10 דברים מוזרים (אך נורמליים לחלוטין) על היילוד שלך! - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

10 דברים מוזרים (אך נורמליים לחלוטין) על היילוד שלך!

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 02.10.2021

כל הספרים והקורסים הכינו אותך וודאי לדברים העיקריים: עבודה, לילות ללא שינה והאכלת התינוק מסביב לשעון, אבל מה לגבי הצואה שעפה לכל עבר והעיניים הפוזלות? לפני שאת רצה לטלפון להתקשר לרופא הילדים, ריכזנו לך בסקירה קצרה את כל המצבים שתגלי בקשר לתינוקות, מוזרים אבל לגמרי טבעיים ונורמליים.



10 דברים מוזרים (אך נורמליים לחלוטין) על היילוד שלך!
כאן תגלי את כל הסקופים שאף אחד לא סיפר לך בבית החולים. 
 

1# קשקשים ויובש בקרקפת

אין שום דרך לעקוף את זה, נראה קצת מוזר, אבל זה דיי נפוץ. כיצד ייתכן? בכנות, אף אחד לא יודע בוודאות. החדשות הטובות הן שכל יובש או קשקשים בדרך כלל ייעלמו בחודשים הראשונים של התינוק (אם כי אצל חלק התפרצויות אקראיות עלולות להימשך זמן רב יותר). בינתיים, נסי לשפשף בעדינות שמן תינוקות על נקודות היובש בין פעמיים לשלוש בשבוע. אלנה לוין, מומחית להורות ורופאת ילדים באורנג'טאון בניו יורק, מציעה להפוך את העיסוי בקרקפת עם השמן לשגרה לפני אמבט התינוק, תוך גירוד הקשקשים עם מסרק בעל שיניים עדינות. 
 
מתי לדאוג: למרבה המזל, אין צורך לדאוג יותר מדי בנושא זה, לא מדובר ביותר מפריחה נפוצה. אם הפריחה מתפשטת מעבר לקרקפת התינוק, או נראה שהיא הולכת ומתגברת, מומלץ לשאול את הרופא שלך לגבי מרשם למשחה טיפולית. 
 

2# קקי נפץ

אוקי, אולי השימוש שלנו במילה "חומר נפץ" הוא קצת מוגזם. אבל האמת היא, שלא התחלתם להיות הורים באופן רשמי עד שנאלצתם להתמודד עם התפרצות טיטול או שניים. במילים אחרות, את לא האמא הראשונה שמנקה קקי של ילד מקירות חדר הילדים שרק עתה נצבעו. כדי ללמוד קצת על הפיזיקה של כל זה, לוין מפרקת את זה: "קקי שזה עתה נולד הוא נוזלי עם מרקם זרעי חרדל מעורבב" היא אומרת. "כתוצאה מכך, לא דרוש הרבה כוח בכדי שיתעופף במרחב החדר" ואם כל זה לא מספיק, רק חכי שהוא יעלה במשעול הגב של התינוק תחת המשמרת שלך. 
 
מתי לדאוג: כל עוד  לצואה יש צבע החל מחום עד לירוק-צהוב וכמה חלקיקים מרופטים, נראה שהצואה של התינוק אמורה להיות נורמלית. אם אתם מבחינים בסימני דם, אומרת לוין, כנראה שהגיע הזמן להתקשר לרופא הילדים. 
 

3# ציצי לתינוקות

זוכרות את ההורמונים המטורפים האלה שפקדו אתכן במהלך ההיריון? איך אפשר לשכוח. ובכן, אותם הורמונים, הגיעו גם לתינוק שלך ולמרבה הצער, אחת מתופעות הלוואי של בילוי בבטן במשך תשעה חודשים יכול להיות... ובכן, שדיים גדולים. חשיפה של התינוק להורמונים שלך עלולה לגרום להתפתחות רקמת השד, מכיוון שלוקח זמן עד שרמת ההורמונים יורדת, אבל אל תילחצי, בדרך כלל אין מה לדאוג וזה ייעלם לאט לאט. 
 
מתי לדאוג: אם מבחינים באדמומיות סביב חזה התינוק, לוין מציעה למדוד את טמפרטורת חום התינוק כדי לבדוק האם האדמומיות מלווה בחום. תסמינים אלה עשויים להיות סימן למשהו רציני יותר וסיבה ללכת לבדיקת רופא עם התינוק. 
 

4# רעשי גניחה מוזרים

אם ציפיתם רק לקשקושים קטנים ולזעקות מדי פעם מהתינוק, תחשבו שוב. תינוקות עושים רעש. יש תינוקות המשמיעים קולות כמו אנחות, גניחות, נחירות ועוד כל מיני צלילים מצחיקים שתשמעו מהם. לדברי לוין כל הרעשים המוזרים הללו נגרמים מכך שמעברי האף של התינוק הינם צרים למדי בשלב היילוד, מה שמוביל את הריר שנלכד שם ליצירת כמה אפקטים קוליים נוספים, אז אם שמעתם לאחרונה סימפוניה של צלילים, ייתכן שתצטרכו להשקיע יותר זמן בניקוי האף של התינוק בעזרת שואב נזלת מהאף. 
 
מתי לדאוג: שימו לב אם התינוק רוטן, אם התשובה היא כן, יתכן כי הוא מתקשה לנשום. במקרה זה, לוין ממליצה להתקשר לרופא הילדים של התינוק בהקדם האפשרי. 
 

5# התעטשות מתמדת

אל תשכחי שהתינוק חדש בעולם הזה וכל מה שיש בו חדש לו, כתוצאה מכך, הוא רגיש במיוחד להרבה דברים שאת כבר חסינה מפניהם, אז אם התינוק מתעטש בסערה אבל לא ממש חולה, הוא כנראה מנסה לגרש חלקיקים זרים וקטנים שעשו את דרכם אל חללי האף. התבוננות באור תצריך גם היא הסתגלות מצד התינוק, שכן אם הוצאת את התינוק ביום שמש בהיר והוא מתחיל להתעטש, ייתכן שזו דווקא השמש ולא אלרגיות אותן אנו נוטים לשייך להתעטשות. סיבות אחרות נפוצות להתעטשות יכולות לנבוע מנזלת וריר או נוזל מי שפיר הנמצאים בדרכי הנשימה של התינוק. 
 
מתי לדאוג: אם ההתעטשות של התינוק מלווה בצפצופים, בדקי את זה אצל רופא הילדים שלך כדי לבדוק אם יתכן שמדובר באלרגיה או במשהו אחר שדורש טיפול. וודאי שנשימתו של התינוק כשרה, הבליעה תקינה והריאות צלולות על מנת לשלול כל דבר רציני. 
 

6# עיוותים אקראיים

העיוותים האקראיים של התינוק, התנועות בגפיים, יכולות להיות קצת צורמות לצפייה בהתחלה, אבל רק קחו בחשבון שכל זה נורמלי בהתאם לנסיבות. בחודשים הראשונים הללו התינוק יתמודד עם הרבה שינויים התפתחותיים, שאחד מהם כולל חידוד רפלקס הבהלה שלו. אולי תראי את זה קורה באופן אקראי או שאולי זה קורה לאחר שהתינוק שומע רעש חזק, אבל כך או כך הרפלקס הזה יתחיל להתייצב בערך בין שלושה לארבעה חודשים. עד אז, אולי כדאי שתנצלי את כישורי העיטוף שלך בצורה טובה: תינוקות מרבים להתעורר בבהלה ועיטוף יעזור לתינוק לישון בצורה טובה יותר.
 
מתי לדאוג: למעשה אתם צריכים לדאוג רק אם התינוק אינו מפגין עצבנות או תנועות ספסטיות. היעדרותם של סממנים אלו יכולה להעיד שמשהו לא לגמרי בסדר, אז אם התינוק אינו מראה סימנים אלה, דבר עם הרופא שלך.
 
 

7# ראשים בעלי צורה מוזרה

לידה היא עבודה קשה, חד וחלק! אך זכרי, לא רק את עושה את כל העבודה שם למטה. התינוק עובד שעות נוספות כדי לרדת לתעלת הלידה. ואחרי המסע הזה, אין פלא שהם יצאו סגולים ונפוחים. מכיוון שראשו הקטן של התינוק רך ולא יציב בתחילת הדרך, חריקה על עצם האגן שלך בהחלט יכולה לגרום להתרחשות מסוימת. אם זה לא קורה במהלך הלידה, התינוק יכול גם לקבל כמה כתמים שטוחים מאוחר יותר משכיבה על הגב יותר מדי זמן. אם אתם מבחינים בכך, נסו להחזיק את התינוק בידיים יותר, או כפי שלוין מציעה, הגדילו את זמן הבטן כשהתינוק ער והחליפו את המקום בו אתם מניחים את הצעצועים כך שהיילוד יוכל לנוע לשני הצדדים. 
 
מתי לדאוג: אם ניסית הכול וראש התינוק עדיין נראה שטוח במקומות מסוימים, דברו עם רופא הילדים שלכם. ייתכן שיהיה על התינוק לחבוש קסדה זמנית כדי לתקן את צורת הראש. האפקטיביות המרבית של חבישת הקסדות היא בטווח של בין ארבעה לשישה חודשים, אז אל תחכו יותר מדי זמן אם אתם מרגישים שמשהו אינו כשורה. 
 

8# נפיחות באיבר המין

אין דרך עדינה לומר זאת , אם זה עתה ילדת ילדי ייתכן שתבחיני בחלקי הגבר הקטן שלו, אשר גדולים משמעותית מכפי שציפית. באופן ספציפי, האשכים. אז מה קורה? התינוק יכול להיות מושפע מחשיפה להורמונים בבטן ממש לפני הלידה או שיכולה להיות הצטברות נוזלים נוספת בשק סביב האשכים שלו. אבל אל תדאגו הוא ישטוף אותו עם הפיפי שלו תוך כמה ימים. כנ"ל לגבי התינוקת שלך, שאולי יש לה שפתיים נפוחות מספר ימים לאחר הלידה. כך או כך, הנפיחות אמורה לרדת עם הזמן. אם כבר מדברים על זה, הנה כמה עובדות מעניינות בשבילכם: התינוק ישפוך כל כך הרבה נוזלים בימים הראשונים לחייו עד שהוא ירד בסביבות 10% ממשקל גופו המקורי. 
 
מתי לדאוג: אם הנפיחות לא יורדת תוך מספר ימים לאחר הלידה, סביר להניח שתראי את זה במיוחד אם יש לך ילד על הידיים. בנים יכולים לפתח מצב הנקרא הידרוצל (מיימת אשכים), הצטברות נוזלים סביב מעטפת האשך אשר גורמת להופעת נפיחות בשק האשכים, שלמעשה יכול לקחת לתינוק עד שנה לתקן את המצב בכוחות עצמו. 
 

9# דם בחיתול

מספיק לזהות אפילו את עקבות הדם הזעירים ביותר בחיתול של התינוק כדי להבהיל כל הורה טרי; אבל האמת היא, שזה לא תמיד באמת גורם לדאגה. ישנן סיבות רבות לכך שזה יכול לקרות וכולן זמניות. אם בדיוק ילדת תינוק יתכן שהוא חווה תופעות לוואי נוספות מחשיפה להורמונים שלך ברחם. אין מה לדאוג, "מיני מחזור" הוא די שכיח בקרב בנות תינוקות שעוברות מעט גמילה מאסטרוגן בימים שלאחר הלידה. ההורמונים יתייאשו תוך זמן קצר. גורמים פוטנציאליים נוספים: תנועת מעיים גסה במיוחד עלולה לגרום לשריטה קטנה או לגרום לתינוק להיחתך בדרך החוצה, אך הדימום אמור לדעוך מהר. האם התינוק שלך נימול לאחרונה? אם כן, סיבה נוספת למציאת דם בחיתול התינוק עשויה להיות מהפצע של הנימול. הקפידו למרוח משחה בהמלצת המוהל בכל פעם שצריך כדי להקל על כאביו של תינוק והקפידו כי המקום נשאר עם לחות. מריחת המשחה עשוי להתאים גם במקרה של פריחה מהחיתולים.
 
מתי לדאוג: למרות שזה כנראה נורמלי לחלוטין, אנחנו הולכים לתת לך מידע בנושא. למען השפיות שלך, פשוט התקשרי לרופא בכל פעם שאת מזהה דם. נדיר הוא ההורה הטרי שיכול לראות דם בחיתול התינוק ולמעשה מצליח לישון קצת באותו לילה. 
 

10# עיניים פוזלות

בהתחלה יש לצפות לפזילות עין אצל התינוק הנולד. היילוד, עדיין מנסה לבחון את כל היכולות החדשות שלו, כולל את חוש הראייה שלו, וייקח קצת זמן להשיג קצת שליטה בשרירים ולחדד את טכניקות המיקוד האלה. אבל תאמינו או לא, לפעמים אפילו כשעיני התינוק עשויות להיראות כאילו הן פוזלות – ייתכן שלא. כתוצאה מגשר רחב של האף, קפלי עור נוספים יכולים להסוות חלק מהחלקים הלבנים של עיני התינוק. דבר זה, עלול ליצור מעין אשלה אופטית הנקראת: פזילה פנימה (Esotropia). הסתכלו מקרוב: האם האישונים נמצאים במקום, ונעים יחד? יכול להיות שהכול בראש שלכם אחרי הכול! זה קורה לטובים ביותר.
 
מתי לדאוג: לדברי לוין, אם התינוק עדיין מראה סימנים של עיניים פוזלות או משוטטות עד גיל שישה חודשים, עליכם לקבוע פגישה בכדי לקבוע אם משהו אחר משחק כאן תפקיד. אם עיניו של התינוק נודדות באופן כרוני בשני כיוונים שונים, ייתכן שיש להן פזילה; ואם יש רק עין אחת שהולכת ומסתבכת ייתכן שזו עין עצלה.
 
 
*אלנה לוין היא מומחית להורות ורופאת ילדים באורנג'טאון (Orangetown Pediatric Associates) בניו יורק. לוין עובדת גם בצוות בית החולים וגם במרכז הרפואי אנגלווד בניו ג'רזי והיא דוברת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים. את התואר הרפואי קיבלה בבית הספר לרפואה של סאקלר בתל אביב, וסיימה את התמחותה בבית החולים הר סיני בניו יורק. 
 
שימו לב: החומרים והמידע שהיא מכילה אינם מיועדים ואינם מהווים ייעוץ או אבחון רפואי כזה או אחר בנושא בריאות ואין להשתמש בהם ככאלה. עלייכם להתייעץ תמיד עם רופא מוסמך או איש מקצוע בתחום הבריאות בנוגע לנסיבות הספציפיות שלך. 
 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו