האתגרים בהנקת תינוק הסובל מכאבי בקיעת שיניים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

האתגרים בהנקת תינוק הסובל מכאבי בקיעת שיניים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.12.2015

אין ספק שהשנה הראשונה בחיים של תינוק היא מרגשת ומלאת שינויים, אתגרים והצלחות. מעין רכבת הרים שלא משעממת לרגע. הרבה אמהות מתארות את התחושה שברגע שאת מגיעה למסקנה שצלחת אתגר אחד והגעת לשקט ולנחלה מתחיל שלב חדש וכל הקלפים נטרפים. 



מאת: מירי פבזנר- רוקחת ומדריכת הנקה מוסמכת, מנחה מפגשי אמהות בחופשת לידה, מרצה ולהורים ואנשי מקצוע


האתגרים בהנקת תינוק הסובל מכאבי בקיעת שיניים
אחת הדוגמאות היא ההנקה. דווקא כשנראה שההנקה כבר מבוססת ואין את הקשיים של הימים או השבועות הראשונים- את מרוצה והתינוק מרוצה, השיניים מתחילות לבקוע ומביאות איתן התמודדויות חדשות.
אחת הבעיות הנפוצות היא שתינוקות משתמשים בשד בתור נשכן ומקלים על הגירוי בחניכיים הכואבות ע"י משיכה של הפטמה- מה שלא רק מכאיב לאמא, אלא במקרים רבים גורם לפצעים. 
קיימת דעה שכאשר התינוק מוציא שיניים, הגיע הזמן לגמול את התינוק מהנקה. דעה זו אינה נכונה. ברוב המוחלט של המקרים הנשיכות הן תופעה זמנית וחולפת שנמשכת בין מספר ימים למספר שבועות. כך שאם לא תכננת לגמול מסיבות אחרות בהחלט ניתן להתגבר על השלב הזה ולהמשיך להניק.
 
 
 
 

אז איך להמשיך להניק תינוק למרות שהשיניים מתחילות לבקוע?

1. חשוב מאוד להפוך למומחית למניעה. לרוב בתחילת ההנקה כשהתינוק רעב אין נשיכות. כדאי לעקוב אחר התנהגות התינוק במהלך ההנקה ולזהות את השלב, שבו כבר אין רצף של בליעות, ומתחילות להווצר הפסקות. לרוב לקראת סוף הארוחה כאשר התינוק כבר שבע הוא יתחיל למשוך את הפטמה או ינשך. אם תלמדי לזהות את הדפוס הזה, תוכלי להקדים ולנתק את התינוק מהשד לפני הנשיכה.
 
2. אם התינוק נשך, חשוב לנתק אותו מיד ולסגור את החולצה על מנת להעביר את המסר שהנשיכה אינה מקובלת. עם זאת כדאי להמנע מלצעוק על התינוק כדי שהתינוק לא יקשר קול לא נעים ותקיף שהוא לא רגיל לשמוע מאמא עם חווית ההנקה כולה, מה שעלול לגרום לכך שהתינוק יסרב לינוק בהמשך. אם תהי עקבית ותנתקי בכל פעם שהתינוק מכאיב לך המסר יעבור ויש סיכוי שהנשיכות יפסקו או לפחות יתמעטו.
הערה חשובה: אם התינוק בוכה או נבהל מכך שאת מתנקת אותו מהשד בפתאומיות לאחר הנשיכה וסוגרת את החולצה, חשוב שתרגיעי אותו ולאחר כמה דקות תציעי לינוק שוב כדי שהוא לא יקשר את הסיטואציה הלא נעימה להנקה באופן כללי. למען ההמשכיות של ההנקה חשוב שההנקה תהיה זמן איכות נעים לאם ותינוק. לכן מצד אחד חשוב להעביר מסר שהנשיכה לא מקובלת ומצד שני חשוב שזה לא יעיב על האווירה בזמן הנקה עד כמה שניתן.
 
3. מומלץ ביותר לספק לתינוק הזדמנויות אחרות לעסות את החניכיים הכואבות כדי שהוא לא ישתמש בשד בתור נשכן. בשוק קיימים נשכנים שונים שיכולים לעזור. חלק מהנשכנים מיועדים לקירור והמגע הקר מקל על הכאב של החניכיים. אפשר להציע לתינוק לשחק עם נשכן קר כמה דקות לפני ההנקה ואז ההנקה צפויה להיות רגועה יותר מבחינת הנשיכות.
גם משחק עם כפית קרה או בננה קפואה בתוך רשת קטנה המיועדת לכך, שניתן לרכוש בחנויות, יעשו את העבודה.
 
4. יש לשים לב האם התינוק מנסה להגיד משהו באמצעות הנשיכות- למשל האם יכול להיות שכך הוא מושך את תשומת ליבך בכל פעם שאת מסתכלת בטלפון או מתחילה לדבר עם מישהו במהלך ההנקה. אם כן, המנעות ממסיחים תקטין את מספר הנשיכות.
 
 

ומה עושים אם נוצר פצע בפטמה כתוצאה מהנשיכה?

קודם כל חשוב לא להזניח. אם התינוק ימשיך לינוק כשהפטמה פצועה הפצע עלול לגדול וגם פצע פתוח שאינו מטופל עלול להזדהם. מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצת הנקה על מנת שהיא תאבחן שאכן מדובר בפצע שנגרם מנשיכה ולא פטריה או בעיות אחרות ותמליץ על הטיפול המתאים.
 

מה יכול לעזור לרוב לטיפול בפצע (הכתוב אינו מחליף התייעצות מסודרת עם יועצת הנקה):

 

1. רפידות נרסיקר- רפידות הנקה טיפוליות העשויות מחומר מיוחד המספק לפצע את הסביבה המתאימה ביותר לריפוי. הרפידות מזרזות את הריפוי וגם מקלות על הכאב. חשוב שהרפידה תהיה כל הזמן במגע עם הפטמה הפצועה. בזמן ההנקה כדאי להוציא את הרפידות משני השדיים על מנת שהרפידות לא יספגו בחלב. יש להחליף את הרפידה כאשר היא רוויה בנוזלים.
 
2. משחות בעלות תכונות מחטאות ונוגדות חיידקים- המשחות מקצרות את משך הריפוי כאשר מדובר בפצע פתוח. אחת האופציות היא משחה אנטיביוטית המכילה אנטיביוטיקה בשם מופירוצין. נמכרת רק עם מרשם ולכן במקרה שהוחלט שזה הטיפול המתאים יש לבקש מרשם מרופא המשפחה. 
 
3. ישנן משחות שונות בשוק לטיפול בפצעים בפטמות. לא נרחיב עליהן במסגרת מאמר זה. נציין רק שאם במקרה נשארה לך משחה, העשויה מלנולין, מהשבועות הראשונים שלאחר הלידה, אפשר למרוח אותה בשכבה דקה על הפטמה הפצועה. המשחה שומרת על סביבה לחה ומונעת מהפצע להתייבש, מה שמזרז את הריפוי. גם אם משחה זו בלבד לא תפתור את הבעיה היא עשויה להקל עד לרכישת הרפידות הטיפוליות או עד המפגש עם יועצת הנקה להתאמת טיפול אחר.
 
לסיום חשוב לציין שישנם תינוקות שאינם נושכים כלל כך שאם את קוראת את הכתבה לפני שלב בקיעת השיניים, אל תדאגי מראש :-)
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו