אחים לנשק? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

אחים לנשק?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 18.01.2021

יחסים בין אחים היו עוד בתקופת התנ"ך מקור לדרמות, סכסוכים ומאבקים, בצד קשר רגשי חשוב, וגם עמוק וסבוך. מעיין אטיה, מדריכת הורים ומנהלת ביה"ס המקוון להורות "מעיין ההורות", שופכת אור על המורכבות שביחסים בין אחים, שרק מתחדדת ומעצימה בתקופת הקורונה המלחיצה והמתסכלת ומציעה כלל אצבע להתנהלות משפחתית בריאה.



אחים לנשק?
"הירושה היחידה שהורים צריכים לעסוק בה, היא להשאיר אחריהם ילדים שאוהבים אחד את השני" (קטי וייס)

בישול רגשי בסיר לחץ

"תקופת הקורונה מייצרת אצל רבים מאתנו תחושות של אי-וודאות, חרדות והרגשה כללית של "בישול רגשי" בסיר לחץ, במיוחד בתקופת הסגרים, כשבני המשפחה נאלצים לבלות יחד באופן אינטנסיבי הרבה יותר מבימי שגרה. מסיבה זו, עלולות המריבות בין האחים בבית להתגבר משמעותית, בעוצמתם ובתדירותם, ולהקשות עוד יותר על האווירה הכללית המתוחה, להכעיס אותנו ההורים ולערער את האיזון העדין והחשוב שביחסים ביניהם", מסבירה מדריכת ההורים ומנהלת ביה"ס המקוון להורות "מעיין ההורות" מעיין אטיה. במקרה הזה, היא מסבירה, "המריבות מתעוררות מתוך אווירה של מתח ומצוקה, ואם אנו המבוגרים חושבים שהילדים לא מרגישים את המתח והמצוקה שאנו חווים – הרי שזו טעות, הורים מעבירים מסר, גם אם ננסה להסוות אותו". 
 

למה אחים רבים?

מבין הסיבות למריבות בין אחים, מונה מעיין תחרות על תשומת לב: "המריבות באות גם ובעיקר כדי לזכות באהבה ותשומת לב. על-פי רוב, הריבים נועדו לבסס את תחושת השייכות ויש ילדים המנסים לבדוק בדרך זו את ערכם במיקום המערך המשפחתי", מניע תחרותי: "ילדים רבים לפעמים על משאב כלשהוא כדי לבחון את כוחם, ויש המתחילים מריבה, כדי ליצור קואליציה עם אחד ההורים נגד האח או האחים", או חוסר יכולת לדחות סיפוקים: "בגילאים הצעירים, ילדים נוטים לפתח מריבה  גם בגלל חוסר יכולת לדחות סיפוקים או יכולת חברתית לחלוק בחפציהם", מסבירה מעיין.
 

"הריבים חשובים להתפתחות התקינה"

לאחר שמנתה על קצה המזלג מהם המניעים להתלקחות מלחמת האחים בבית, מעניקה מעיין גם צפירת הרגעה: "ריב נחווה על ידי ההורים בקונוטציה שלילית, כשבעצם מריבות בין אחים טומנות בחובן המון דברים שחשובים להתפתחות התקינה של הילדים.
למשל, התמודדות עם תסכולים, התמודדות עם פתרון בעיות, אימון במצבים חברתיים ובקונפליקטים, התמודדות עם רצונות ודעות של מישהו אחר". לכן, היא מחדדת, כמו בהרבה נושאים אחרים, רצוי להימנע ככל הניתן מלהיקלע לקו האש בין הילדים, ולא להתערב בסכסוך שהתגלע ביניהם. 
"אם ההורים מתערבים לפתרון המשבר, הם למעשה מונעים מהילדים את אותה התמודדות חשובה להתפתחות הדימוי העצמי, הביטחון העצמי ובכלל לפיתוח האישיות", היא מסבירה. "סיבה נוספת להימנע מהתערבות, היא שהתערבות זו טומנת בחובה גם נקיטת עמדה לטובת צד זה או אחר בסכסוך. "בלי לשים לב, רוצים לא רוצים, אנחנו לוקחים צד, כשלא תמיד אנחנו יודעים עד הסוף מה באמת התרחש שם", היא מוסיפה. ולבסוף, "התערבות ההורים במריבות, כמעט בכל המקרים, מוסיפה שמן למדורה ומלבה את המריבה במקום להפסיק אותה". 

 

"במקום להתערב- להעניק מסר הורי"

אז מה מציעה מעיין כאלטרנטיבה בריאה להתערבות ? להעניק מסר הורי של מסוגלות לפתור את המשבר בצורה עצמאית. "מסר הורי יכול להיות "לימדו להכיר האחד את השני ולחיות יחדיו תוך כבוד הדדי, כאשר קשה לכם, נסו למצוא פתרון שיתקבל על שני הצדדים או שתבחרו להתרחק זה מזה, לזמן מה". מסר "שתלמדו להסתדר בעצמכם" מזמין התנסות ולמידה שתעזור להם בדרכם ביחסים בינאישיים. כשהורים יתערבו במריבות באופן מתמיד כדי לשלוט בסיטואציות, הדבר עשוי לחבל בתהליך הסוציאליזציה החשוב שהילדים אמורים לחוות. מסיבה זו, זכרו את כלל האצבע- לא להתערב", היא מסכמת באופטימיות. 
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו