חשיבות שתיית מים לנשים בהריון בזמן ההנקה ולתינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חשיבות שתיית מים לנשים בהריון בזמן ההנקה ולתינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 22.03.2005

חשיבות שתיית מים לנשים בהריון, בזמן ההנקה ולתינוקות
מדוע דרושה תשומת לב מיוחדת לשתיית מים בהריון?
כמות הנוזלים בגוף אישה הרה עולה במהלך תקופת ההריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים. תופעה זו נעוצה במספר סיבות:



חשיבות שתיית מים לנשים בהריון בזמן ההנקה ולתינוקות

מדוע דרושה תשומת לב מיוחדת לשתיית מים בהריון?
כמות הנוזלים בגוף אישה הרה עולה במהלך תקופת ההריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים. תופעה זו נעוצה במספר סיבות:

  • נפח הדם בגוף האישה עולה עד לסוף ההריון ב-40%.
  • נפח מי השפיר עולה.
  • הרחם והשדיים, גדלים ועימם גדלה גם כמות הנוזלים שמכילים אברים אלה.
  • לקראת סוף ההריון עולה כמות הנוזלים בכל הרקמות.
  • גם לעובר הגדל בהדרגה נחוצה כמות הולכת וגדלה של נוזלים לבניית התאים והרקמות,שכן כידוע, המים מהווים יותר ממחצית משקל התאים בגוף האדם.
קיימים תהליכים נוספים בגוף האישה העשויים לדרוש תפריט עשיר בנוזלים:

נשים רבות סובלות, בעיקר בשליש הראשון להריונן, מבחילות ומהקאות. תופעות אלה עלולות לגרום לירידה דרסטית בשתייה ואף לאיבוד מוגבר של נוזלים מהגוף.

במקרים קיצוניים המצב עלול להגיע להתייבשות. תופעות נוספות המוכרות בהריון הן תופעות השלשול, או המצב ההפוך של עצירות.

בשני המצבים שתיית מים מרובה חשובה במיוחד: בשלשול - לשם החזרת הנוזלים שהגוף מאבד, ובעצירות - לשם חיזוק וזירוז פעולת מערכת העיכול. בשליש האחרון של ההריון יש עלייה בקצב חילוף החומרים ובכמות המזון הנצרכת ובעקבותיהם קיים צורך רב יותר בנוזלים.

בנוסף לכל אלה, קיימת בהריון הגברה של קצב הסינון של נוזל הדם דרך הכליות בתהליך ייצור השתן. לכן חשוב שיהיו די נוזלים לסייע בפעילות תקינה של הכליות בעת ההריון. בעקבות סיבות אלה ניתן להבין את חשיבות השתייה לנשים בהריון.

כמה מומלץ לשתות בתקופת ההריון?
אישה בהריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים להריונה, זקוקה לכמות מרובה יותר של שתייה בכל יום בהשוואה להמלצות השתייה לנשים שאינן בהריון:
לאישה בתחילת הריונה, בשליש הראשון, מומלץ להקפיד על שתייה מספקת, במיוחד אם היא סובלת מבחילה ומהקאות, על מנת לא להגיע למצב של התייבשות.

לאישה בשליש השני להריון מומלץ להוסיף 1 כוס מים להמלצות השתייה הרגילות, כלומר מומלץ לשתות 9-10 כוסות מים. לאישה בשליש הריונה האחרון מומלץ להוסיף כ - 2 כוסות מים להמלצות השתייה הרגילות הן בגלל העלייה התלולה בכמות המים האצורה בגופה והן בגלל הצרכים המוגברים, שתוארו לעיל. לכן מומלץ לשתות 11-10 כוסות מים ביום.

מה הקשר בין שתייה לבין אנרגיה, כושר ריכוז ועייפות בהריון?
המים הנוספים בגופה של האישה חיוניים בתקופת ההריון במיוחד לשמירה על העובר (מי השפיר) ולהעברה של רכיבי המזון בזרם הדם. לפיכך התייבשות ולו קלה, בתקופת ההריון מפחיתה את כושרו של הגוף לתפקד בצורה טובה ומקשה על האישה.

התייבשות גורמת לירידה משמעותית באנרגיה ובכושר הריכוז ומלווה בתחושת עייפות קשה וחולשה. במיוחד נכון הדבר כאשר לא שותים כמות מספקת של מים באופן קבוע.

חשיבות השתייה לנשים מניקות
כידוע, ההנקה היא דרך ההזנה הטובה והמומלצת ביותר לתינוק. התינוק הצעיר במחצית שנתו הראשונה, כאשר החלב משמש מזונו היחיד, יונק בממוצע כשלושת רבעי ליטר ביממה, בד"כ בין 100 ל250 - מ"ל בכל הנקה.

במחצית השנייה של שנתו הראשונה, כאשר נוספים מזונות אחרים לתפריטו, הוא יונק כמות קטנה יותר: כ - 650 מ"ל ביממה בממוצע. גם כדי לספק את צרכיו של התינוק היונק, וגם בגלל העובדה שחלב האם מורכב מכ90% - מים, נשים מניקות זקוקות באופן מיוחד לכמות גדולה יותר של נוזלים.

כמה מומלץ לנשים מניקות לשתות?
על פי החישוב המקובל מומלץ לנשים, המניקות תינוק עד גיל חצי שנה, לשתות כ1- ליטר נוזלים נוסף על ההמלצות הרגילות לנשים, ולנשים המניקות תינוק בוגר יותר לשתות כמות מעט קטנה יותר.
כלומר, לנשים מניקות מומלץ לשתות כ - 2.5 - 3 ליטר נוזלים ביממה (12-15 כוסות). בקיץ מומלצת שתייה נוספת של כמחצית הליטר ליממה.

מה הכי מומלץ לשתות?
השתייה המומלצת ביותר בהנקה היא מים, שכן כמות השתייה המומלצת היא רבה ביותר ואם שותים כמות כזו של מיצים וחלב, צורכים גם כמות לא מבוטלת של קלוריות. לכן, את רוב הנוזלים כדאי לקבל בצורת מים, שהם חסרי קלוריות ומנוצלים בצורה יעילה על ידי הגוף.

ואילו את הקלוריות כדאי להשיג בעיקר באמצעות אוכל מגוון על מנת לצרוך את כל כמות רכיבי התזונה (אבות המזון) הדרושים לגוף.

אנרגיה, כושר, ריכוז ועייפות מה הקשר?
מצב של התייבשות הוא מצב מוכר מאוד לנשים מניקות. אם מניקה עלולה לאבד בזמן הנקה עד 300 מ"ל של נוזלים כתוצאה מהנקה ומהזעה ולהרגיש מותשת ועייפה.

לכן היא חייבת לשתות מיד אחרי סיום כל הנקה לפחות כוס אחת של מים, וכוס נוספת זמן קצר לאחר מכן. התייבשות, ולו קלה, בתקופת ההנקה מורידה את יכולתו של הגוף לתפקד בצורה טובה ומוסיפה לעייפות הכללית המוכרת לכל יולדת.

התייבשות גורמת גם לירידה משמעותית באנרגיה ובכושר הריכוז. במיוחד נכון הדבר כאשר מפחיתים בשתיית מים לאורך זמן ובאופן קבוע.

חשיבות המים: לבריאותם של תינוקות
המים הם מקור החיים לכולנו, אך לתינוקות המים חשובים במיוחד. מדוע?
ראשית, תינוקות אינם יכולים להביע מבוקשם במילים, לכן על ההורים לשים לב לכך שילדיהם ישתו תמיד כמות מספקת של מים. שנית, לתינוקות דרושה כמות מים רבה יותר מאשר למבוגרים לכל ק"ג ממשקל גופם. לכך כמה סיבות:
  1. חילוף חומרים מהיר יותר.
  2. איבוד מים יחסי רב יותר הן דרך הריאות והן דרך העור, בגלל שטח פנים יחסי גדול יותר.
  3. תכולת מים ברקמות גבוהה יותר.
  4. אצל תינוקות קטנים דרוש נפח נוזל יחסי גדול יותר למיהול תוצרי הפירוק הרבים הנוצרים בעקבות חילוף החומרים המהיר.
בנוסף, מים בבקבוק משמשים לתינוק לעתים גם אמצעי הרגעה במשך היום או הלילה.

מה הן ההמלצות לשתייה לתינוקות?
המלצות הנוזלים לשתייה יכולות להשתנות בתנאים שונים. כמות הנוזלים המומלצת תלויה בעונת השנה, בחום, ביובש, במצבי בריאות ומחלה ובסוג האוכל שהתינוק אוכל. כאשר מזג האוויר חם או יבש במיוחד או כאשר התינוק או התינוקת סובלים מחום גוף גבוה או משלשול והקאות מומלץ להשקות אותם לרוויה בכמות העולה על זו שצויינה במסגרת.

גם אם האוכל הנאכל יבש במיוחד כמו במקרה של לחם או ביסקוויטים כדאי לדאוג לשתייה נוספת. כדאי לזכור שגם בחורף חשוב לדאוג לכמות שתייה מספקת, למשל, כאשר ההסקה בבית פועלת וגורמת לייבוש האוויר, כדאי להוסיף שתייה על הכמות הבסיסית המצויינת במסגרת.

מה מומלץ לתת לתינוקות כשתייה?
בתנאים הדורשים זאת, מסוג אלה שתוארו לעיל, חייבים לתת לתינוק או לתינוקת נוזלים נוספים לשתייה. כל אנשי המקצוע: תזונאי ילדים, רופאי ילדים, רופאי שיניים, ואחיות של התחנות לבריאות המשפחה סבורים שהנוזל המומלץ ביותר לשתייה לתינוקות הוא מים.

מים אינם מכילים קלוריות מיותרות, אינם מכילים סוכר אשר מהווה סיכון להתפתחות עששת השיניים והוא הנוזל החיוני לגוף בעת צמא.

יחד עם זאת, יש תינוקות אשר בשום אופן אינם מוכנים לשתות מים ללא טעם, במקרים כאלה עדיף להוסיף טעם כלשהו של תה צמחים המיועד לתינוקות ואם אין ברירה אפילו כמות קטנה של סוכר. תה רגיל אינו מומלץ, שכן הוא מכיל חומרים אשר מעכבים ספיגת ברזל ומכיל גם חומר דמוי קפאין.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו