איך משפיע אח חדש במשפחה על השינה של הגדול? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך משפיע אח חדש במשפחה על השינה של הגדול?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.02.2020

להפוך ממשפחה של הורים עם ילד אחד למשפחה של הורים עם שני ילדים, זה כנראה אחד המעברים הכי מורכבים להורים. מה אפשר לעשות על מנת לצלוח את המעבר הזה בשלום? 



מאת: מילה טלמן, יועצת שינה מוסמכת לתינוקות ופעוטות, בעלת מרכז "פשוט לישון טוב.", אמא ל-2 בנים מתקתקים.


איך משפיע אח חדש במשפחה על השינה של הגדול?
אח חדש במשפחה מהווה שינוי משמעותי במיוחד עם מדובר בילדים צמודים, כך שהפער ביניהם הוא שנה וחצי-שנתיים-שלוש. כלומר, כשנולד הקטן, הגדול שלכם בעצמו עדיין קטנטן ממש! אז איך נותנים לכל אחד את תשומת הלב לה הוא זקוק.
 
כן כן, מדובר בפעוט שכנראה בדיוק עובר את גיל שנתיים הנורא וכל מה שמתשתמע מכך, ככל הנראה הוא צריך הרבה יותר תשומת לב מאי פעם, ולפתע, הוא מבין שלא רק שהוא לא ייקבל יותר תשומת לב מההורים האהובים שלו, אלא כנראה שהוא יקבל הרבה פחות ממנה, כי עכשיו תשומת הלב הזאת לא מופנית אליו באופן בלעדי, אלא מתחלקת עם האח החדש. איך שלא תסתכלו על זה, מבחינתו מדובר בהרעת תנאים.
 
מה אפשר לעשות בכל זאת על מנת לצלוח את המעבר הזה בשלום? הנה כמה הצעות שיכולות לעזור ולהקל: 
 
  • להתכונן יחד – עוד בזמן ההריון שתפו את האח הגדול בסידור החדר לתינוק החדש, בקניות וסידורים לקראת הלידה (מה שאפשרי כמובן, אין צורך בהכל).
  • בלי שינויים רבים מדי בתקופה הקרובה – נסו לא לתכנן דברים חדשים נוספים בשבילו שרק יעמיסו רגשית, תכננו מעבר דירה, כניסה לגן חדש וכד' לעוד כמה חודשים, במידת האפשר.
  • מתנות – קנו מתנה לאח הגדול לרגל המאורע המשמח של הפיכתו לכזה!  וגם, תאפשרו לו לבחור מתנה ייחודית ממנו לאח החדש שבדרך. זה מאוד יעצים אותו.
  • מותר לגעת – יש לנו ההורים, נטייה בלתי מודעת לגונן על הקטן מפני הגדול, וזה עלול מאוד להרתיע אותו. אז, כן מותר לו לגעת, תסבירו ותראו לו איך כן: איך ללטף, איך לכסות בשמיכה, לשיר לו שיר, להחזיר מוצץ. אל תבהילו את הגדול אם עושה משהו לא בדיוק כשורה. עודדו אותו והשגיחו מהצד.
  • שיתוף - שתפו את האח הגדול והיעזרו בו כמה שאפשר! הוא יכול להביא חיתול נקי, או להחזיק את הבקבוק, או להביא מוצץ. כל דבר, גם הקטן ביותר יעצים אותו ויאפשר להרגיש "חלק מ…"
  • פרגון - פרגנו לו על כל עזרה, קטנה ככל שתהיה, תגידו שאחיו הקטן בטוח מעריך את זה מאוד. ממש תנסו לדברר לו, למשל: "אם אורי יכול היה לדבר, הוא בטח היה אומר לך תודה רבה על המוצץ!!!" 
  • שגרה, שגרה, שגרה - תנסו לשמר כמה שאפשר את השגרה של הגדול, כמו שהייתה לפני הלידה. השכיבו אותו לישון בזמן שלו ובהתאם לסימני עייפות שלו. אל תמשכו אותו רק בגלל שאולי בדיוק צריך להניק/לקלח את הקטן.
     בתקופה הראשונה ייתכן מאוד ותזדקקו להמון עזרה! כל זוג ידיים או זוג עיניים שמשגיח יכול בהחלט לעזור. במיוחד בשעות אחרי הצהריים כאשר האח הגדול חוזר מהגן וצריך להתחלק בין שני הילדים. במקרים כאלה, מאוד מומלץ להיעזר במנשא או עגלה ולבלות את שעות אחרי הגן בגינה.
  • טקס שינה - השקיעו בטקס שינה ארוך ואיכותי עם הילד הגדול ואפשרו לו להיפרד ממכם ומהיום הזה ברוגע, בלי לשדר לו שאתם ממהרים, עייפים, צריכים להשכיב גם את האח הקטן ומנסים לתקתק אותו כמה שיותר מהר.  
  • זמן "אחד על אחד" עם כל אחד מההורים – זאת המלצה שלוגיסטית מאוד קשה ליישם אותה, אבל... היא עושה פלאים!  הקפידו על פעם בשבוע שיש לכל אחד מההורים זמן איכות של "אחד על אחד" עם האח הגדול. בזמן זה, כל תשומת הלב מופנית אליו. האח הקטן לא נמצא באזור ולא מאיים להפריע. תכננו מראש את המפגשים האלה והכינסו אותם ללו"ז המשפחתי. כל ילד, כמעט בכל גיל, זקוק לזה מהוריו!
  • התנהלות בגן - גם בגן ההתנהגות של האח הגדול בהחלט יכולה להשתנות פתאום. שתפו את צוות הגן בשינוי המגיע (הם בטח ראו את ההריון המתקדם), בקשו מהם לעזור לכם לעבור את התקופה המאתגרת הזאת, לעדכן אתכם בשינויים שהם מזהים אצל הגדול, חשוב להיות עם היד על הדופק כדי לתת מענה נכון בזמן הנכון.
  • ובנוגע לשינה – כן כן, גם אם יש לגדול שלכם הרגלי שינה טובים, והוא כבר ישן לילה שלם ונרדם באופן עצמאי, לידת אח חדש יכולה בהחלט לשבש את השינה ולגרום לרגרסיה. זה יכול להגיע עוד בזמן ההריון, או אחרי הלידה, כשנופל האסימון. במידה ומגיעה רגרסיה בשינה, מומלץ מאוד לעשות את כל מה שהוזכר מעלה, כלומר, לשמור על שגרה, להעניק לו הרבה תשומת לב, לשתף אותו בהתנהלות עם הקטן, להעצים אותו, לשמור על גבולות, להשקיע בטקס שינה איכותי, לא להיכנע להכניס גורמי תלות חדשים (או להחזיר ישנים שכבר נגמלתם מהם), ובעיקר-להבין לליבו!! להסביר לו שוב ושוב שאתם שם בשבילו, ואתם תעזרו לו בכל מה שהוא צריך, גם אם יש עכשיו אח חדש במשפחה, שדרו לו עסקים כרגיל, שדרו לו שיש לו מקום חשוב בחייכם, לא פחות מאשר קודם! ובעיקר שדרו לו שבלילה ישנים!
תזכרו תמיד, זאת תקופה מאתגרת מאוד, וכמו כל הסתגלות, תקופה זו דורשת היערכות מחדש בתוך המשפחה, אבל לאחר תקופת ההסתגלות, הכל יתאזן, יירגע וייכנס למסלול החיים, ואז תוכלו ליהנות מהמתנה המדהימה שהענקתם לעצמכם: אחים צמודים במשפחה.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו