נצמד היטב לשד ולאחר מכן תוכלי להוציא את הראש ולהמשיך במעשיך.

בחירת מיקום שקט ואינטימי

יתכן שלצורך הנקה מחוץ לבית תרגישי נוח יותר במידה והלוקיישן בו תניקי יהיה אינטימי ושקט. חלק גדול מאוד מהמקומות, לרבות מרכזים מסחריים וחנויות לתינוקות מציעים חדר הנקה נוח ומאובזר, לרבות כורסה נוחה. זוהי פינה שקטה בה תוכלי להתייחד עם התינוק בעת ההנקה ולהמשיך לאחר מכן בסידוריך. אפשרות אחרת היא להניק את התינוק ברכב ולצורך אינטימיות תוכלי לתלות חיתול או כיסוי אחר על החלון ליד המושב בו הינך יושבת. במידה ואת מניקה בבית קפה הומה אדם והתינוק שלך סקרן מטבעו ורוצה להיות במרכז העניינים, נסי לסובב את גבך לשולחן לכיוון שקט יותר, כך שיהיו לתינוק פחות גירויים מבחוץ שיסיתו את תשומת ליבו והוא יוכל להתרכז באכילה. בכל מקום שתמצאי עצמך בחוץ, בין אם את מלווה את הילד הגדול לשיעור רכיבה על סוסים או חוג במתנ"ס השכונתי, תוכלי למצוא לעצמך את הפינה השקטה והאינטימית ביותר בה תרגישי נוח להניק.

אביזרים נלווים

אם את רגילה להיעזר לצורך ההנקה בכרית הנקה או אמצעי מגביה אחר ואת מתקשה להרגיש נוח להניק ללא תמיכה בתינוק, תוכלי לקחת איתך כרית מהבית שתלווה אותך ותוכלי לשמור אותה ברכב. במידה ואת יוצאת עם עגלה, תוכלי להצטייד בשמיכה ולקפלה מספר פעמים על מנת להגביה את התינוק כדי ליצור תנוחת הנקה מוכרת ונוחה, כפי שאת והוא רגילים.  את השמיכה תוכלי לאחסן, עד השלב בו תזדקקי לה, בתא המטען של העגלה (בחלק מהעגלות כמו עגלות פג פרגו או של חברות אחרות, תא האחסון גדול ומאפשר לאחסן בנוחות את כל הציוד הנדרש ליציאה).

לסיכום

על מנת להפוך את חוויית ההנקה בחוץ לטבעית ונינוחה עבורך ועבור התינוק, מומלץ להתנסות בהנקה המדמה תנאי שטח בתוך הבית, שתאפשר לך ולתינוק לצבור ביטחון בסיטואציה זו. בנוסף, כדאי להצטייד ליציאה בבגד נוח המאפשר הנקה שתחשוף כמה שפחות את הגוף ועם אביזרים נלווים שיתרמו לתחושת הנוחות. קחי בחשבון שכשאת תשדרי לתינוק רוגע ושלווה בעת ההנקה מחוץ לבית, כך התינוק ייצמד היטב לשד, יינוק טוב יותר וירגיש נוח בסיטואציה המוכרת פחות. 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו