מי מטפל בילד שלי? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מי מטפל בילד שלי?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.11.2014

שוק המטפלים רווי במטפלים מסוגים שונים, שפוגשים את ההורה בנקודה בה הוא חושש לילדו. מיתרי ליבו של ההורה מתוחים עד הקצה והמטפל פורט עליהם בהרמוניה מושלמת, גם אם הוא עושה זאת באחריות מקצועית ומתוך כוונה טובה וטהורה. 



מאת: סיגל ולדמן, פיזיותרפיסטית התפתחותית עצמאית, בעלת ניסיון בטיפול ביחידה להתפתחות הילד של קופת חולים "מכבי"


מי מטפל בילד שלי?
 
לבחור מטפל אחראי ומתאים בעידן של עודף אינפורמציה ושפע של מטפלים. 
 
 

נולד לנו אינשטיין בכבודו ובעצמו

כהורים אנחנו מצפים לילד גאון. ילד שיהיה מדען גרעין, ראש הממשלה, שיקים משפחה לתפארת ולקינוח יקבל גם פרס נובל. לשלום, לכלכלה, באמת לא משנה לנו, ליברלים. 
אנחנו מתוכנתים הורמונלית ואבולוציונית לצפות לילד שכזה. כל מבט ממוקד שלו מעיד על I.Q. האדיר שטמון בו, וכל חיוך שמפציע מבהיר לנו שהנה מלך הכיתה. אנחנו בונים מגדל ציפיות, שמתחיל עוד לפני שהביצית פגשה את הזרע, מתכננים לאילו חוגים נרשום אותו, ולאיזה מקצוע נכוון אותו כדי שיגשים את עצמו אבל גם ירוויח יפה. לא כולנו חווים זאת באותה עוצמה, אבל כולנו בונים מגדלים של חלומות ותקוות עבור הילדים שלנו. 
 
כאשר מתגלה פגם כלשהו, קטן או גדול, שלא ברור מה טיבו - מתמוטט מגדל הקלפים של ההורה. רגל עקומה הופכת לילד בכסא גלגלים, כשלון בהכנסת הכדור לחור הנכון בקופסה הופך לילד בחינוך מיוחד. 
גם כאן לא כולנו נגיב באותה עוצמה, אבל תחושת הספק המקנן והחשש לגורלו של הילד קיימת בכולם. 
 
שוק המטפלים רווי במטפלים מסוגים שונים, שפוגשים את ההורה בדיוק בנקודת הזמן הזו. מיתרי ליבו של ההורה מתוחים עד הקצה והמטפל פורט עליהם בהרמוניה מושלמת, גם אם הוא עושה זאת באחריות מקצועית ומתוך כוונה טובה וטהורה. 
 
 

אז מה זאת פיזיותרפיה התפתחותית אמרנו?

קשיים מוטוריים (תנועתיים) מתבטאים אצל תינוקות בקושי בהיפוך, בזחילה, התיישבות העמדות וכו'. התינוקות עשויים להיראות פאסיביים, לא סימטריים או לא להתקדם בהשגת אבני הדרך בהתאם לגילם. בגיל הרך הקשיים עשויים להתבטא ברמה נמוכה של  ריצה, קפיצה, רכיבה על אופניים, וכן קושי בעצמאות בחיי היומיום, ובהתנהלות כללית מסורבלת. לפעמים זה נראה כחוסר מוטיבציה, או פינוק, לפעמים זה נראה כהיפראקטיביות או חולמנות, ולפעמים יעמוד מולנו ילד עקשן ואינטליגנט ויסביר לנו בהסברים ארוכים ומשכנעים איך זה שהוא לא יכול ולא מתכוון ללכת ברגל לגן או להתלבש לבד אחרי המקלחת. כל אלה, על אף שלעיתים הם באמת קשיי התנהגות, קשב או קושי רגשי, יכולים להיות הסוואה לקשיים מוטוריים. ילדים עם קושי מוטורי הם לעיתים ילדים חכמים מאוד, שמפצים על הקושי בתכונות אחרות ומעלימים אותו במילים גבוהות וביכולות התפלפלות מופלאות. 
 
 

"יש לה את זה בידיים, אי אפשר להסביר"

ישנה תפיסה רווחת כי מטפל טוב הוא האדם המסוים, ולא התעודה שתלויה לו על הקיר. זה נכון, לעיתים המטפל הוא הרבה יותר מהמקצוע שהוא למד, הטכניקה שבה הוא משתמש או הארגון שנתן לו את הרישיון. עם זאת, חשוב לדעת שאיש המקצוע אותו בחרתם הינו מטפל מוסמך, בעל מקצוע טיפולי. 
בעידן בו אנו חיים יש חיפזון ונטייה לקצר תהליכים. בתחום הטיפול – הפרא רפואי, האלטרנטיבי ותחומים נוספים – צצים בשנים האחרונות מקצועות שהם אינם טיפוליים בבסיסם, אך נשמעים טיפוליים, והורים שרוצים את הטוב ביותר עבור ילדם לעיתים מתפתים לקבל "אבחון" או "טיפול" מאדם שכלל אינו מוסמך לאבחן ולטפל.
כאשר מדובר בתינוק, טיפול "לא מזיק" יכול להזיק מעצם העובדה שהוא גוזל זמן שהינו יקר להתפתחותו של התינוק. 
 
פיזיותרפיסטים התפתחותיים הם בעלי מקצוע מוסמכים לאבחון וטיפול בקשיים מוטוריים אצל ילדים. כלומר, בעלי תואר ראשון בפיזיותרפיה, העוסקים בהתפתחות הילד ובוגרי קורסי הסמכה בתחום, והינם בעלי רישיון עבודה טיפולי ממשרד הבריאות. אל תתביישו לפשפש בציציותיהם ולבקש תעודות והוכחות על ניסיונם והכשרתם. פיזיותרפיה התפתחותית היא ראיה התפתחותית רחבה, המלווה בכלים וטכניקות רבים לטיפול, מבוססת על ידע מחקרי ומתעדכנת בהתאם לרוח התקופה. 
מקצועות נוספים המטפלים בהתפתחות הילד הם ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת (ריפוי בדיבור), שהינם מקצועות ברמת הכשרה דומה, המטפלים בקשיים התפתחותיים כגון קשיי התארגנות ושפה. כאשר פונים לטיפול עם תינוק, בדרך כלל הפיזיותרפיסטים הם הראשונים לפגוש את הילד ולכוון לתחום הטיפולי הנכון. 
הנה, למי שמתעניין, הגדרות משרד הבריאות בנושא:
 
על פי נוהל שירותי הפיזיותרפיה ביחידות להתפתחות הילד, הפיזיותרפיסט מחויב לשמור על רמה מקצועית ולהשתתף בכנסים מקצועיים, לרכוש הכשרה מקצועית נוספת על בסיס קבוע, ולהשתלם בקורסי החייאה ועזרה ראשונה. 
כאן  אפשר לקרוא עוד על מחויבויות הפיזיותרפיסטים ההתפתחותיים. 
 

מה אני, רוטשילד?

פיזיותרפיה התפתחותית היא שירות שאותו ניתן לקבל במכונים וביחידות להתפתחות הילד, השייכים לקופות החולים השונות. עד גיל שלוש הוא ניתן בחינם, ובהמשך במחיר סמלי. אפשר לקבל אותו גם באופן פרטי, בבית או בקליניקות פרטיות בהתאם לנוחותכם, ושווה לבדוק האם יש החזר מחברת הביטוח. 
יש משפחות שיעדיפו להתחיל את הטיפול באופן פרטי על מנת לא לחכות בתור, ולעבור לטיפול בקופה כאשר מגיע תורם. ההורים יכולים לקשר בין המטפל הפרטי למטפל בקופה על מנת שיתאמו ביניהם מטרות טיפול ויעבדו בשיתוף פעולה. חלק מהאחריות המקצועית וממתן השירות של הפיזיותרפיסטים כולל גם את התקשורת ביניהם והעבודה בצוות, ואתם יכולים להרגיש בנוח לבקש זאת. 
סדרות הטיפול בפיזיותרפיה הן בדרך כלל קצרות וממוקדות, בעלות מטרה טיפולית ברורה, כך שאין מה לחשוש מכניסה למחויבות כלכלית ארוכת טווח. 
 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו