דמיון מודרך וילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

דמיון מודרך וילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 26.02.2007
מאחר והדמיון מפעיל את חיינו – כאן המקום ללמוד להשתמש בו, וכאן גם המקום להפעילו באמצעות דמיון מודרך.



דמיון מודרך וילדים

מאת: מרים קן-דרור, מטפלת בדמיון מודרך פרטני וקבוצתי מסטר רייקי קרונה סיהיקם

 

בורכנו כולנו, בתיבת אוצר בלתי נדלית והיא "המחשבה", אך מה לעשות, והעובדות בשטח מצביעות על מצב עגום, בו כל מה שיודעים לעשות עם המחשבה זה: או לשנן ולהשיג ציונים או להציק לעצמנו עד כדי סטרס המוביל למחלות.

והאוצר?

נשאר סגור.

למה?

אני מרשה לעצמי להשיב "ככה!"

 

מאחר וכל תהליכי החיים מתחילים  ומתממשים במחשבה, או באמצעותה, כאן המקום לדמיון המודרך.

 

תיאוריה ידועה היא שהמוח האנושי מוכן לעבור חוויות בדמיון ולהתייחס אליהן כמציאות ממשית. עובדה, אדם בונה לעצמו "אגדה", ואז עובר מיד לייצור ה"דאגה" כאשר חלק קטן ממושא הדאגה בעל אחיזה במציאות, והשאר הוא רק "אגדה" שנרקמה עקב בעיה.

 מאחר והדמיון מפעיל את חיינו – כאן המקום ללמוד להשתמש בו, וכאן גם המקום להפעילו באמצעות דמיון מודרך.

 

 יישום הדמיון המודרך  שאני מפעילה, נעזר במדיטציה כך שילדים או מבוגרים נחשפים לתעצומות נפשם  ולומדים לשלוט על גורלם.

 

תפקידו של הדמיון המודרך בחיי ילדים, לדוגמה, הוא ליווי ואימון ילדים בנבכי החיים ובקשיי חיי החברה בהם הם מעורבים. כידוע הרבה אלימות כרוכה היום בחיי בתי הספר ורוב הילדים נבוכים ולא כל כך יודעים איך להתנהג.

דמיון מודרך מופעל הן בצורה פרטנית או בצורה קבוצתית.

 

בפעילות בקבוצות ניתנת לילדים האופציה לשתף ולהשתתף, לרכוש כלים חדשים על מנת להוריד את רמת המתח והחרדה להם הם חשופים.  המפגשים בנויים משיחה מכוונת לנושאים נבחרים כמו: שקר ואמת, קל וקשה, כעס, מרגיז, יכול ולא יכול וכו' לדוגמה.  נעשה שימוש בקלפים אותם הילדים מאד אוהבים (פיות ועוד). הילדים מאד אוהבים לשוחח על עצמם ועל הנעשה סביבם, הם מרגישים  חופשיים לגמרי גם לשתף ולומדים להקשיב לזולת ולעשות מקום לכאבו של חבר.  ואז מגיע שלב המדיטציה.

 

למעשה דמיון מודרך הוא מעין מדיטציה באמצעות הדמיון, המאפשר בניית  תהליכי חשיבה חדשים, שיהפכו להרגלים חדשים להם צמאים הילדים (וגם המבוגרים). לדוגמה, שתי אחיות שבילו את שעות הפנאי שלהן, בבית, במריבות אין סופיות (מצב מוכר!), למדו שקיימת אפשרות  לא לריב וניתן למצוא מוצא אחר לפתרון המתח שנוצר ביניהן. כמו כן הן למדו לזהות באיזו צורה מתחיל ריב, ולקחו אחריות על הפסקת הריב עוד בתחילתו. שתיהן הצביעו על שיפור ניכר מבחינה רגשית ביניהן.

דוגמה נוספת: ילד לא מקובל, היה קרבן חבריו

שנהגו לרדת עליו ולעשות לו כל מיני צרות, למד לא "למשוך אש". הוא למד לשנות את האנרגיה שלו, כך שהוא לא יהיה יותר מושא להתעללות. הילד למד את החלק התורם שלו במצב, ולקח אחריות לשנות אותו. הילד למד שהפחד שלו מחבריו, סימן אותו שוב ושוב, כקרבן פוטנציאלי, בעוד שמרגע שהוא החליט שהוא כבר לא קרבן הוא הפסיק למשוך את תשומת ליבם.

כיום יש לו חברים והוא מסתדר מבחינה חברתית. אמנם לא נחשב בין ה"מקובלים" אך גם לא בין ה"סובלים".

 

חווייתו הקיומית של האדם היא תולדה של חווייתו החשיבתית (ילדים ומבוגרים כאחד). לכן מדיטציה היא המצב האופטימאלי ללמוד את עצמנו ואת חיינו, להתפתח ולהתפקח.

 

פעילות מדיטטיבית מתרחשת בקבוצות קטנות (או בצורה פרטנית) בהן מתמקדים בנושאים הנוגעים לחיים היום יומיים כמו: קלות או קושי, כישלון או הצלחה, לדוגמה.

המדיטציה משתלבת בתוך השיעור, למען יצירת תהליכי חשיבה חדשים. קבוצות מדיטציה הן למעשה קבוצות ליווי אישי-קבוצתי.

 

מוח האדם חווה חוויות וזוכר אותן. קורה וחוויות הופכות לבעיות  כמו למשל, טראומות, אשר ארצנו מבורכת בהן. טראומה משאירה את אותותיה, ומשנה את חיינו מן הקצה לקצה. לו היה מדובר רק בטראומות, ניחא, אך חוויות אין ספור מכתיבות את חיינו, וילדינו סופגים את החוויות תוך גדילה התבגרות, בהשפעת חוויות אלו ההופכות להרגלים.  למשל הצורך להיות מקובל, מכתיב אין סוף אספקטים של ילדים להסכים לעשות דברים שהם לא רוצים, ולו רק למען להצליח למצוא חן בעיני אחד המקובלים. מצב זה מוליד ילדים שמתחילים לעשן או יותר גרוע, לקחת סמים, מקיימים יחסי מין בגיל צעיר מדי, או חלילה מתחילים גם לגנוב – כל זה כדי למצוא חן בעיני משהו הנחשב ל"מוביל" בעיניהם.

 

יש להקדים תרופה למכה, על מנת שלילדים יהיו כלים לחיות את חייהם -  הם - ולא יכלו את כוחם  בניסיון להיות  כפי שמוכתב להם על ידי החברה. לכן יפה שעה אחת קודם וניתן להתחיל מגיל צעיר מאד להפעיל ילדים בכיוון.

מנגנון איסוף האינפורמציה של המוח אדיש לכך שחוויה נחווית במציאות או בדמיון. המוח רושם לעצמו חוויה חדשה כזיכרון.

לכן, בעזרת דמיון מודרך ניתן ליצור חוויה חדשה, ובעזרתה, לדחוק את רגליה של החוויה הטראומטית.

 

ילדים, בעלי דמיון מדהים, מפיקים תועלת רבה מתהליכי דמיון מודרך לרכישת כלים קיומיים לחיים. הילדים שמחים לכל הדרכה דמיונית, כדי לגבור על קשייהם והם גם אלו המיישמים בצורה מושלמת את הפתרונות המוצעים.

 

ניתן לעבוד בדמיון מדורך עם ילדים בקבוצות  או פרטנית ספציפית – הכול לפי הצורך. עבודה בקבוצות מגבירה את העניין המשותף ויוצרת זרימה יפה של רעיונות ופתרונות. לעתים קרובות, טיפול פרטני בילד,  בדמיון מודרך מלווה במתן פרחי בך והילינג.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו