החשיבות של שגרת יום לתינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

החשיבות של שגרת יום לתינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.07.2020

בעזרת שגרה מובנית נצליח להכווין את התינוק לקצב הנכון להתנהלותו היומיומית. אז מהן הפעולות שבאמצעותן נוכל לחזות מראש את צרכי התינוק, לתכנן עבורו את היום יום ולהרגיש בטוחים יותר בהורותנו?



מאת: ענבל רוזן המתמחה בחיזוק ובשיפור ההורות לאחר הלידה, מנחת פעילויות לתינוקות במים מטעם מכון וינגייט, מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי, מדריכת עיסוי
תינוקות (IAIM) ובייבי יוגה, Master NLP Practitioner ומאמנת ילדים ונוער בשיטת האימון האינטגרטיבי

החשיבות של שגרת יום לתינוק
כהורים לתינוק תפקידנו העיקרי הוא להכווין את הפעוט לשגרת יום הנכונה עבורו ועבורנו. גבולות ושגרה מסייעים לנו לבניית סדר יום, שבזכותם נצליח ליצור סביבה
רגועה ונוחה לגידול הילד ולהתנהלות המשפחתית, במיוחד כשהבית מלא בבני משפחה ובילדים. עלינו להקפיד על שגרה ולעמוד בזמנים – גם כשאנו נמצאים מחוץ לבית.
 
סדר היום הקבוע – מתחיל כבר מהרגע הראשון שהתינוק מגיע הביתה לאחר הלידה. התינוק לומד לצפות בכל רגע נתון במהלך היום מהו הדבר הבא שעומד להתרחש. אנחנו כהורים, נוכל לחזות מראש ולהבין טוב יותר את צרכי התינוק, ובהתאם לכך, נוכל לתכנן את שגרת יומנו ולהרגיש בטוחים יותר בהורות.
 

ממה מורכבת שגרת יומו של התינוק?

שגרת היום של התינוק היא למעשה רצף מעגלי של מופעי שינה, פעילויות אקטיביות ואכילה של התינוק, בשילוב זמן איכות למילוי המצברים של ההורים.
 
זמני אכילה – זמן האכילה חשוב מאוד ליצירת קשר אינטימי בין ההורה לתינוק. בזמן זה יש להיות נוכח, לתת קשב ותשומת לב לארוחה: להסביר לתינוק מה הוא אוכל, לתקשר ולדבר אתו. הרגלי אכילה וכמויות האוכל הינם נושא רחב ומשתנה לפי גיל התינוק. ככל שהילד גדל, חשוב שהארוחות תתקיימנה בשיתוף עם שאר דיירי הבית. מומלץ גם לא לאכול מול מסכים, אך ניתן לשלב מדי פעם משחקים ושירים הקשורים לאוכל.
 
זמן לפעילויות ולמשחקים – הזמן בו התינוק ער ינוצל למשחקים פעילים משותפים, כמו למשל: דקלומים תוך כדי הפעלה, עיסוי תינוקות עם שמן, תרגול מגע וחשיפה למרקמים שונים מספר פעמים ביום, חיזוק זוקפי עמוד שדרה, העברות משקל של התינוק כהכנה להתהפכויות או לזחילה, ועוד.
ככל שהילד גדל יותר, כך יש לו יותר זמן ערות ובהתאם לכך זמן הפעילות ארוך יותר.
 
זמן לשינה – זמן חשוב לטעינת המצברים של התינוק ושל ההורים. לאחר שהתינוק שיחק ואכל, הגיע זמן השינה. חשוב ללמוד לזהות את סימני העייפות של התינוק שלכם בטרם יגיע לעייפות יתר. לאחר שהתינוק שיחק, השתובב ואכל, אנו יודעים שזה הזמן שלו להירדם. כעת יש להניחו במיטה ולנטרלו מהגירויים שבסביבתו.
 
זמן לעצמנו – חשוב מאוד לנו ההורים להקדיש זמן לעצמנו! כאשר התינוק נרדם, מומלץ לנצל את ההזדמנות לנוח ואפילו 'לחטוף' שינה ומנוחה קצרה. החוכמה היא למצוא את האיזון הנכון בין מטלות היומיום לבין טעינת המצברים הנדרשת לגוף והחשובה לנשמה.
אפשרויות נוספות מומלצות – יציאה לפעילות גופנית, זמן איכות זוגי,  לקבוע מפגש עם חבר/ה גם אם נדרש להיעזר בשמרטף.
 
שגרת יום חשובה גם עבור הילדים הגדולים יותר בבית, ולמעשה היא חלק חשוב מאוד מההתנהלות של המשפחה כולה. לכן, חשוב מאוד להכין תכנית עם שעות קבועות להתעוררות בבוקר, לפעילות משותפת מהנה ולארוחות משפחתיות משותפות ועוד.
 
לסיכום, סדר היום הקבוע מאפשר איזון היוצר אווירה נעימה ומוגנת הדרושה לרצף המעגלי היומיומי בגידול התינוק. השיגרה גם מבטיחה לכל המשפחה אווירה כיפית
ורגועה ומאפשרת לנו כהורים להיות קשובים ופנויים לכל דיירי הבית הנוספים.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו