זה מגרד! טיפול באסטמה של העור אצל תינוקות וילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

זה מגרד! טיפול באסטמה של העור אצל תינוקות וילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 10.01.2015

אטופיק דרמטיטיס, המוכרת בעברית כ"אסטמה של העור" מציקה וגורמת סבל רב לתינוקות פעוטות וילדים, כיצד ניתן לטפל ולהקל עליהם?



מאת: דוד פרלה, בעל תואר שני M.Sc ברפואה סינית מסורתית, מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית, מטפל ועוסק במחקר בתחום זה במחלקת העור בביה"ח שיבא תל השומר.

זה מגרד! טיפול באסטמה של העור אצל תינוקות וילדים
אטופיק דרמטיטיס, המוכרת בעברית כ"אסטמה של העור", היא מחלת עור כרונית שגורמת למבוגרים צרות לא מעטות. העור יבש ומחוספס, תחושת הגרד עזה ומציקה, המגע על העור עלול להכאיב ממש והגירוד עשוי להיות עד זוב דם. עכשיו קחו את התחושה הלא נעימה הזו ותעבירו אותה לתינוקות ופעוטות. הזאטוטים הללו אינם מסוגלים לומר את שמציק להם, לעתים גם אינם יכולים להתגרד ולהקל על סבלם. והתוצאה המצערת - בכי וסבל ניכר. 
 

תינוקות וילדים – הסובלים העיקריים מאסטמה של העור

אטופיק דרמטיטיס מתאפיינת בפריחה, בעור יבש ובתחושה עזה לגירוד באזורים הנגועים. שכיחותה בקרב ילדים גבוהה ומגיעה למעל 20%, אם כי המדובר באוכלוסיית העולם המערבי. במדינות מתפתחות שכיחותה של המחלה מגיעה לאחוזים ספורים בלבד, מה שהופך את אורח החיים המערבי, על התזונה הלא מאוזנת, הפעילות הגופנית המעטה, זיהום האויר, קצב החיים המהיר ועוד, לחשוד המיידי בשכיחותה הגבוהה. 
 
הילדים הם הסובלים העיקריים מאסטמה של העור (אשר שכיחה גם בקרב ילדים הסובלים מאסטמה של דרכי הנשימה), וכ-20-30% מהם לוקים בה בצורה כלשהי, קלה או חמורה. בקרב מחצית מהם תופיע המחלה עד גיל שנה, שליש נוסף ילקה בה עד גיל 5. 
 
למעשה, אסטמה של העור היא מחלה דלקתית אלרגית המאופיינת ברגישות יתר של העור. המחלה נפוצה בקרב משפחות בעלות היסטוריה של נטייה לאלרגיות ולקשיי נשימה. ואכן, אלרגניים כמו אבקני פרחים, צמר, אבק, בעלי חיים מסוימים ועוד, עלולים אף הם להוות גורמים להתפרצות המחלה.
 
 

איך להקל ולמנוע את הסבל? הנה כמה עצות שימושיות

  • מזון - העדיפו מזון טבעי ו/או אורגני, ובוודאי לא מזון תעשייתי מעובד.
  • לבוש - העדיפו בגדים מאריג כותנה ולא מבד סינטטי. הקפידו שהבגד לא יהיה מתוח או צמוד לעור, אלא כאלה המאפשרים לעור לנשום.
  • אמבט - להשתמש במוצרים לאמבט המיועדים לילדים, פעוטות ותינוקות הסובלים מבעיות בעור. למשל, שמני אמבט מיוחדים, סבון רחצה ללא אלרגנים, מוצרי טיפוח בעלי רמת חומציות נמוכה, ועוד. אל תנגבו את הילדים ביסודיות, אלא הותירו עליהם מעט מי אמבט שמנוניים, שירוו את העור הדווי.
  • מקלחת - מה שאפשר באמבט אי אפשר במקלחת, והשמנים המועילים אינם רלבנטיים ברחצה במקלחת. המים שוטפים מהעור את השומן הטבעי שלו ומזרזים בכך את המחלה. על כן, הרגילו את הילדים למקלחת קצרה וקרירה. רצוי שטמפרטורת המים לא תעלה על טמפרטורת הגוף, ובכל מקרה לילד הלוקה באטופיק דרמטיטיס לא מומלץ להשתמש במים חמים מאד. 
  • קרם לחות - מרחו קרם לחות ללא חומרים אלרגניים על האזורים הנגועים והקלו על הסבל של ילדכם.
    על הקרם להיות שומני וללא בישום.
  • בלי להזיע - זיעה מקדמת אסטמה של העור, ועל כן בעת התפרצות המחלה נסו שהילדים לא יגירו זיעה יתר על המידה. 
  • בלי חום - שהייה במקומות חמים עשויה לעורר את האסטמה של העור. בחורף, הקפידו כמובן לחמם את הבית אבל שמקור החום לא יהיה ליד התינוק. בקיץ, הקפידו לקרר ולאוורר את הבית.
  • אלרגנים - עדיין לא ברור מי ומה קשור למחלה, אבל ביצים, חלב, חיטה, בוטנים, דגים, סויה, תירס, שקדים, אגוזים - כל אלה ועוד הם מאכלים אלרגניים, שעלולים לעורר או להרחיב את התפשטות האטופיק דרמטיטיס. לפחות בתקופת המחלה, בחרו בקפידה את מזונותיכם.
  • רחצה בים - המדע עוד טרם הגדיר את הקשר, אבל ישנן עדויות כי רחצה בים הועילה במקרים של אסטמה של העור. אם העונה חמה והשמש מאירה, למה לא? שווה לנסות.
 

הטיפול הטבעי באסטמה של העור

במצבים קלים עד בינוניים של אטופיק דרמטיטיס, יעילות הטיפול הטבעי גבוהה ביותר, ומגובה במחקרים. ככלל, הופעת אסטמה של העור מעידה כי הגוף יצא מאיזון. 
 
ואכן, מי שמביט בתינוקות חולים ישנים רואה מיד כי הם זורקים את השמיכה ובאופן כללי מעדיפים סביבה קרירה ומאווררת. החום הפנימי בגוף שיצא מאיזון גורם לדלקת שמתבטאת על פני העור.
 

הרפואה הסינית מטפלת במחלה בכמה דרכים: 

  • דיקור - הטיפול אינו כואב ומותאם לילדים ולפעוטות. הדיקור מצמצם את הפגיעה הדלקתית והוא גם בעל פעולה אנטי אלרגית מצוינת על ידי ויסות מערכת החיסון. 
  • משחות טבעיות - מריחה של משחות על בסיס צמחים לטיפול בנגעים שעל העור.
  • צמחי מרפא - בעלי השפעה מצוינת על הגוף ותפקידם העיקרי הוא לחזק ולווסת את מערכת החיסון, להפחית בדלקת ובתחושת החום הפנימי והגרד. אצל ילדים ניתן להגיש אותם מעורבבים במשקה קל שהם אוהבים.
  • תזונה - כאמור, לא מעט מהתזונה המערבית חשודה כאלרגנית. מטפל ברפואה סינית יעניק את הייעוץ התזונתי המתאים, ובמקרה הצורך ישלים את תזונת הצאצא עם תוספי מזון.
 
 למידע נוסף אודות טיפול באסטמה של העור בילדים, בקרו באתר.
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו