לעטוף באהבה - השיטה הטובה ביותר להרגעת תינוקות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

לעטוף באהבה - השיטה הטובה ביותר להרגעת תינוקות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 03.01.2012

מזל טוב! התינוק המקסים שלכם הגיע הביתה, אבל משום מה הוא נראה ממש לא מרוצה. הגוף שלו משדר חוסר שקט, פניו נראות לא רגועות ולפעמים, הבכי, אוי הבכי, לפעמים הבכי שלו פשוט משתק, מה עושים? איך אנחנו יכולים להרגיע את התינוק שלנו?



 

מאת: מיכל גרי – דולה לאחר לידה, מרכזת קורס דולות מלוות לאחר לידה במכללת בייבי לינק

 


לעטוף באהבה - השיטה הטובה ביותר להרגעת תינוקות

מזל טוב! התינוק המקסים שלכם הגיע הביתה, אבל משום מה הוא נראה ממש לא מרוצה. הגוף שלו משדר חוסר שקט, פניו נראות לא רגועות ולפעמים, הבכי, אוי הבכי, לפעמים הבכי שלו פשוט משתק, מה עושים? איך אנחנו יכולים להרגיע את התינוק שלנו?

 

לפעמים, השיטות לטיפול ולהרגעת תינוקות נעוצות דווקא בתרבות, כן, בתרבות שממנה אנחנו ההורים מגיעים. ישנן תרבויות שדוגלות בהרגעת תינוק על ידי הצמדתו לגוף האם ולנשיאתו מרבית שעות היממה, תרבויות אחרות דווקא ידגלו בהפרדה מהאם. אבל, ישנה שיטת הרגעה שמקובלת על תרבויות שונות סביב הגלובוס ומקובלת הן על הסבתות שלנו והן על חוקרים מהאקדמיה. מכאן יש להניח שזו השיטה שבעיקר עובדת, מהי? שיטת העיטוף!

 

שיטת העיטוף הינה עטיפת התינוק שלנו בשמיכה רכה, עד שהוא נראה כמו ג'חנון, רוגלך, לאפה או כל דבר אחר העולה על הדמיון – דיברנו כבר על שונות תרבותית, נכון?

 

למה עיטוף?

התינוק שלנו מגיע אל העולם עם מגוון עשיר של תנועות בלתי רצוניות ורפלקסים. למשל תגובת מורו, בה יפרוש התינוק את זרועותיו לצדדים כתוצאה מבהלה ומהרגשה של נפילה לאחור. לעתים תינוק יגיב בתגובת מורו כאשר הוא שוכב על גבו ולכן יתקשה להירדם. על מנת לבטל את תגובת מורו יש לעטוף את התינוק, ובכך לבטל את הנפת הידיים ולאפשר לו שינה רגועה.

 

שיטת העיטוף מתאימה לתיאוריית ה"טרימסטר הרביעי" של ד"ר הרווי קרפ. ד"ר קרפ, רופא ילדים בכיר ומרצה לרפואה באוניברסיטת ucla, טען כי התינוק שלנו מגיע לעולם כשהוא לא בשל מספיק לחיים מחוץ לרחם. להבדיל מגורי חיות שבהיוולדם יש להם כישורים טובים יותר לשרוד מחוץ לבטן אמם. מכיוון שהתינוק שלנו אינו בשל, מומלץ לאפשר לו להמשיך ליהנות מהתנאים ששררו ברחם, מכיוון שאיננו יכולים לדמות לחלוטין תנאים אלו, ניתן להעניק אותם לתינוק שלנו באופן חלקי. ד"ר קרפ ממליץ על swaddling, קרי עיטוף.

 

בעזרת העיטוף אנחנו משיגים כמה תוצאות חיוביות –

 

הארכת זמן השינה של התינוק – במחקר שפורסם בכתב העת *pediatrics, הגיעו החוקרים למסקנה כי תינוקות שעטופים בשמיכה מאריכים את זמן השינה שלהן כי הם מסוגלים להירדם שוב באופן עצמאי. גם שירה קראוטהמר, יועצת שינה מבייבי לינק כותבת במאמרה כי עיטוף היא שיטה לעודד שינה רצופה יותר בתינוקות קטנים.

 

השפעה מטיבה על פגים – מחקרם שלsemira manaseki-holland, elizabeth spier, bayasgalantai bavuusuren, tsogzolma bayandorj, susan sprachman, and tom marshall שפורסם בשנת 2010 קבע כי פגים שנעטפו הראו שיפור בהתפתחות העצבית-שרירית יחד עם פחות רגעי מצוקה.

 

הפחתה של הסיכוי למוות בעריסה - מחקר שהתפרסם בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון ע"י bradley t.

thach, m.d הדגיש כי הורים בארה"ב נוטים לעטוף את התינוקות עד גיל 8 חודשים גם מטעמי בטיחות (בזכות העיטוף השמיכה מהודקת לתינוק ולא "חופשייה" במיטה), בנוסף קבע החוקר כי שיטת העיטוף מקלה את השינה על הגב ולכן השימוש בעיטוף מפחית את הסיכוי למוות בעריסה.

 

הפחתת גירויים סביבתיים - טרייסי הוג, הידועה כ"לוחשת לתינוקות" המליצה על העיטוף כהרגעת הזזת הגפים הבלתי רצונית של התינוק, מצב המעיד על עייפות יתר. העיטוף ירסן את הזזת הגפים, יפחית גירויים ויאפשר הרדמות מהירה יותר לשינה טובה יותר.

 

הדגשת גבולות גופו - עיטוף הדוק של התינוק על ידי שמיכה ידמה את המגע ההדוק של הרחם על התינוק ויעניק לתינוק את ההרגשה המרגיעה של גבולות גופו, דבר שהוא מתקשה להרגיש כשהוא בחלל הגדול מחוץ לרחם.

 

איך עוטפים תינוק? מתי כדאי להתחיל? וממה להיזהר?

את התינוק כדאי לעטוף כבר מיומו הראשון, כך תעניקו לילדכם הרגל נפלא ותקלו על חייכם בתקופה המאוד מאתגרת של תחילת ההורות.

את התינוק אפשר לעטוף בשמיכה רגילה העשויה מ100% כותנה אבל כדי שהעיטוף יהיה טוב, מהיר ואפקטיבי כדאי לעטוף בשמיכה המיועדת לעיטוף תינוקות.

התייחסו לעיטוף בשמיכה כשכבת ביגוד לתינוק, למשל בימות הקיץ החמים, התינוק יכול להיות רק עם חיתול כשהוא עטוף בשמיכה.

כאשר עוטפים תינוק יש להקפיד על זמני ההאכלה, לעיתים העיטוף כה מרגיע שישנם תינוקות ש"ישכחו" להתעורר לארוחה שלהם ובנוסף וודאו כי העיטוף חופשי באזור של אגן הירכיים.

 

וממה עוד להיזהר? בעיקר מהתגובה שלנו כמבוגרים למראה תינוק עטוף. לעיתים נדמה לנו כי התינוק שלנו "אינו יכול לזוז", אבל עלינו לזכור שעבור התינוק, העיטוף מרגיע ומעודד שינה טובה וכי מחקר שבדק 1026 תינוקות ופורסם בשנת 2010  ב pediatricsקבע כי העיטוף אינו משפיע על יכולותיו הפיזיות או המנטאליות של התינוק. לכן, השתמשו בעיטוף, לא לכל שעות היממה אלא ברגעים שהתינוק בחוסר שקט ומתקשה להירגע ולהירדם.

 

ולסיכום, כאשר נולד תינוק נולדים עמו גם אימא ואבא וגם נושא אחד שלא יפסיקו לדבר עליו והוא.... השינה. מתי הוא ישן? כמה זמן? האם הצלחת להרדים אותו? איך? מניסיוני, הורים זקוקים להדרכה כדי לבנות הרגלי שינה טובים לילדיהם. הרגל השינה הראשון לטעמי הוא העיטוף. העיטוף מאפשר לתינוק ללמוד להירדם שוב בכוחות עצמו ומעניק לו שינה טובה, וכאשר תינוק ישן טוב הוא דומה למבוגר שישן טוב – ערני, פעיל, סקרן ומוכן להתמודד עם העולם. לכן, עטפו את התינוק ולכו לנוח בעצמכם.

 

 

* המחקר נכתב ע"י claudia m. gerard, kathleen a. harris, and bradley t. thach (2002)




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו