חזרה לעבודה ואחסון חלב שאוב - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חזרה לעבודה ואחסון חלב שאוב

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.03.2005
בדיוק כאשר החיים מתחילים לזרום - אנו מוצאות את עצמנו בפרשת דרכים!  לעזוב את התינוק הקטן או לדחות את חזרתנו לעבודה.

מאת: אלן שיין, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC 

חזרה לעבודה ואחסון חלב שאוב

בדיוק כאשר החיים מתחילים לזרום -אנו מוצאות את עצמנו בפרשתדרכים! בדיוק כאשר התינוק מתחיל להסתגל לחיים החדשים שלו מחוץ לרחם - אנו עומדותבפני החלטה מאוד משמעותית בחיינו בכלל ובחיי התינוק בפרט. לעזוב את התינוק הקטן אולדחות את חזרתנו לעבודה.
כפי שידוע לכולנו,החוק מאפשר לנושנים עשר שבועות חופשת לידה. נכון שזה יותר ממה שמקבלים בארצות הברית, אבל פחות ממהשמקבלים במקומות אחרים בעולם. היום כאשר משרד הבריאות מעודד הנקה בלעדית למשך ששתהחודשים הראשונים של החיים, אפשר היה לצפות שהממשלה תדאג להאריך את חופשת הלידה כדילאפשר זאת.

על פי החוק מותר לנו להאריך את חופשת הלידה עד 12 חודשים ללאתשלום.כולנו יודעים שלפעמים המציאות לא מאפשרת זאת אבל כדאי לבדוק את כלהאפשרויות לפני שאנו מחליטות לחזור לעבודה.
אין מה לעשות, אנחנו אימהות ולאנשלה את עצמנו שהתינוק לא ירגיש את ההבדל בין הטיפול שלנו לבין טיפול של אדם אחר.
מבחינה כספית, נוכחנו לדעת שהחזרה לעבודה מלווה גם בהוצאה כספית ובמקרים רביםשהמשכורת מועברת ישירות למטפלת או למסגרת חילופית אחרת שקיימת לנוחיותינו. היוםיותר ויותר אימהות דוחות את חזרתן לעבודה למועד שיותר מתאים לתינוק לשרוד בעולםהחדש שלו. אפשר לוותר על דברים או לדחות רכישות בחודשים אלה, ואפשר בהחלט לחשוב עלדרכים אלטרנטיביות לשפר קצת את פרנסת המשפחה. אם בכל זאת החלטת לחזור לעבודה, ישלהיערך כראוי.

בשל היתרונות הרבים של ההנקה,מאוד מעודדים ארגוניםומעסיקים לעזור לכן למצוא פינה ראויה לשאיבת חלב אם. היתרונות הבריאותיים והחיסוןשחלב האם מקנה לתינוק, מגבירים את החשיבות גם עבורך וגם עבור מעסיקך להיניק אתהתינוק ולספק לו חלב אם.
תינוקות יונקים הם יותר בריאים באופן יחסי ונרשמותפחות היעדרויות של אימהות המספקות חלב אם לתינוקותיהן.
כדאי להתחיל להתנסותבשאיבות ולצבור מספר מנות עוד טרם חזרתך לעבודה על מנת להוריד לחץ בימים האחרוניםשל חופשת הלידה. ברגע שיהיה לך מלאי בתא הקפאה או במקרר תהיי יותר רגועה כי בשיאהלחץ אולי לא תצליחי לשאוב חלב.
רצוי לאחסן את חלב האם בשקיות המיועדות למטרהזו, או בבקבוקים. רוב השקיות ה"זולות", למיניהן אינן ראויות להקפאה אלא משמשותלמילויי בקבוקים חד פעמיים. לכן, טווח ההקפאה בהן מוגבל. מתקן חדש בארץ מאפשר שימורהחלב במקפיא בצורה מאורגנת ומסודרת.
המתקן עומד בתא הקפאה עם 10 בקבוקים לאחסוןהחלב ומדבקות העמידות בתנאי הקפאה לרישום תאריכי השאיבה. הבקבוק הראשון שנכנסלהקפאה יוצא ראשון מהמתקן.

שאיבת חלב - מומלץ לשאוב אחרי ההנקה,בזמן ההנקה (להיניק משד אחד ולשאוב מהאחר), ובמקרים מסוימים אפילו לפני ההנקה. בדרךכלל נותר בשד חלב אפילו אחרי שהתינוק סיים לינוק. השד כמעט אף פעם אינו מתרוקןלחלוטין. אם את מדלגת על ארוחה אחת של התינוק, תצליחי כמובן לשאוב יותר, מאשר אם אתשואבת בין ההנקות.
כמות קטנה יחסית (עשרים עד חמישים מ"ל) אפשר לשמר בהקפאה, אובמקרר, לשאוב כמות נוספת ולצבור אותה אפילו באותו בקבוק. יש לקרר את החלב ה"טרי",לפני הוספתו לחלב הקר או הקפוא.

אמהות רבות מצליחות לשאוב חלב גם בשיטהידנית.אמנם הדבר דורש מיומנות מסוימת, אך מדובר בשיטה שאפשר ללמוד אותה. ישלעסות את השד בחלקו האחורי, כך שהאגודלים נפגשים מעל השד, והאצבעות נפגשות מתחתיו,במקביל. מעסים את השד בתנועות סיבוביות, בעיגולים קטנים, ודואגים שלא לגרום לצריבתהעור או לשפשופו. מתחילים מאחור, הרחק מהפטמה, ואט-אט מתקרבים לקראת הפטמה.
ממשיכים לעסות בעיגולים קטנים ועדינים. לחצי באזור ההילה שמסביב לפטמה בעזרתהאגודל למעלה והאצבע למטה, עד שתצליחי לגרום לזרימת החלב. הכיני לשם כך ספל אוקערה.
אם שיטה זו קשה לביצוע בעבורך , או שעלייך לשאוב כמות גדולה יותר של חלב,כדאי שתצטיידי לשם כך במשאבה ידנית או חשמלית. אולם דעי, כי לא כל משאבה, הנמכרתבבתי מרקחת או המושאלת מהעמותות למיניהן, מתאימה לך.
עלייך לבדוק אם המכשיריעיל וחדיש. יש משאבות שאין בהן דרגות לוויסות עוצמת השאיבה והדבר עלול לגרום לךכאבים.

לקבלת מידע מפורט יותר באשר למשאבות, התייעצי עם יועצת הנקה (קישור לדףיועצות באתר) או עם מדריכת הנקה. כמו כן, יש תחנות לייעוץ ולהשכרת ציוד. בחלקמהתחנות אף תוכלי לנסות את המכשיר בטרם תחליטי לגבי רכישתו.

עלייך להאזרבסבלנות,שכן לא תמיד יזרום החלב בדקה הראשונה לשאיבה. לעיתים אפילו בפעםהראשונה ושנייה לא יצא חלב כלל או טיפות בודדות בלבד. ייתכן שיחלפו כמה דקות עד אשריתחיל החלב לזרום או לטפטף. הרי גם בהנקה, שחרור החלב מתאפשר רק לאחר כדקה שליניקה.
עם הניסיון תיטיבי לשאוב ותדעי היטב מתי לשאוב כדי להפיק את הכמותהמרבית.
לביצוע השאיבה מומלץ לשבת בכיסא המספק תמיכה לגב. עלייך לשבת זקופה ככלהאפשר, אבל לאחר שהצמדת את המשאבה, כך שהפטמה במרכז הקונכייה, עלייך לרכון קדימהמעט, ובכך לשפר את זרימת החלב.
התחילי לשאוב מצד אחד במשך כשבע דקות. אחר כךבצעי אותה פעולה גם בצד האחר גם הפעם כשבע דקות. לאחר מכן שאבי שוב מן השד האחדכארבע דקות נוספות וכנ"ל מן השד השני. לאחר מכן חזרי על הפעולה, והפעם למשך שתידקות בכל צד. עיסוי השד במעבר משד לשד עשוי לעזור לזרימת החלב לפניהשאיבה.
זמנים אלה הנם המלצה בלבד, ועלייך להחליט מהם הזמנים המתאימים לך באופןאישי. הדבר יתאפשר לך עם הניסיון.

טיפים לאחסון החלב - ניתן לשמר חלבאם במקרר במשך חמישה ימים! זו בוודאי בשורה טובה לכולנו, ובמיוחד לאמהות שעליהןלשוב ללימודים או לעבודה מחוץ לבית.

·
בתא ההקפאה ניתן לשמר חלב אם שבועייםלפחות, ואפילו עד חודשיים - תלוי ביעילות תא ההקפאה.

·
ניתן לשמר חלב אםבהקפאה עמוקה במשך כחצי שנה.

·
ניתן להקפיא את חלב האם בבקבוקי פלסטיק קטניםאו בשקיות חד פעמיות, המיועדות להקפאה. לא כל סוגי השקיות החד פעמיות מיועדותלהקפאה ממושכת. מתקן חדש הכולל 10 בקבוקים איכותיים ומתקן לאחסון 10 הבקבוקים לפיסדר השאיבה. המתקן נקרא mothers milkmate והוא חסכוני ומועיל.

·
כדאי להקפיאבמנות קטנות, שכן לאחר ההפשרה אין להקפיא בשנית, והרי אין גרוע מלזרוק חלב שטרחת לאמעט לשאיבתו. יש המדווחות על הקפאה מוצלחת במגש להכנת קוביות קרח.

·
ניתןלצבור חלב, ולהוסיפו לכלי שכבר הוקפא. אם אינך מצליחה לשאוב אלא כמות קטנה יחסית -עד שלושים מי"ל - שמרי בתא הקפאה. אחר כך שאבי כמות נוספת. כמות זו ניתן לקררבמקרר, ואחר כך להוסיפה לכמות הקודמת. אם הצבירה היא לאורך כמה ימים, כדאי שתרשמיעל הבקבוק או על הכלי, מה היה תאריך תחילת האיסוף. זמן שימור החלב נקבע ממועדהשאיבה הראשונה.

·
כדאי להשתמש בחלב הישן מבן המנות הקפואות, לכן חשובלהקפיד על רישום תאריכים של השאיבות.

בחשיפתך את התינוק ליניקה מבקבוק יתכןויסרב להמשיך ולינוק מהשד. שכן, הזרימה מהבקבוק מהירה יותר ומצריכה פחות מאמץ שליניקה מהתינוק.

התמודדות עם העדפת בקבוק:
1.
לשאוב את כל החלבולתת אותו רק בבקבוק - הדבר מצריך אנרגיה רבה וזמן, ובדרך כלל אמהות מתייאשות במהרהועוברות לתמ"ל.

2.
להימנע משימוש בבקבוק, ולתת את התוספות (בהיעדרך) במזרקפלסטיק (בלא מחט), בטפטפת או אפילו בספל. זה ישמר אצל התינוק את שיטת היניקה הנדרשתלשד.

3.
לתת לעוזרים לך (מטפלת, בן זוג, סבתא) להאכיל את התינוק באמצעותהבקבוק ואת תיתני רק שד כך שהתינוק יבין שמאימא יש רק שד ומאחרים ישבקבוקים.

החשוב ביותר עם חזרתכן לעבודה הוא שתחושו שלמות עם החלטתכן.ולא, יהיו השעות שאינכן עם תינוקכן מלאות חרדה ודאגה. הבעיה העיקרית שבחזרהלעבודה אינה בעיית ההנקה, אלא הצורך למצוא מסגרת חלופית מוצלחת ביותר לתפקידההורים, ולאו דווקא לשד. תינוק צעיר עד חצי שנה זקוק לחלב אם או תמ"ל בלבד. כשהואגדל מעט אפשר לשלב בתפריט המזון שלו אוכל מוצק. בנושא זה תוכלו להתייעץ עם אחיותבריאות הציבור בתחנות לאם ולילד (טיפת חלב). כמו כן מתקיימים מפגשים של ליגת להלצ'ה בנושא גמילה ותזונה בכל רחבי הארץ.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו