על מה להקפיד וממה להימנע בהאכלת תינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

על מה להקפיד וממה להימנע בהאכלת תינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.04.2020

האכלת התינוק היא תהליך שמתחיל מיד עם צאתו של הקטן לאויר העולם, ויש אמהות שאף זוכות להניק את התינוק לראשונה מיד לאחר הלידה, עת מניחים אותו על החזה שלה וזו כמובן חוויה קסומה ומרגשת.



מאת: רונית דוייב מנהלת מדעית אבוט יצרנית סימילאק


על מה להקפיד וממה להימנע בהאכלת תינוקות
מאותו רגע מתחיל תהליך, שבמהלכו התינוק הופך להיות עצמאי יותר ויותר, עת הוא מתנסה במזונות, מפתח העדפות ולומד לאכול לבדו. כבר מהיום הראשון התינוק משדר לנו בשפתו ובדרכו אם הוא רעב או שבע, וחשוב שאנו כגורם האחראי והמטפל נהיה קשובים מאד, ונלמד להכיר את המסרים שהתינוק מנסה להעביר אלינו. נושא ההאכלה של התינוק על ידינו ההורים, או על ידי כל גורם מטפל אחר כולל המון אחריות, והקפדה של דרישות שגם מגדיר משרד הבריאות וארגוני בריאות הילדים בעולם. חשוב לזכור שמערכת העיכול של התינוק עוד צעירה ומתפתחת וגם הושט שלו ויכולות הבליעה שלו הן לא כמו של מבוגר.   
  • עודף האכלה, האכלה בכח- יש הורים שרוצים שהתינוק "יאכל כמה שיותר" כדי שיגדל, אבל לא מדובר בגישה נכונה. עודף האכלה יכול ליצור עומס על הקיבה של התינוק שעדיין אינה בשלה. חשוב לשים לב לסימנים שמשדר לנו התינוק ובמידה ואינו פותח את הפה, מסבב את הראש ואינו מביע רצון להמשיך לאכול, יש להפסיק את ההאכלה. קיבת התינוק קטנה ובמידה והוא צורך מזון מעבר לכמות שמסוגל קיים סיכוי גדול יותר שהוא יפלוט. במקרים אלו כדאי להאכיל את התינוק ארוחות קטנות ותכופות יותר, שכן הדבר מתאפשר במיוחד בימים אלה כאשר כולנו נמצאים בבית. טעויות נוספת של הורים היא שאם התינוק פלט, אז הם רוצים "להשיב" לו את המזון שאיבד ומיד אחרי זה מאכילים אותו שוב. פליטות הן תופעה נורמלית, ואם התינוק עולה היטב במשקל, אין צורך להאכילו מייד בשנית. חשוב לתת תינוק לנוח, לקיבה שלו להירגע וכשהתינוק מראה סימני רעב להאכילו שוב. 
  • האכלה מהירה מדי: גם בהנקה וגם בהזנה מבקבוק- חשוב לשים לב שהתינוק לא אוכל מהר מדי, באופן שהוא אינו מצליח לעמוד בקצב. במיוחד אצל נשים מניקות, כשיש הרבה חלב, מומלץ להטות את הגוף של האמא מעט אחורה וכך החלב יצא בקצב איטי יותר. אפשר גם לעשות עצירות מדי פעם, אם רואים שהתינוק מתקשה לבלוע את כמות החלב שיוצאת. תנו לו גם לגהק (להוציא גרעפץ) אם אתם מרגישים שיש תחושת עומס והתינוק נע בחוסר נוחות. בהזנה בבקבוק – שימו לב שהחור בפיטמה תואם את גילו של הילד. חשוב לזכור שמיומניות הבליעה של התינוק מתפתחות בשלב זה והתינוק לומד אט אט איך לא לשאוף אוכל לריאות.  
  • תינוקות הניזונים מפורמולה וסובלים מבעיות עיכול- כיוון שמערכת העיכול מתפתחת בשנה הראשונה לחיים, גזים, כאבי בטן ואי נוחות של תינוקות היא תופעה טבעית ושכיחה. לשם כך פותחו פורמולות הקומפורט המיועדות להפחתת בעיות עיכול של תינוקות המכילות חלבון מפורק חלקית ודלות בלקטוז. כשבוחרים בפומולת קומפורט חשוב לוודא גם שהפורמולה מכילה את כל הרכיבים המתקדמים להתפתחות תינוקות ולחיזוק ההגנה החיסונית הטבעית כגון HMO, נוקלאוטידים וסיבים תזונתיים כדוגמת FOS.   
  • התנסות במוצקים לפני גיל 4 חודשים- לא במקרה מגביל משרד הבריאות את ההתנסות במזונות מוצקים לגיל 4 חודשים ומעלה- הנ"ל נובע ממגוון רחב של סיבות, כגון הרפלקס של הוצאת הלשון שנעלם, יכולת החזקת הראש והגב שמתחזקים, פיתוח מיומניות בליעה וכמובן מערכת העיכול שעדיין בשלבי התפתחות. כאשר התינוק מראה נכונות, אך לא לפני גיל ארבעה חודשים, מומלץ להתחיל בשילוב הדרגתי של מזונות מוצקים, תוך המשך הנקה או ההזנה מתמ"ל. חשוב מאד להקפיד על חשיפה הדרגתית למזונות משלימים בשלב זה שזה אומר 2-3 כפיות. בגיל 6 חודשים ניתן להעלות את הכמות בהדרגה ל-2 ארוחות ביום. חשוב לזכור שלפני גיל 4 חודשים גופו של התינוק עדיין לא בשל לחשיפה למזונות משלימים, והאכלה של מזון מוצק בשלב כה מוקדם יכביד מאד על הקיבה. יש להימנע מלהאכיל בכפית רגילה אלא בכפית מסיליקון או ניתן אפילו להאכיל עם האצבע.
  • טמפרטורות המזון- בעת הזנה מבקבוק טפטפו מעט על גב כף היד להרגיש שזה לא חם מדי, גם לגבי מזון מוצק שחומם, בידקו את הטמפרטורה לפני התחלת ההזנה. 
  • כדאי להקדיש לכל מזון חדש ארבעה ימים עד שבוע- בשלב הראשון יש להימנע מעירבוב של שני מזונות יחד, וזאת על מנת שבמקרה של אלרגיה יהיה קל לאתר את מקורה. מומלץ להתחיל את הטעימות בשעות היום, כדי שאם תתפתח אלרגיה, לא יקרה הדבר בלילה. 
  • תנוחת האכלה- גם בהנקה וגם בהזנה מבקבוק חשוב שהתינוק לא יהיה במצב של שכיבה מלאה, אלא בהגבהה. עם תחילת הזנה במוצקים, החל משלב הטעימות, ניתן להניח את התינוק בטרמפולינה בהגבהה וכשהתינוק יושב כמובן לעבור לכיסא – חשוב לחגור את התינוק גם בטרמפולינה וגם בכיסא.
  • עם מעבר למזון מוצק כארוחה שלמה יש להתחיל לתת לתינוק גם מים בסוף כל ארוחה- חשוב להקפיד לא להגזים בכמויות או לא לתת מים לפני ארוחה, כדי שהנ"ל לא יבוא על חשבון מזון מוצק/הנקה/הזנה מבקבוק. 
  • יש להימנע ממתן מאכלים מסוכנים העלולים לגרום לחנק בילדים מתחת לגיל חמש שנים- כגון פירות וירקות קשים, סוכריות, פיצוחים, דגים עם עצמות וכד'.
  • חתיכת מזונות לחתיכות קטנים יותר לילדים עד גיל חמש- במיוחד ענבים ונקניקיות בגללם גודלם עלולים להיתקע בושט, ולכן חשוב לחתוך אותם – את הענבים לתחוך לחצי או לרבעים – תלוי בגודלם, ואת הנקניקיות לחתוך לאורך ובכל מקרה לא לאפשר לילדים לאכלם ללא השגחת הורים.  
  • על פי הנחיות משה"ב חלב פרה או חלב ממקור בעל חיים אחר כמקור שתייה עיקרי מותר לתת החל מגיל שנה- כדי לספק לתינוק את צרכיו ולמנוע אנמיה מחוסר ברזל.
  • דבש- מותר גם אותו לתת אך ורק מגיל שנה 
  • בין הגילאים 17 עד 26 שבועות, ניתן להוסיף לתינוקות טעימות של מזונות בעלי פוטנציאל אלרגני גבוה- כמו ביצים, דגים, טחינה וממרח בוטנים טבעי -  אך חשוב לעשות זאת במרקם המתאים (מרוסק או טחון) לתפריט התינוק. 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו