איך נכין את הבייבי לשינה טובה עם כניסה למסגרת חדשה - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך נכין את הבייבי לשינה טובה עם כניסה למסגרת חדשה

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 23.08.2020
ממש בקרוב, בתחילת ספטמבר או מיד אחרי החגים תינוקות רבים ייכנסו למסגרת חדשה. בואי נבין קצת יותר לעומק מה מצפה לכם מבחינת השינה של התינוק בגן ואיך אפשר להתכונן לשינוי הזה בצורה הטובה ביותר.
 


מאת: מילה טלמן, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות, פשוט לישון טוב.


איך נכין את הבייבי לשינה טובה עם כניסה למסגרת חדשה
כניסה למסגרת חדשה מהווה שינוי מאוד משמעותי עבור הקטן שלך, ואת כנראה מלאה בחששות רבים. בטח גם חששות סביב השינה שלו. איך ירדימו אותו שם? ומה אם הוא יבכה שעות ולא יצליח להירדם בכלל? איך הוא יתמודד כל כך הרבה זמן בלעדיך? ומה יקרה אם יחזור הביתה גמור מעייפות? אלה רק חלק מהשאלות שאני שומעת בתקופה הזאת.
 
הורים רבים חושבים שברגע שהתינוק ייכנס לגן, השינה תסתדר מעצמה, הם סומכים על כך שהגננות מנוסות ו"מיישרות" את כל הילדים על פי סדר יום מסוים והן כבר ילמדו את הילד לישון. 
אבל, זה לא ממש מדויק ולא תמיד נכון. 
פעמים רבות נוצרים מצבים שבגן התינוק ישן נהדר, ואז ההורים מפקפקים בכך ומתקשים להאמין לזה. הרי בבית הוא לא נרדם שעות ומתעורר שוב ושוב, אז איך זה שבגן הוא נרדם בקלות וישן שעתיים ברציפות?!
 

למה זה קורה?

  1. תינוקות, מגיל מאד קטן, יודעים לעשות את ההפרדה בין דמויות מטפלות שונות, ומרגישים מה כל אחד מהם יאפשר להם ואיפה הגבולות של כל מטפל. 
  2. בגן יש השפעה חברתית חיובית בעניין, ולרוב כאשר התינוק רואה שכל שאר התינוקות מניחים ראש ועוצמים עיניים, הוא מבין שזה גם מה שעליו לעשות עכשיו.
הכניסה למסגרת, לרוב מלווה בקושי. בקושי להיפרד מההורים, בקושי להישאר יום שלם בגן, בקושי בהסתגלות למסגרת. כמו בכל שלב בחיים, גם את השלב הזה צריך לעבור. חשוב להבין מאיפה נובעים הקשיים של התינוק שלנו,הרי קשה להסביר לו מה זה גן ושהמקום בטוח עבורו. 
בגילאים הקטנים אין משמעות ותפיסה של זמן, והתינוק לא מבין שבסוף היום יאספו אותו. הוא עלול ממש לחשוש מכך שאמא או אבא הולכים ואולי לא יחזרו בכלל לקחת אותו. המקום החדש והצוות זרים לו והוא צריך לפתח אמון, וקשה לו לעשות זאת בלי היכרות מוקדמות.
 
אבל לצד החששות והקשיים הרבים חשוב גם לראות את היתרונות של הצעד החשוב הזה:
הכניסה לגן תהווה מקפצה עבור התפתחות וצמיחה של התינוק
הוא ילמד להכיר ולתת אמון באנשים אחרים פרט למשפחתו
הגן יפתח את העצמאות של התינוק
התינוק יפתח יכולות שכליות, חברתיות, שפתיות, מוטוריקה עדינה וגסה וכמובן את עולם הרגש
 

איך לעבור את ההסתגלות וההתחלה בשלום?

  • קודם כל הכל מתחיל אצלנו. חשוב שתהי בטוחה שבחרת הכי טוב עבור התינוק שלך ולא לפתח חששות מראש. אם את תחששי זה מה שתשדרי לתינוק שלך וגם הוא יתחיל לחשוב שיש לו ממה לפחד. שימי את רגשות האשם בצד ושדרי לו בטחון. בטחון בבחירה שלכך עבורו.
  • ערכי מפגשים חברתיים עם תינוקות אחרים שייכנסו לגן יחד עם תינוקך, זה ייקל עליו מאוד אם בימים הראשונים יראה פנים מוכרות.
  • חשוב מאוד לעשות הסתגלות באופן הדרגתי במשך כ-5-7 ימים, כן כן, גם בימים אלה בהם יש קשיים רבים בכניסה לגן יחד עם ההורה עקב ההנחיות של משרד הבריאות, אך עדיין גנים רבים מציגים מתווה מתאים ופתרונות יצירתיים לצורך ההסתגלות המדורגת.  בימים הראשונים אפשר לקבוע עם הגננת לשהות יחד עם התינוק במשך זמן קצר בחצר הגן או אפילו לפגוש את הגננת מחוץ לגן לצורך הכרות ומשחק משותף. בדקי את מה שהגן שלכם מציע והתעקשי על כך. רק לאחר כמה ימי הסגלות התינוק יתחיל להירדם בגן, תחילה רק את שינת הבוקר ולאחר מכן גם את שינת ההצריים.
  • כדי להגיע להסתגלות כמה שיותר מוכנים אני ממליצה לא להתבייש "לשחרר" ולתת מגיל מספר חודשים לאמא / דודה / סבתא / בייביסיטר לשמור על התינוק, אפילו לכמה שעות, על מנת שיתרגל לנוכחות אחרת ולא רק של אמא.
  • לחשוף אותו למשחקים שונים ופעילויות שונות על מנת שעודף הגירויים לא יקשה עליו בגן.
  • חשוב לעשות הכנה לתינוק בנושא פרידה והבנה שאמא שם גם כאשר הוא לא רואה אותה:

לשחק איתו משחקי "קוקו", כך שיבין שגם כאשר הוא לא רואה אותך – את תמיד תחזרי;

כשיוצאת מהחדר לומר "אמא כבר חוזרת" ואכן לחזור אחרי דקה;

לעבוד על כך שיידע לשחק בכוחות עצמו על השמיכה ולא רק עם אמא. הדבר יקל עליו במעבר לגן.

לאחר תחילת הגן, בשעות היום להקדיש הרבה זמן איכות של אחד על אחד, חום, אהבה והרבה חיבוקים ונישוקים מבלי לענות לטלפונים ומיילים בזמן המועט שנשאר לנו ביחד מרגע שאספנו אותו מהגן ועד ההשכבה לשנת הלילה.

  • ציוד. רצוי מאוד לאמץ לתינוק חפץ מעבר שהוא קשור אליו עם ריח של אמא/בית על מנת להקל עליו את המעבר וההתמודדות עם הפרידה, כך שיהיה איתו חפץ מוכר ובטוח שמסמל עבורו את הבית ואת הוריו.
  • לא לשכוח כמובן: מוצץ, סדין, שמיכה, חיתולים, מגבונים לחים, בקבוקים ותמ"ל / חלב אם, בגדים להחלפה, בקבוק מים.
  • התאמה לסדר היום בגן: עד גיל שנה רצוי להיכנס למסגרת שתספק את צרכיו אינדיבידואלית, כלומר להשכיב כשיהיה עייף ולתת לאכול כשיהיה רעב ולא באופן אחיד לכל התינוקות. כל תינוק והצרכים שלו, הבשלות שלו, שעת ההשכמה שלו, בשלות למוצקים משלו וכו'. מעל גיל שנה נוטים לאחד את סדר היום, גן טוב יאפשר גם שנת בוקר קצרה למי שעדיין זקוק לה כאשר הולכים לישון בסביבות 12:30-13:00 לשנת צהריים. 

מה עושים אם התינוק כבר ישן ממש טוב אבל הכניסה לגן שיבשה את השינה שלו?

פעמים רבות הכניסה לגן חדש גוררת רגרסיה בשינה, ותינוק שכבר ישן ממש טוב פתאום מתקשה להירדם ברוגע או שמתחיל להקיץ מספר פעמים בלילה.
הדבר החשוב ביותר שאפשר לעשות הוא כמובן מניעה. אם תבססו הרגלי שינה טובים עוד לפני הכניסה למסגרת, הרגרסיה תהיה קלה וקצרה יחסית.
אני ממליצה לשמר את ההרגלים הקודמים עד כמה שניתן, ובמקביל להעניק לו תשומת לב רבה יותר, למשל: להאריך ולהעמיק את טקס השינה, אך לא להכניס גורמי תלות חדשים - לא להכניס ארוחות נוספות בלילה, לא לקחת למיטת ההורים וכד'.
 
אם התינוק מגלה קושי, ניתן ללכת שלב אחד אחורה ולהישאר איתו בחדר עד שיירדם. הדבר יעניק לו ביטחון. אחת לכמה ימים לנסות שוב להשכיב ולצאת כרגיל  (אם מדובר בתינוק שכבר למד להירדם עצמאית).
אם לפתע הוא מתחיל להתעורר מספר פעמים בלילה, הדבר טבעי ומובן. 
לאור הפרידה, הוא מחפש את נוכחותך בלילה. אם קורא לך, יש ללחוש ששש מבחוץ תחילה שיבין שאת כאן גם אם לא רואה אותך, ורק אז להיכנס פנימה ולהרגיע בדיבור ובמגע אם יש צורך. כאשר רגוע יש להרדים כרגיל (עצמאית אם הוא יכול או עם נוכחות, על פי הצורך).
 
תזכרי תמיד, כניסה למסגרת חדשה זה אחד השינויים הכי גדולים בחייו של הקטנטן, התפקיד שלך הוא להיות שם בשבילו, לשדר לו עסקים כרגיל ולהקל כמה שניתן. כמו כל שינוי-התינוק יתסגל אליו והכל יתאזן. זה יכול לקחת כמה ימים וזה יכול גם לקחת כמה שבועות. 
במידה והקשיים בשינה לא מסתדרים ורק מחמירים גם אחרי שהתינוק הסתגל לגן החדש אני ממש ממליצה לפנות לייעוץ פרטני ולהבין איפה האתגרים ומה אפשר לעשות.
 
הסתגלות נעימה ובטוחה ושנת לימודים מוצלחת לכולם!
מילה טלמן: פייסבוק:  https://www.facebook.com/phashut.lishon.tov אינסטגרם: talmanmila
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו