יש להסיר משחת פטמות לפני הנקה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יש להסיר משחת פטמות לפני הנקה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.12.2010

אגף הרוקחות במשרד הבריאות הוציא הנחיה חדשה לגבי קרם פטמות לנשים מיניקות - הנחיה בתווית התמרוק. לפי ההנחיה יש להסיר את שאריות הקרם לפני הנקה.



מאת: יעל סנדלר


יש להסיר משחת פטמות לפני הנקה

נשים מניקות, שימו לב, אזהרה חדשה של משרד הבריאות, מזהירה אתכן, מפני שימוש בקרמים לנשים מניקות. חשוב להיות מודעות לנושא. אל תתפתו לקנות קרמים ומשחות טבעיות, חשוב לקרא את התוויות של המשחות והקרמים לפני השימוש בהם. באתר משרד הבריאות תוכלו למצוא רשימת מאגר תמרוקים. הקלידו בגוגל, "רשימת תמרוקים", או היכנסו לאתר של משרד הבריאות, באתר תוכלו למצוא את כל התמרוקים (הכוללים קרמים ומשחות לפיטמות), אשר קיבלו רישיון בישראל. תבדקו היטב את שם המוצר שברשותכם, ותמיד בדקו מה כתוב על גבי האריזה.

 

אגף הרוקחות במשרד הבריאות הוציא הנחיה חדשה לגבי קרם פטמות לנשים מיניקות - הנחיה בתווית התמרוק. "בהתאם למדיניות משרד הבריאות לפיה יש למנוע מתינוקות להכניס לפיהם קרם פטמות בזמן שיונקים את חלב אימם, הנחה אגף הרוקחות במשרד הבריאות את היצרנים והיבואנים, התאחדות התעשיינים  - ענף קוסמטיקה  ולשכת המסחר כי מעתה  כל הקרמים/משחות שקיבלו רישיון תמרוק פלוני במשרד הבריאות בקטגוריה זו, נדרשים להוסיף את ההנחיה :                          

"יש להסיר את שאריות הקרם לפני הנקה" על תווית התמרוק".

אלי מרום סגן מנהל אגף רוקחות, במשרד הבריאות, אומר כי "תינוק לא אמור לאכול דבר, מלבד חלב אם כאשר האם מניקה, או תמ"ל לתינוקות. אין צורך שתינוק ילקק משחות וקרמים ודברים שונים. לכן, ההנחיה היא שנשים שמשתמשות במוצרים להקלה על פטמות סדוקות, יסירו מוצרים אלה טרם הנקה. הכוונה היא שייקחו טישו ויסירו את המשחה".

מרום אומר כי שמע על נשים שלפני ההנקה מורחות את הקרם ומניקות מיד לאחר המריחה. הוא מדגיש כי בשום אופן אין למרוח את המשחה על הפיטמות לפני הנקה.

"בהזדמנות זאת מרום מזכיר כי המונח משחות טבעיות אינו קיים. המונח משחות טבעיות מטעה", הוא אומר. "מוצרים אלה, מוגדרים בדרך כלל כתמרוקים, ניתנים לרכישה בכל סוגי החנויות. שימוש לא נכון בתכשירים אלה, עלולים להוות סכנה לתינוק."

עוד הוא ממליץ, לבדוק האם למשחה יש רישיון של משרד הבריאות, ניתן לעשות זאת בקישור הבא: רישיון לתמרוק . בבדיקה מצאנו בעצמנו כי לפחות למשחה פופולרית אחת אין רישיון כזה.

השתמשי בחלב אם לריפויי הפיטמות

בזמנו כאשר הנקתי, ההמלצה הייתה להשתמש בחלב אם לפטמות סדוקות. חלב האם עזר מאוד להחלמת הפיטמות הסדוקות. מומלץ לנסות זאת לפני מריחת קרמים שונים. עוד דבר שחשוב לזכור, מומלץ לנשים מניקות להשתמש רק בחזיות מכותנה מלאה. מאה אחוז כותנה, ולא מבדים סינטטיים. כדאי גם לאוורר את השדיים כאשר לא מניקים, ללא חזייה, כדי לאפשר אוורור לפטמות ולשד. כדאי לזכור, שאישה מניקה חייבת להקפיד כאשר היא נוטלת תרופות, ליידע את הרופא שהיא מניקה, ממש כמו בזמן הריון. יש תרופות שאסור לקחת בזמן ההנקה, וחשוב לקרא את העלון המצורף לתרופה לפני לקיחתה. דבר זה נכון גם לגבי מוצרים טבעיים.

יניקה נכונה של התינוק ומניעת פצעים וסדקים

כלל אצבע לגבי יניקה נכונה של תינוק: הפיטמה צריכה לצאת מפיו של התינוק בדיוק בצורה שהיא נכנסה אליו. הפיטמה שלנו עגולה, אם היא יוצאת מפיו של התינוק שטוחה – בצורת פיתה, זה אומר שהתינוק לא יונק נכון ומשפשף את הפיטמה ולכן נוצרים פצעים, סדקים וכאב. במצב זה התינוק תופס את הפיטמה ולא את ההילה. יתכן ובתחילת ההנקה הוא תופס נכון – את ההילה אולם לאט לאט האחיזה משתחררת והוא עובר לתפוס את הפיטמה ולינוק ממנה.

הפיטמה צריכה לצאת עגולה מפיו של התינוק ולא שטוחה. אם היא עגולה סימן שהיניקה נכונה.

 

הנקה לא אמורה לגרום לפציעת פטמות. אם הפטמות שלך אינן מחלימות והן נשארות סדוקות וכואבות, סביר להניח שאת צריכה לשנות את תנוחת ההנקה של תינוקך. תינוק שיונק נכון, בתנוחה נוחה לו ולאם, לא אמור לפצוע את הפטמות. במקרה כזה כדאי לך לפנות ליועצת הנקה, או לטיפת חלב, ולהתייעץ מה כדאי לעשות כדי שהתינוק שלך ינק נכון, ולא יפצע אותך.

 

 

חשיבות ההנקה

להנקה יש חשיבות רבה, ואל תוותרי עליה בגלל אי נוחות זו או אחרת. אם יש בעיה בהנקה, ופיטמות סדוקות היא אחת הבעיות, טפלי בבעיה, ואל תוותרי על ההנקה. ההנקה היא המזון הכי חשוב שאת יכולה להעניק לתינוק שלך.

1.                   קראי את האותיות הקטנות על תכשירים שקנית ואת משתמשת בהם.

2.                   בררי באתר של משרד הבריאות אם הקרמים שאת משתמשת בהם מותרים לשימוש בארץ, והאם מותר להשתמש בהם בזמן ההנקה.

3.                   נסי להשתמש בחלב אם לפיטמות סדוקות. הוציאי מעט חלב אם, והשאירי את החלב לייבוש על הפיטמה.

4.                   אם הפיטמה הסדוקה ממשיכה לאורך זמן, פני לייעוץ ליועצת הנקה או טיפת חלב, אולי כדאי לנסות תנוחות הנקה שונות, או אולי אינך מכניסה את כל הפיטמה לפיו של התינוק בזמן ההנקה.

5.                   עברי לחזיות שעשויות ממאה אחוז כותנה.

6.                   אווררי את השדיים מדי פעם ללא חזייה, בחולצות העשויות ממאה אחוז כותנה.

7.                   אל תתייאשי, ההנקה חשובה, ואם התחלת בהנקה, פשוט חשוב שתמצאי את הדרך הנכונה לך ולתינוק שלך.

8.                   תהיי מודעת לתקופת ההנקה, ידעי את הרופא, את רופא השיניים, ובדקי כל תרופה האם היא מתאימה לתקופת ההנקה.

 

המאמר באדיבות: עין עצלה ו בוטוקס.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו