מיתוסים על תזונה והנקה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מיתוסים על תזונה והנקה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2010

אם בחרת להניק את תינוקך בוודאי יצא לך לקרוא לא מעט חומרים ולהיפגש עם הרבה עצות ומיתוסים הנוגעים לתזונה והנקה. במאמר הבא נעשה מעט סדר והכי חשוב- ניתן לך קצת שקט.



מאת: איה חג'ג' - שמיידלר


מיתוסים על תזונה והנקה

מיתוס ראשון: תזונה טובה של האם משפיעה על איכות ההנקה

נכון. בהנקה יש להקפיד על אכילה טובה ומאוזנת ובייחוד על רכיבי התזונה. בתזונה נכונה כלולים ויטמינים כגון: ויטמין d ויטמין c , ברזל ,חומצות פוליות וכן חלבונים וחומצות שומן. חשוב לדעת שתוכלי לספק תזונה טובה לתינוקך גם אם התפריט שלך אינו מכיל את כל הרכיבים אך למענך רצוי שהתזונה תהיה טובה ומאוזנת, על מנת לחזור לתפקוד תקין של גופך לאחר הלידה.

בנוסף, מומלץ להימנע ממזונות עשירים. יחד עם זאת, אם בתפריט שלך יש חוסרים מטעמי טבעונות למשל, ניתן להשלים את החוסרים באמצעות תוספי מזון. שוב בהתייעצות עם מומחים.

מיתוס שני: אני אוכלת בשביל שניים

לא מדויק. נכון שבעת ההיריון את זקוקה לתזונה המכילה את כל הויטמנים והמינרלים הדרושים להתפתחות התקינה של תינוקך וישנו תפריט מיוחד להריון שצריך להכיל את כל אלו. יחד עם זאת, העובדה שאת מיניקה לא ממש משנה את כמות המזון או הקלוריות שעליך לצרוך, אך בהחלט משנה בכל מה שקשור לאיכות המזון ורכיבי התזונה. השתדלי להימנע מאכילת מאכלים עתירי סוכר וכך גם תחסכי לעצמך קלוריות וגם ביקור במרפאת שיניים. מומחים ממליצים תוספת של כ-300 עד 400 קלוריות ליום ובאופן כללי לא פחות מ-1800 קלוריות ביום.

מיתוס שלישי: תזונה עשירה לנשים בהריון ולנשים מניקות

נכון חלקית. אמנם בעת ההריון וההנקה התזונה צריכה להיות עשירה בכל רכיבי התזונה שמנינו עד כה, יחד עם זאת, חשוב לדעת שהתפריט שמתאים לאישה ההרה אינו התפריט שמותאם לנשים המניקות. ישנם כמה רכיבי מזון שניתן להפחית את כמות  צריכתם בעת ההנקה, כמו למשל: חומצה פולית. ולעומת זאת, יש כמה רכיבי מזון שבהנקה גופך זקוק להם יותר מאשר בתקופת ההריון. כל זה בהתיייעצות עם רופא או מומחה לתזונה, צמחי מרפא בהקשר של הריון או גורם מקצועי רלוונטי אחר.

מיתוס רביעי: לנשים מיניקות קשה לרדת במשקל

לא נכון. אין קשר בין הנקה לירידה במשקל באמצעות תפריט מאוזן ופעילות גופנית ניתן בהחלט לרדת במשקל גם בהנקה. מומלץ לרדת במשקל באופן הדרגתי 1-2 ק"ג בחודש. חשוב צורך לצרוך מכל קבוצות המזון  (קבוצת הדגנים והלחם, מוצרי חלב, בשר,דגים – עד פעמיים בשבוע, ירקות ופירות). 

מיתוס חמישי: לנשים מיניקות קל יותר לחזור למשקל

לא בהכרח. החזרה למשקל קשורה באופן מסויים להנקה אך אינה תנאי מפתח לחזרה למשקל תקין. לעומת זאת, השילוב של תפריט מאוזן עם צריכה קלורית מאוזנת ופעילות גופנית היא זו שתסייע לירידה במשקל

מיתוס שישי: מה שאסור לאכול בהריון אסור לאכול בהנקה

כן ולא. זאת אומרת שעדיין בהנקה חשוב להימנע ממזונות המכילים שומן רווי ושומן טראנס ומזונות תעשייתיים ומעובדים למיניהם. כאמור יש להימנע ממאכלים שמכילים סוכר, שמירה על בריאות הפה חשובה מאין כמוה ולו מן הסיבה שעם תינוק בן יומו לא יהיה לך זמן לטפל בסתימות, שתלים, בעיות חניכיים וכדומה. אך החדשות הטובות הן שדווקא בזמן ההנקה ניתן לאכול את המאכלים שנמנעת מהם בהריון כמו: דגים וסושי, כיוון שהמערכת החיסונית שלך שבה לאיתנה. כמובן שעדיף תמיד להתייעץ עם רופא לפני כן.

מומלץ להמעיט בצריכת קפה ואלכוהול. קפאין נשאר הרבה זמן בדם עד שמתפרק וכמובן עובר גם לחלב האם. אם את שותה קפה ואלכוהול מומלץ לשתות מיד אחרי הנקה כדי שיעבור זמן ורמתם בדם תרד עד ההנקה הבאה.

מיתוס שביעי: אסור לבצע פעילות גופנית בזמן ההנקה

לא נכון. ניתן לחזור לפעילות גופנית 6 שבועות אחרי הלידה, וזאת אחרי בדיקת רופא. יתכן ויהיה שינוי בטעם החלב לאחר פעילות גופנית. אם זה כך דאגי להניק לפני הפעילות כך שעד ההנקה הבאה יחלוף זמן.

מיתוס שמיני: אסור לאכול קטניות וירקות ממשפחת המצליבים כי הם עושים גזים לתינוק

לא בהכרח. אין הוכחות מדעיות חד משמעיות שמזון מסויים גורם לכאבי בטן וגזים לתינוק היונק. עם זאת, יתכן ואכן מזון מסויים גורם לכאב בטן. אם את רואה שתינוקך לא מגיב טוב אחרי מזון מסויים שאת אוכלת, הורידי אותו מהתפריט.

מיתוס תשיעי: נשים מיניקות שותות יותר

נכון. קיים קשר ישיר בין ההנקה לבין איבוד נוזלים ולכן מומלץ לנשים מיניקות לשתות בין 12- 15 כוסות מים ביום.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו