פג נולד – הנה כמה טיפים חשובים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

פג נולד – הנה כמה טיפים חשובים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.01.2014

תכננת ללדת בתאריך המשוער שלך אבל התינוק שלך החליט שהוא רוצה לצאת הרבה לפני? אם זה קרה לפני שבוע 37, כנראה שנכנסתם לקטגוריית הפגים.



מאת: הילה בורל, מרפאה בעיסוק המתמחה בפגים, מייסדת WeBe ומפתחת החיבוקן (ערכה ייחודית לפגים והוריהם) 


פג נולד – הנה כמה טיפים חשובים
 
תכננת ללדת בתאריך המשוער שלך אבל התינוק שלך החליט שהוא רוצה לצאת הרבה לפני? אם זה קרה לפני שבוע 37, כנראה שנכנסתם לקטגוריית הפגים. כמובן שבשלות המערכות תלויה בשבוע הלידה ובכמה החליט התינוק לקצר את השהות ברחם. גם השהייה בפגייה משפיעה מאד על התפתחות הפג. 
 
הילה בורל, מרפאה בעיסוק המתמחה בפגים, כתבה לנו כמה טיפים ייחודיים לטיפול בפגים: 
 
חשוב להכיר את שפתם המיוחדת ושל הפגים ולתת מענה לכל תינוק בהתאם לצרכיו ההתפתחותיים. בעודו ברחם הוא נהנה מסביבה מוגנת ובטוחה. התנועה שלו במי השפיר עדינה ונעימה, הסביבה חמימה ועוטפת, האור והרעש מגיעים אליו באופן מעומעם. המעבר לפגייה הוא מעבר חד הרבה יותר מהיציאה הביתה: הקירבה הפיזית המרגיעה לאם מוגבלת ואם נדרש חיבור לצינורות הזנה, נשימה וכד' ההגבלה קשה עוד יותר. המחלקה המוארת באור נאון לבן, בכל שעות היממה בגלל שנדרש טיפול בפגים אחרים השוהים עימו בחדר, הרעש הבלתי פוסק של מוניטורים, הצוות וההורים של הפגים במחלקה וכמובן המגע של אנשי הצוות הרפואי המתחלפים מקשה אף הוא.
 

תנוחת הגוף 

ברחם התינוק שוכב מכופף כולו, ידיו ורגליו מקופלות וצמודות לגוף. זו תנוחה טובה עבורו להמשך ההתפתחות המוטורית, וכן היא גם מעניקה לו תחושה עמוקה של גבולות הגוף. כהורים לפג, אנו שואפים ששכיבתו בעריסה או באינקובטור תהיה כמו זאת שהייתה ברחם. בפגיות, ברוב המקרים הפג שוכב על הגב על גבי מזרון קשיח, כוח הכובד שפועל עליו מושך את איבריו ליישור וריחוק מהגוף כך שהתנוחה המתקבת הפוכה מזאת הרצויה.
 
מה ניתן לעשות? 
כאשר יודעים שעדיף לתינוק לשכב בתנוחה פיזיולוגית, רצוי לבצע זאת בעזרת תיחום והשכבה בתנוחה רצויה. ניתן ליצור קן מסדינים מגולגלים סביב גופו של התינוק כך שישכב בתנוחה מכורבלת ולרוב יהיה הרבה יותר מרוצה ונינוח בתנוחה זו.  (מוצר החיבוקן מותאם במיוחד לצורך זה). 
 

מערכת החוש הטקטילית 

ברחם, התינוק חש בנעימות מי השפיר החמימים המקיפים אותו. כשתינוק נולד טרם זמנו ונמצא באינקובטור או בעריסה הוא חש בידיים רבות המטפלות בו וכן חש כאב בעת פרוצדורות רפואיות.
 
 
מה ניתן לעשות?
כאשר הצוות הרפואי מאשר לכם זאת, (כמובן, שהאישור תלוי במצבו הרפואי של התינוק), יעדיף התינוק את מגע ידיכם העמוק והקבוע. רק כאשר מערכות גופו הבשילו, ניתן לתת לו לחוות עוד טקסטורות ותנועות של ליטוף. כשפעילות זו, גם אם קצרה, מלווה בשמיעת קולכם המדבר אליו, הדבר מרגיע ומעניק לתינוק בטחון. לכם זה ייתן עוד דרך לקשור איתו קשר, להכיר אותו ולזהות מתי הפעולה כבר לא נעימה ולהפסיקה.
 

מערכת הראייה

ברחם, התינוק "רואה" ומבחין באורות עמומים ובחילופי יום ולילה.
כשנולד ומובא לפגיה, חווה בבת אחת גירוי חזותי רב מאד המכביד מאד על מערכת הראייה הלא בשלה שלו. (זה קשה גם למי שמערכות גופו בשלות...) אורות ניאון חזקים הדלוקים 24 שעות ביממה. בפגיות רבות מעמעמים היום את האורות ואף מייחדים אור לכל עריסה במידה הרצויה אך עדיין זה לא קיים בכל מקום.
 
מה אפשר לעשות?
הורים שמודעים לכך יכולים לבקש בעדינות מצוות הפגייה לעמעם את האורות, לעשות שינוי בין יום ולילה באורות הפגייה. כמו כן, כאשר התינוק מתחיל למקד מבט ולהסתכל סביבו, גם אם לשניות מעטות, מומלץ שיראה את עיני הוריו. זה הגירוי הנכון והטוב. בהמשך, ניתן להציג בפניו גירוי של ספר עם צבעים מנוגדים (כגון: שחור, לבן, אדום) אך רק תמונה אחת לכמה שניות וכך לאט לאט להגדיל את טווח הגירוי החזותי.
 
 

חוש הריח

ברחם, התינוק מריח ומכיר את ריח האם בתוך מרכיבי חומרי מי השפיר.
כשנולד, משכיבים אותו בתוך עריסה/אינקובטור בפגיה, מריח ריחות של חומרי חיטוי ושל אנשים שונים המטפלים בו. הדבר בוודאי לא עוזר לו להרגע...
 

מה אפשר לעשות?

ריח קשור לתחושת בטחון ורוגע. כאשר התינוק מריח את אמו הוא חש בטחון. אך בפגייה, האם לא תמיד יכולה להיות צמודה אליו באופן רצוף ולכן , כדאי ומומלץ להשאיר לתינוק את הריח המוכר והמשרה בטחון על ידי שימת חיתול בד שספוג בריח האם או כל חפץ אחר בטוח המאפשר זאת. כך יחוש התינוק את אמו גם כשאינה לצדו.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו