סבוריאה - יש כניסה גם לתינוקות וילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

סבוריאה - יש כניסה גם לתינוקות וילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 05.06.2013

דלקת העור החלבית  אצל יילודים, עלולה להעיק ולהטריד את ההורים הטריים. עור של תינוק הנו סמל לעור  חלק, עדין וחלבי, לכן תינוק עם מחלת עור אינה מתאימה לתפיסתנו. אימהות טריות או חדשות, עלולות לקחת זאת באופן די קשה וכמשהו מעיק



סבוריאה - יש כניסה גם לתינוקות וילדים

הסבוריאה הנה מחלת עור כרונית שכיחה התוקפת 15% מהאוכלוסייה, 3%-5% מהם בדרגה קשה.

תופעת הקשקשים, שנחשבת לסבוריאה קלה, נפוצה בקרב 50% מהאוכלוסייה. כ- 36% מכלל הסובלים ממנה הם ילדים ותינוקות, אשר סובלים מסוג מסוים של סבוריאה הנקראת cradle cap . ד"ר שרון רוזנבלט, מנהלת מחקר ופיתוח במעבדות "קמדיס", מסבירה כי הסבוריאה  מתבטאת בשטחי עור אדומים בקשקשים יבשים או שומניים. סבוריאה קלה תבוא לידי ביטוי בצורת קשקשים בלבד ללא דלקת.  הסבוריאה נובעת מהפרעה בפעילות של בלוטות החלב ובאה לידי ביטוי על פני העור, בצורת אדמומיות, קשקשים, גרד וצריבה, ולעתים עלולה להיות דלקתית.  היא נפוצה יותר אצל אנשים עם עור שמן,  ומחריפה בעונת החורף ובעונות מעבר, במצבי מתח נפשי, שינה לוקה בחסר ועוד, טיפולים בתרופות למחלות כרוניות גם עלולות לגרום לסבוריאה אצל ילדים ומבוגרים .

 

כמו עור של תינוק

דלקת העור החלבית  אצל יילודים, עלולה להעיק ולהטריד את ההורים הטריים, עור של תינוק הנו סמל לעור  חלק, עדין וחלבי, לכן תינוק עם מחלת עור אינה מתאימה לתפיסתנו. אימהות טריות או חדשות, עלולות לקחת זאת באופן די קשה וכמשהו מעיק.  אולם היילודים אשר סובלים מסבוריאה לא יחושו כאב, ככל הנראה, אך זה יבוא  ליידי ביטוי בפריחה שומנית בצבע אדום עם קשקשים.

 

הפריחה מחוספסת ובולטת ומופיעה בדרך כלל בשלושת החודשים הראשונים לחיי התינוק. למרות שלרוב הפריחה תופיע על עור הקרקפת, נמצא אותה לעתים קרובות גם מאחורי אפרכסות האוזניים.  הפריחה אינה מזיקה או מדבקת, וברוב המקרים אינה דורשת טיפול תרופתי וחולפת מעצמה. במקרים יותר משמעותיים, אפשר לטפל בדלקת העור החלבית במשחות שונות.

 

סבוריאה ילדותית במיוחד

סבוריאה  בקרב  תינוקות,  מופיעה כבר מגיל אפס ומלווה את הילד לעתים עד גיל שנתיים והלאה. סוג מסוים של סבוריאה  עלולה להופיע רק אצל תינוקות בני שלושה  חודשים, כקרום שומני צהבהב ובקו השיער, קליפה יבשה אשר נחשבת לדלקת עורית מסוג סבוריאה, אשר מתבטאת באזור הקרקפת  בצורת קשקשת שומנית ויבשה. זהו מצב שכיח ובלתי מזיק. אצל מרבית התינוקות תתפתח קליפה במהלך שלושת החודשים הראשונים לחיים ותימשך שבועות ואף חודשים.

 

עד גיל שנתיים, יחלפו מרבית מקרי הקליפה אולם במקרים נדירים יחסית עלול המצב להמשך עד גיל מבוגר יותר. הגורם לקליפה אינו ברור ונוטים ליחס אותו לזיהום הנגרם על ידי פטרייה. את הקליפה הבולטת שאינה מדבקת ואינה דורשת כל טיפול, ניתן להסיר ממש בעדינות ע"י שטיפות עדינות של ראשו ושערו של התינוק שעשויות למנוע הצטברות של קשקשת על הקרקפת ויצירת קרום קשקשי עבה. למרות שכיחותה  באזור  הקרקפת,  ניתן לזהות סבוריאה אצל תינוקות גם בכל שטח העור. הסיבה היא כנראה שאריות הורמונים אנדרוגנים (זכריים)  שעברו אל התינוק  במהלך  ההיריון. התופעה  חולפת  גם ללא  טיפול עד  גיל  שנה.   ולמרות המראה הלא נעים והידיעה כי התופעה חולפת, הורים יכולים למצוא עצמם עם תחושה של כובד רגשי, בשל "ניפוץ הפנטזיה" על תינוק חלק עם עור עדין ומושלם.

 

סבוריאה קלה, בגיל בוגר יותר,  עלולה להתפרץ בעיקר עקב שינויים הורמונאליים ולזיהום הנגרם על ידי פטרייה (pityrosporum ovale). סיבות נוספות להתפרצות הסבוריאה  הן בעיקר גורמים סביבתיים כגון, שינויים במזג האוויר או תזונה לקויה.

מאחר והסבוריאה היא מחלה כרונית, אין  פתרון תרופתי מלא, אך במקרים קלים, ניתן למנוע את התפרצות המחלה ע"י  שימוש בתכשירים ללא סטרואידים שיעילותם מוכחת.    לפעמים היא תבוא לידי ביטוי בצורת קשקשים בלבד ללא דלקת. והיא נפוצה באזורים אסטרטגיים  כגון  אזור ה- t בפנים, הכולל את המצח, הגבות וצדי האף. אולם היא יכולה להופיע גם באזורים נוספים כגון אזור החזה. אצל ילדים בוגרים יותר,  הסבוריאה יכולה לעודד סוג של חוסר ביטחון מול החברה, נוכח תופעה לא אסתטית זו.

 

הטיפול- אצל ילודים, תינוקות וילדים:

יש  להשתדל לטפל במשחות  ללא  קורטיזון (סטרואידים). אלא למצוא אלטרנטיבה טבעית, מרגיעה ומשפרת, שעשויה  להביא  להטבה  מהירה ללא תופעות לוואי. היגיינת הקרקפת והאזורים הרגישים חשובה מאוד לשיפור המצב. רופאי עור ממליצים על טיפולים כגון שמפו, חומרי ניקוי או קרמים / משחות המכילות רכיבים אנטי פטרייתיים, ורכיבים אנטי דלקתיים, המדכאים את התופעות האלה.

 

טיפים למניעה ותחזוקה כללית:  

  • היגיינה וטיפוח – דבר שבשגרה- כשהעור מגורה, הניקיון חשוב שבעתיים.  מאוד חשוב להקפיד על שגרת ניקיון מסודרת ומותאמת לסוג העור למניעת בעיות. ניקוי וסילוק קשקוש בעור, יקטין את המראה המחוספס. לצורך כך יש לרחוץ את האזור בסבון המיועד לסבוריאה.   
  • תזונה מאוזנת-  אמרו חכמים לפנינו שלמזון שנכניס לגופנו תהיה השפעה ישירה  על מראה העור שלנו, בעיקר במצבים קיצוניים. ההמלצות מבוססות על תזונה מאוזנת ונכונה, כדי להעניק לגוף ולעור מזון מתאים, ובמיוחד שלא מזיק. למשל, העדפת שמן מן הצומח: טחינה, אבוקדו זיתים.  מאוד מומלצות הקטניות, ועדיף לוותר לחלוטין על מזון עתיר שומן לא בריא, מזון מטוגן ומעובד.
  • לחות –חשוב להזין את האזור באופן קבוע עם קרם לחות מתאים. ללחות יש מס' תפקידים, ראשית, הוא מרגיע מידית את הגרד ותחושת הצריבה ומונע פיצוצים מדממים.  "סבו מדיס" קרם פנים- הינו קרם לחות טבעי, לעור פנים מעורב עד שמן המרגיע עור אדמומי מגורה וקשקשי. הקרם מכיל תמציות צמחים בעלות פעילות אנטי דלקתית, העוזרים לטיפול והרגעת העור.

 הכתבה באדיבות: חברת "קמדיס" המשתייכת לענף הדרמו -קוסמטיקה, מתמחה במוצרים דרמטולוגיים לעור רגיש פיתחה גם סדרת מוצרים לטיפול בסבוריאה, המותאמים לילדים ולמבוגרים כאחד, לטיפול בסבוריאה בגוף והפנים. למשל השמפו, מועשר בתמציות אגוז עץ הסבון, ומכיל חומרים פעילים אנטי דלקתיים ואנטי פטרייתיים. קרם הלחות לקרקפת- המכיל גם הוא תערובת של צמחים אנטי דלקתיים ופטרייתיים, המווסתים את הפרשת החלב, יתאימו מאוד לסובלים לסבוריאה בקרקפת, בסדרה זו, נמצא גם קרם פנים וסבון פנים, להקלה מידית והרגעת העור.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו