עיסוי תינוקות, האם זה רק טרנד? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

עיסוי תינוקות, האם זה רק טרנד?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 27.05.2009

ככל שהחיים שלנו כאימהות הפכו לקלים יותר, כך הפכו חיי התינוקות לקשים יותר. פלאי הטכנולוגיה מביאים אותנו להושיב את התינוק בטרמפולינה או בסל קל מול הטלוויזיה, על מנת לתת לנו את השקט להתפנות למטלות הבית והחיים. אבל האם זה טוב לתינוק שלנו? האם כך אנחנו מעניקים לו את נקודת הפתיחה הטובה להתפתחות ולמיצוי הפוטינצאל שלו?



מאת: גילה פרץ, מדריכת עיסוי תינוקות ופגים, מדריכת ליווי התפתחותי, מנחה מעגלי אימהות, ליווי ותמיכת אימהות אחרי לידה


עיסוי תינוקות, האם זה רק טרנד?

ככל שהחיים שלנו כאימהות הפכו לקלים יותר, כך הפכו חיי התינוקות לקשים יותר. פלאי הטכנולוגיה מביאים אותנו להושיב את התינוק בטרמפולינה או בסל קל מול הטלוויזיה, על מנת לתת לנו את השקט להתפנות למטלות הבית והחיים. אבל האם זה טוב לתינוק שלנו? האם כך אנחנו מעניקים לו את נקודת הפתיחה הטובה להתפתחות ולמיצוי הפוטינצאל שלו?

על מנת לענות על השאלה עלינו לחזור אחורה, אל חיי העוברות.

תשעה חודשים נמצא העובר בסביבה מוגנת, הרחם. הוא נהנה מעולם "אידיאלי" בו הוא לא רעב, הטמפרטורה מתאימה והוא אינו מרגיש קור או חום. הקולות שהוא שומע הם עמומים, חושך ,הוא צף לו במי השפיר המקנים לו  תחושת ביטחון והגנה. כל תזוזה של האם, מעניקה לו חיכוך במים ותנועה (ממש כמו בשחייה בעירום). ברחם למעשה העובר שלנו מקבל את העיסוי הראשון שלו.

לאחר הלידה חלים שינויים קיצוניים בתנאי הסביבה, התינוק שיצא אל העולם הגדול עובר לסביבה יבשה, בעלת טמפרטורה נמוכה יותר. עכשיו הוא צריך לנשום. הוא עובר מחושך לאור. הקולות מסביבו אינם עמומים יותר. הוא מרגיש את כובד גופו ומתח ברקמות עם שינוי של כל תנוחה. התינוק שלנו בוכה ומתכווץ חזרה לתנוחה העוברית. הוא מרגיש רעב או שובע. בסביבתו החדשה התינוק תלוי בנו שנשנה את תנוחתו.

מכאן שיש חשיבות רבה לכך שנעניק המשך ישיר לתקופת הרחם. את זאת נוכל לעשות על ידי הענקת קשר טוב מגן ובטוח גם לאחר הלידה, עלינו לתת לו את כל סוגי המגע:

חיבוקים, עירסולים,ליטופים ארוכים לאורך כל הגוף ועיסוי. זה כל מה שהתינוק שלנו זקוק על מנת שירגיש חום ואהבה. מה שיעזור לו לפתח את אישיותו. לגלות את עצמו ואת העולם מסביבו. המגע ובמיוחד המגע העמוק לא המרפרף ,הכרחי לרווחה הגופנית והנפשית של התינוק. המגע מחזק את הביטחון העצמי. יש לו השפעה חיובית על ההתפתחות המילולית והשכלית ומביא אותו להתפתח ולהגיע לשינויים הגופניים הרצויים,על מנת להפוך להיות עצמאי ובלתי תלוי בנו כדי לנוע בסביבה. אם שמפנה זמן במשך היום כדי להעניק עיסוי לתינוקה, נותנת לו להרגיש חשוב, אהוב ובעל משמעות בחייה ובכך בונה את בטחונו העצמי ובטחונו בעולם שמסביבו.

כמו שציינו כבר, במשך כל ההריון, העובר מקבל עיסוי בלתי פוסק ברחם אמו, וזאת עם כל תנועה ותנועה שלה. בלידה עם המעבר בתעלת הלידה ועם כל לחיצה ולחיצה, דפנות הנרתיק מעניקים לו את העיסוי המסיבי הראשון. מכאן שחשוב להמשיך את התהליך מיד לאחר הלידה.

העיסוי מחזק את הקשר בין האם לתינוק ומפתח מערכת יחסים שמגיעה ממקום אוהב ממקום של קבלה ללא תנאי.

עיסוי התינוק הוא יצירת מעגל אינטימי קסום בין האם לתינוק. מעגל שבו מרוכזים כל החושים. האם נוגעת, מביטה בתינוקה, מדברת ושרה אליו כך הוא שומע את קולה אותו הוא מכיר עוד מהרחם. התינוק גם מריח את ריחה המוכר והאהוב עליו.

טכניקת העיסוי מורכבת מתנועות פשוטות  שעוזרות לשחרר את גוף התינוק ממתחים, מרפות ומרגיעות ולכן תינוק שמקבל עיסוי ישן טוב יותר ורגוע יותר.

טכניקות העיסוי הן לא חדשות. טכניקות אלה היו ידועות בתרבויות עתיקות רבות כמו סין, הודו, תימן ובקרב ילידי אמריקה האינדיאנים. אצל עמים אלה, העיסוי  הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול בתינוק.

גם כיום טכניקת העיסוי בתרבויות אלה עוברת מהנשים המבוגרות בשבט אל האימהות הצעירות שדואגות ללמד אותן את רזי המגע.

טכניקת העיסוי נותנת כלים פשוטים לטיפול בפאתולוגיות נפוצות לגיל הינקות, מה שמאפשר לאם הצעירה להתמודד טוב יותר עם הבעיות הראשוניות שהיא נתקלת בהם עם תחילת ההורות ותורמת רבות לתפקודה  ולביטחונה בעצמה.

עיסוי בית החזה משפיע על מערכת הנשימה והלב ועוזר כאשר התינוק מצונן או סובל מבעיות נשימה. העיסוי מחזק את הסרעפת תורם להרפיית הגוף ומפחית בעיות שינה וחרדה.

עיסוי מערכת העיכול מקל מאד במקרה של כאבי בטן, גזים, ועוויתות מעיים, ותורם לפעילותה סדירה של מערכת העיכול.

עיסוי הזרועות מלמד את התינוק את החיבור לגופו, מעורר את ערוצי האנרגיה העוברים בזרועות, גבולות הגוף נעשים ברורים יותר, התינוק יכול לגלות את אבריו להתמקד במתרחש סביבו ולקשר בין דברים (קשר יד-עין).

עיסוי הרגלים שומר על גמישות הגוף. חשוב שהשרירים לא יהיו תפוסים או רפויים מדי. העיסוי מעודד את ההתפתחות בשלבים מתקדמים יותר.

עיסוי הגב והחלק האחורי של הרגליים, משרטט לתינוק ומכיר לו את חלקו האחורי אותו הוא אינו רואה.

העיסוי אינו דורש הקדשה של לא יותר מ 10 – 30 דק' ביום, וניתן לעשותו בכל שעות היום בכל מקום, גם לא באופן רציף. אך חשוב מאד שיעשה כאשר האם והתינוק פנויים לכך ומתוך כבוד ואהבה (חשוב שזמן העיסוי לא יופרע על ידי שיחות טלפון, טרדות היום או הארוחה המתבשלת על האש).

העיסוי עוזר ומחזק ברמה הפיזית והרגשית. לעיסוי השפעה על כל מערכות הגוף. הוא משפר את זרימת הדם, את כושר החיסון של הגוף ועוזר לתינוק לגדול לאדם בוגר ומאוזן בעל גוף בריא, בטוח בעצמו, נאהב ללא תנאים ובעל יכולת להעניק אהבה בחזרה.

העיסוי עוזר לאם לגדל את ילדה בביטחון רב יותר, הענקה, אהבה ותמיכה נותנים לתינוק את נקודת הפתיחה הטובה ביותר על מנת לממש ולמצות את הפוטנציאל הטמון בו.

מכאן לכל האימהות הצעירות שרק כרגע נולדתן,יש להרבות להרים את התינוק על הידיים לקרב לגופכן,לחבק, לערסל ולנשק. ולא זה לא יגרום לו להיות מפונק. הוא זקוק לך ולמגעך, אימא, כמו אוויר לנשימה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו