לכבוד ט"ו-בשבט: פעילות לילדים עם צמחים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לכבוד ט"ו-בשבט: פעילות לילדים עם צמחים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 15.01.2008

ט"ו בשבט מביא בשורות ירוקות של צמיחה ופריחה. זהו זמן טוב לשחק בצמחים עם הילדים. זו היא תקופה של גידול ופריצה לגבי צמחים רבים (בייחוד עבור הנשירים), וגם משחקינו עם הצמחים יזכו להצלחה גדולה יחסית לשאר עונות השנה. להלן מגוון פעילויות שמתאימות לעונה זו עם צמחים הממויינות לפי גילאים.



לכבוד ט"ו-בשבט: פעילות לילדים עם צמחים

מאת: אתי שורצמן, מעצבת גינות.

 

ט"ו בשבט מביא בשורות ירוקות של צמיחה ופריחה. זהו זמן טוב לשחק בצמחים עם הילדים. זו היא תקופה של גידול ופריצה לגבי צמחים רבים (בייחוד עבור הנשירים), וגם משחקינו עם הצמחים יזכו להצלחה גדולה יחסית לשאר עונות השנה. ריכזתי פה מגוון פעילויות שמתאימות לעונה זו עם צמחים, ומיינתי אותן לפי גילאים.

 

לקטנטנים:

 

קונים במשתלה שתיל של צמח רב-שנתי או עונתי פורח, רצוי ביחד עם הילד ולפי בחירתו. אם הצמח אינו מיועד לאדן החלון, צריך לבחור בצמח בית. בנוסף, קונים מיכל גדול מהמיכל של השתיל ושותלים בו את השתיל. מיכלי טרה-קוטה הם אופציה זולה ונאה או מיכל פלאסטיק. מיכל טרה-קוטה אפשר לעטר עם צבעי אקריליק, מדבקות עץ קטנות וכו'. הקטנטנים ממש יכולים לעטר מיכל פלאסטיק במדבקות נייר פשוטות.

 

צמחים מעניינים לגידול ע"י הקטנים על אדן החלון:

מימוזה ביישנית – "אל תיגע בי" – לשתול ולקנות באביב (רגיש לקור). עליו נסגרים כאשר נוגעים בהם.

צמחים רייחניים כמו מללנית ריחנית ("סלסלי כסף").

צמחי מאכל כמו תות שדה.

תורמוס ההרים – עונתי חורפי בעל פריחה כחולה ועלים קטיפתיים ונעימים למגע.

 

לילדי הגן:

 

אפשר לזרוע שעועית יבשה על מצע צמר-גפן רטוב. למעשה, אפשר לזרוע כל תבלין או קטנייה שהזרע שלהם שלם ולא קלוי. נסו לזרוע פרג (לא קלוי) או קצח בגינה ותופתעו לגלות פרחים יפים. (הזריעה בסתיו).

 

קחו את הקצה העליון של הגזר והניחו אותו על מצע חלוקי נחל שהונחו בצלחת עם מים (לא להשקיע את הגזר במים אלא שיהיה מעליהם). הניחו אותו כשהחתך פונה כלפי המים. תוך כמה ימים יוציא הגזר עלים יפים.

 

(האימהות שלנו נהגו "לשתול" בטטה באגרטל מים ולקבל יופי של צמח מים לכמה חודשים. אפשר לעשות אותו הדבר עם תפוח אדמה).

 

לילדי בי"ס יסודי וילדי הגן:

 

גינה קטנה:

אפשר ליצור גינה קטנה בעציץ רחב שנשתול בו מגוון צמחים קטנים, אפשר להוסיף קערית מים שתשמש כבריכת נוי, לעטר בחלוקי נחל קטנטנים ואפילו להניח ספסלון בצל אחד הצמחים הגדולים יותר. אותו דבר אפשר לעשות עם קקטוסים או סוקולנטים.

 

טרריום:

טרריום הוא אקווריום ללא מים: בכלי זכוכית שקוף או באקווריום ממלאים בתחתית שכבת פחם פעיל (בערך 1 ס"מ, אבל תלוי בעומק האדמה שמעל), מעליו שכבת טוף ומעל לכל אדמת עציצים. בזה שותלים צמחים קטנים שאוהבים לחות (בעיקר שרכים, שערות שולמית וכו' אפשר לאסוף בחוץ חזזיות וטחבים כדשא) ויוצרים גינה קטנה. שוב, מקשטים את הגן כיד הדמיון הטובה בחלוקים, בריכת נוי וכו'. משקים, מכסים את המיכל, אבל לא הרמטית, שקצת יתאוורר ומעמידים במקום מואר ללא שמש ישירה.

 

ריבוי ע"י ייחורים:

קוטפים ענפי גרניום (לאדן החלון) או פותוס (לפנים הבית) (צמחים אלה משרישים מאוד בקלות). מורידים את הקטע התחתון של הענף שקטפנו. החתך צריך להיות בנקודת חיבור העלה לגבעול. בדר"כ אם נקפל את הענף – שם יישבר הגבעול. מסירים את זוג העלים התחתונים ומשאירים מעט עלים למעלה. שותלים באדמת עציצים עד לגובה חיבור העלה התחתון לענף.

למעשה אפשר לרבות צמחים רבים ע"י ייחורים אבל רבים מהם ייצטרכו הורמון השרשה כדי להבטיח השרשה וגידול צמח חדש. הורמון השרשה קונים במשתלה או בחנויות לציוד גנני.

 

ילדים גדולים יותר:

 

ריבוי ע"י עלים:

בטרריום שלנו או בעציץ שנאלתר עליו חממה (נגיד, משקית ניילון שקופה ומנוקבת בשביל האיוורור) אפשר ליצור ייחורי עלה: עלה של סיגלית אפריקנית או בגוניות מממינים שונים יתאימו במיוחד. נועצים את הפטוטרת (ה"גבעול" שמחבר את העלה לגבעול) באדמה, ותוך כמה ימים ייצמחו מבסיס העלה עלים של צמח חדש. הורמון השרשה יעזור לייחורים להשריש ולגדול.

 

אפשר לקחת עלה של בגוניה. בצידו התחתון נראה עורקים בולטים. נעשה כמה חתכים בניצב לעורקים הראשיים ונניח את העלה על אדמה לחה, כשהעורקים הבולטים פונים כלפי מטה. בעזרת אבנים קטנות נצמיד את העלה בייחוד ליד החתכים (לא עליהם) לאדמה. נשמור על הלחות כמו עם הסיגלית. ושוב תוך זמן קצר יצוצו צמחים קטנים מהחתכים.

 

הערה: לכל המשחקים בצמחים – טרריום, וריבוי, רצוי להשתמש באדמת כבול מאווררת. אבל לא חובה. אדמת עציצים רגילה תוריד את אחוזי ההצלחה, אבל עדיין זה אפשרי.

 

ילדים ממש גדולים, עם תקציב נדיב:

 

אפשר לשתול בטרריום גדול צמחים מיוחדים ויקרים כמו סחלבים, אפיפיטים (צמחים שאינם גדלים באדמה אלא נתלים על צמחים אחרים) וצמחים טורפים. אפשר לעצב יופי של טרריום כזה. את הסחלבים ואת הצמחים הטורפים יש להשקות במים מזוקקים. יש אדמה מיוחדת לסחלבים ולצמחים טורפים. את האפיפיטים ניתן להבדיק עם דבק חם או לקשור לענף יפה שמונח בטרריום או לאבן יפה. המשקיעים ייקנו גם תאורה מיוחדת לטרריום (בחנויות של ציוד לאקווריום).

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו